اخبار داغ

سوغاتی اقتصادی حاج قاسم از مقاومت در منطقه

سوغاتی اقتصادی حاج قاسم از مقاومت در منطقه
در حالی که داعش نفس آخر را کشید و منطقه وضعیت بهتری پیدا کرد؛ تحریم ها دوباره علیه کشورمان تشدید شد در این هنگام کشورمان توانست از دستاوردی که حاج قاسم در مقاومت به دست آورده بود استفاده کند؛ سوریه تولیدات خود را در اختیار کشورمان قرار داد؛ ساختمان سازان و معماران ایرانی در عراق و سوریه مشغول به کار شدند و بسیار از مصالح ساختمانی که در کسادی مسکن در ایران شرایط سختی داشتند راهی این دو کشور شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از اینکه قدرت های جهانی از ابزار تحریم برای مقابله با دیگر کشورها استفاده می کنند در مراودات جهانی بازارچه های مرزی و کشورهای همسایه برای نظام های مختلف بسیار اهمیت پیدا کرد: ایران یکی از کشورهایی است که در طول انقلاب اسلامی با بیشترین و سخت ترین تحریم ها روبرو بوده و همچنان نیز رو به روست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ایران نیز که از انتقال های بانکی محروم و نمی توانست برای صادرات از منابع خود در خارج از کشور استفاده کند و همچنین تولیدات خود را نمی توانست در بازار جهانی عرضه کند؛ در این شرایط نیاز داشت تا بتواند از ظرفیت بازارهای و کشورهای منطقه استفاده کند اما بازارهای منطقه تحت سیطره همین کشورهای تحریم کننده و خصوصا آمریکا بود.

,

در این میان ما در بعد امنیت با راهبردی روبرو شدیم که پیش دستی کرده و تصمیم شد که امنیت خود را در بیرون از مرز ها تامین کنیم این تفکر که با میدان داری حاج قاسم سلیمانی و تفکر او به خوبی پیش بینی و انجام شد توانست امنیت کشورمان را در بهبوحه نا امنی های منطقه حفظ کند؛ پشتیبانی محکم و مستشاری که در عراق، سوریه، فسطین و بعد از  ان در یمن انجام شد، به خوبی مشخص کرد که ایران در روزهای سخت در کنار دوستان و مردم مظلوم خواهد ایستاد.

,

ایستادگی حاج قاسم و جمع کردن بساط داعش از یک طرف باعث شد ما دوستانی در منطقه  داشته باشیم که مردم آن امنیت خود را مدیون ایران بدانند؛ البته این اقدام حاج قاسم و ایران به دیگر کشور های منطقه نیز یک پیام کاملا شفاف مخابره کرد و آن این بود که دوستان ایران می توانند در سخت ترین شرایط روی کمک کشورمان حساب کنند.

,

در حالی که داعش نفس آخر را کشید و منطقه وضعیت بهتری پیدا کرد؛ تحریم ها دوباره بر علیه کشورمان تشدید شد در این هنگام کشورمان توانست از دستاوردی که حاج قاسم در مقاومت به دست آورده بود استفاده کند؛ سوریه تولیدات خود را در اختیار کشورمان قرار داد؛ ساختمان سازان و معماران  ایرانی در عراق و سوریه مشغول به کار شدند و بسیار از مصالح ساختمانی که در کسادی مسکن در ایران شرایط سختی داشتند راهی این دو کشور شدند.

,

تولیدات دامی و کشاورزی مازاد کشور روانه این کشورها شد و بسیاری از نیازها در داخل نیز از این کشورها تامین شد؛ دیگر همسایه ها نیز برای اینکه رقابت جا نمانند بازار خود را برای ایران بازتر کردند و در این هنگام شاهد شکفتن بازراچه های مرزی بودیم که اگر دولت قبل کمی بیشتر به این ظرفیت نگاه کرده بود مطمئنا بهره بیشتری نیز داشت.

,

حال هم که دو سال از شهادت حاج قاسم می گذرد در کنار امنیتی که برای کشور به یادگار گذاشته است؛ ظرفیتی که بواسطه اقدامات او در منطقه برای تجارت اقتصادی باز شده است همچانان وجود دارد و در حال استفاده است و حتی می تواند بیشتر از آن استفاده کرد.

,

دستاورد اقتصادی حاج قاسم شاید یکی از هزاران دستاوردی است که امروز به برکت حضور و اقداماتش مورد استفاده است و نشان می دهد که این شهید چه دید وسیع و بلندی داشته است که اینگونه برای کشور خدمات و دستاوردهای مهم و خوبی را ایجاد کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه