اخبار داغ

دشمنان حاج قاسم به معنای واقعی کلمه از او می ترسیدند/ رابطه نزدیک سردار سلیمانی و جوانان

دشمنان حاج قاسم به معنای واقعی کلمه از او می ترسیدند/ رابطه نزدیک سردار سلیمانی و جوانان
حاج قاسم دشمن ستیز بود و چهل سال از عمرش را به جنگ با دشمنان انقلاب و بعد از آن با دشمنان منطقه و جهان اسلام پرداخت، در مقابل دشمن جبهه می گرفت و تا موقعی که برای جمهوری اسلامی فعالیت می کرد هیچ مجالی به دشمن نداد، دشمنانش به معنای واقعی کلمه از او می ترسیدند چرا که خوب می دانستند دل شیر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ به جرات می توان گفت سردار سلیمانی از آن دسته فرماندهانی بود که ملاحظات شخصی و سیاسی برایش معنا نداشت و در همه امور اولویت اولش یعنی انقلاب و خارج نشدن از مسیر انقلاب را لحاظ می کرد، قابل مشاهده بود که روراست است و حرف دل و زبانش یکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

دشمن ستیز بود و چهل سال از عمرش را به جنگ با دشمنان انقلاب و بعد از آن با دشمنان منطقه و جهان اسلام پرداخت، در مقابل دشمن جبهه می گرفت و تا موقعی که برای جمهوری اسلامی فعالیت می کرد هیچ مجالی به دشمن نداد، دشمنانش به معنای واقعی کلمه از او می ترسیدند چرا که خوب می دانستند دل شیر دارد.

,

سیاست بالایی که در کارش داشت زبانزد شده بود، یک سیاست مدار واقعی بود، تمام جوانب را در نظر می گرفت، یکی از علت هایی که باعث می شد عملکردش هرسال بهتر از سال قبل شود همین سیاستش بود، ندانسته برای کاری اقدام نمی کرد، تصمیمات لحظه ای نمی گرفت و جزئیات را از پیش بررسی می کرد، برای مثال در چند جلسه ای که با فرماندهان و مسئولان سوریه جلسه داشت اطلاعات منطقه ای او از آن ها بیشتر بود.

,

به همان اندازه ای که در کارش سیاست داشت و قوی بود در گزارش کار دادن به رهبری صادق بود، تمام جزئیات ریز و درشت را برای رهبری می نوشت و از هیچ چیزی کم یا به چیزی اضافه نمی کرد، در تمام امور مصادیق را در نظر می گرفت و برای کسب مقام بالاتر به دروغ واصل نمی شد، همچنین از تمام سربازانش گزارش صادق می خواست.

,

یک مؤمن به تمام معنا بود، یکی از دلایل صادق بودنش نیز همین بود، باور داشت مؤمن دروغ نمی گوید، به مراسمات مذهبی ارادت خاصی داشت و هنگامی که موقع ایام شهادت ها می رسید به عزاداری می پرداخت، همیشه نمازش را اول وقت می خواند.

,

به جذب حداکثری اعتقاد داشت، با تعداد زیادی از کشورها ارتباط می گرفت و مرتبا در فکر ارتباط های بیشتر بود، اخبار روز هر منطقه ای را داشت و می گفت باید از همه امکانات استفاده کنیم، در طول دوره فرماندهی اش با دولت‌های مختلفی کار و ارتباط داشت همچنین وقتش که می شد از این کشورها پشتیبانی دریافت می کرد و همچنین پشتیبانی می داد و همیشه بر اینکه در این پشتیبانی ها اعتدال رعایت شود مصمم بود.

,

ولایت پذیر و گوش به فرمان رهبری بود، هر جا سخنی از حضرت آقا می آمد و دستوری صادر می شد بدون هیچ بحثی دستور را اطاعت می کرد، برخی اوقات که می خواست کاری از پیش ببرد ولی رهبر دستور دیگری می داد عملیاتش را لغو و دستور رهبری را اطاعت می کرد، پرورش یافته مکتب امام خمینی بود و در آن مکتب درس های معرفت، ولایت، صداقت، معنویت و درس هایی که باعث می شود مقام انسان بالاتر رود را آموخته بود.

,

مقاومت از ویژگی های دیگر حاج قاسم است، یاد نداریم در برابر مشکلی قرار گرفته باشد و تسلیم شده باشد، هیچ اعتقادی به متوقف ماندن و عقب کشیدن نداشت، هدف و راهش را تعیین می کرد و در آن راه قرار می گرفت و هر مشکلی در مسیر راهش پیش می آمد را چه کوچک، چه بزرگ رفع می کرد.

,

پر تلاش و مصمم بود، اجازه نمی داد خستگی بر تنش غلبه کند، همیشه جلوی لشکر بود و کنار سربازانش قرار می گرفت نه اینکه فقط از آنها بخواهد بجنگند و او صرفا فرمان دهنده باشد، از آنجایی که می خواست امور را خودش کنترل و رصد کند فرد پر مشغله ای بود و به ندرت وقت اضافه پیدا می کرد.

,

با وجود اینکه سردار ما فرد پر مشغله ای بود اما مطالعه کردن را بسیار دوست داشت و در اوقات فراغتش به مطالعه کردن می پرداخت، در هر زمینه ای اطلاعات کافی و مؤثر داشت که نشان از مطالعه بالایش بود، برای هر موضوعی ارزش قائل می شد و وقتی را برایش درنظر گرفته و در موردش جستجو می کرد.

,

روحیه حاج قاسم جوان بود، با اینکه سن و سالی ازش گذشته بود ولی پرانرژی و با نشاط بود، اوقاتش را با جوانان سپری می کرد و همیشه سعی داشت در میان جوانان قرار بگیرد، از همنشینی با جوانان لذت می برد، با اینکارش سعی داشت امروزی و به روز باشد، نیتش از در میان جوانان بودن بررسی مشکلات جوانان امروزی و ارائه راهکارهای مناسب برای آنان نیز بود.

,

حاج قاسم برای ورزشکارانی که برای کشور افتخار کسب مب کنند احترام زیادی قائل بود و یکی از الگوهای ورزشکاران به حساب می آمد چرا که هم قهرمان و هم پهلوان بود

,

*راه حاج قاسم سرخطی برای ورزشکاران

, *راه حاج قاسم سرخطی برای ورزشکاران, *راه حاج قاسم سرخطی برای ورزشکاران,

حمید محمدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به الگوپذیری ورزشکاران از قهرمانان بزرگ همچون سردار سلیمانی اظهار کرد: یاد حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ما ایران بلکه برای بیشتر بزرگان جهان همیشه زنده است، خوشحالیم که می‌توانیم نام سردار دل‌هارا به عنوان یک ایرانی همیشه جداوید بدانیم.

, صاحب نیوز,

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به قهرمانی ورزشکار اصفهانی افزود: من به واسطه اینکه سربازی هستم در جامعه مربیگری تیم ملی وزنه‌برداری ایران،  به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران  را در مسابقات جهانی تاشکند به دست آقای رسول معتمدی که از  استان اصفهان و شهرستان سده لنجان است را  تبریک می گویم.

,

وی بیان کرد: اما  این اتفاق‌ مصادف شد با سالگرد رشادت سردار دل‌ها، همانطور که شهدا عزیز و حاج قاسم بزرگ با خون خودشان نشان دادند که همیشه پرچم ایران اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی در راس قرار دارد و هیچ دشمنی با هیچ هدفی نمی‌تواند این پرچم و سرود جمهوری اسلامی ایران را پایین بکشد، ورزشکاران ما در تلاش هستند که این موضوع را به  جامعه ورزشی جهان اثبات کنند.

,

محمدی متذکر شد: ورزشکاری همچون رسول معتمدی به واسطه ساختار های ورزشکاران، بسیجی بودن و رشادت خودش و تاثیر پذیری که از سر خط شهدا به خصوص سردار سلیمانی که الگوی تمامی ورزشکاران است، باعث شد که همیشه نام شهدا به واسطه وجود سربازان اسلام در قشر ورزشی پایدار و جاودان باقی بماند.

,

وی ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی با رشادت های خودش، به همه جهانیان نشان داد که شجاعت در نزد سرداران و بزرگان ایران فراتر از مرزبندی‌هایی است که وجود دارد.

,

سرمربی تیم ملی وزنه برداری خاطرنشان کرد: قطعاً کسی مانند سردار سلیمانی فارغ از همه نژاد و قوم هایی که وجود دارد مرزها را می شکند و اتفاقات بزرگی را رقم می زند، مسلما تاثیری در دل تمامی ورزشکاران  در قالب یک پرچم مشهود خواهد بود.

,

وی ادامه داد: بدون شک  تاثیر گرفتن از نام  حاج قاسم سلیمانی، شجاعت، شهامت، ایثار، بزرگی و فداکاری را برای همه به ارمغان می آورد، اتفاقات بزرگی که حاج قاسم رقم زد، اتفاقاتی است که همه ورزشکاران به نیکی از آن یاد می‌کنند و این نیز باعث می‌شود که خاطره و این یاد  سردار سلیمانی برای همه رشادت های ورزشکاران قوت قلب باشد.

,

ارادت خاصی به شهدا، خانواده شهدا و فرزندان شهدا داشت، مخصوصا با فرزندان شهدا با عطوفت و مهربانی برخورد می کرد، حتی هنگامی که به سربازانش تذکر می داد نیز مهربان بود و اگر نیاز بود تذکر جدی بدهد سربازانش از او کینه به دل نمی گرفتند چرا که قبل از این گوشزد ها، مهربانی سردار در دل آنان نیز ریشه دوانده بود.

,

سردار سلیمانی یکی از با اخلاص ترین انسان های روی کره زمین است که امثالش به این راحتی ها پیدا نمی شود، ویژگی هایش هر کدام یکی از یکی بهتر و یک الگوی به تمام معنا است، انصافا کم پیدا می شود یک نفر تمام ویژگی های یک انسان کامل را داشته باشد ولی دیدیم که سرباز وطن ما یک گنجینه ای از اخلاقیات خدایی دارد و به دلیل تمام ویژگی های خوبش است به مقام جاودانگی در قلب و ذهن جهان رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه