اخبار داغ

سردار سلیمانی از ابتدا تا انتها راه را گم نکرد/ از مدیریت در جبهه های حق علیه باطل تا کم کردن شر داعش از سر مردم جهان

سردار سلیمانی از ابتدا تا انتها راه را گم نکرد/ از مدیریت در جبهه های حق علیه باطل تا کم کردن شر داعش از سر مردم جهان
سردار سلیمانی نقش موثری در نفوذ و تقویت ایران در خاورمیانه و همچنین برچیدن ناآرامی های منطقه ای داشت، وی در سال ٧٩ توسط رهبر انقلاب اسلامی به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در سال ٨٩ به درجه سرلشکری در ایران رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اصلیت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مربوط به یکی از توابع استان کرمان در ایل عشایر عثمانی بنام رابُر است، وی در ٢٠ اسفند ماه سال ١٣٣۵ چشم به جهان گشود و در هجده سالگی در اداره آب کرمان استخدام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در بیست سالگی و حواشی حوادث انقلاب اسلامی با یک روحانی مشهدی بنام رضا کامیاب آشنا و پس از آن وارد جریانات انقلاب شد، در زمان انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی بعنوان یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی ها و اعتصابات در کرمان بود.

,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵٩ عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، سلیمانی همزمان با شروع جنگ ایران و عراق چند گردان را در کرمان آموزش داد و به جنگ با عراق فرستاد، در سال بعد از عضو شدنش در سپاه پاسداران در سال١٣۶٠ به حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران بعنوان فرمانده لشکر ۴١ ثارالله منصوب شد.

,

در دوران جنگ با عراق علاوه بر فرماندهی لشکر ۴١ ثارالله، والفجر ٨، کربلای ۴ و ۵ را نیز فرماندهی کرده بود که عملیات کربلای ۵ ارزش زیادی در پیروزی ایران بر عراق داشت، پس از پایان جنگ و پیروزی ایران، درگیر جنگ با اشرار در مرزهای شمالی ایران و همچنین مبارزه با باندهای قاچاق در مرز ایران و افغانستان بود.

,

سردار سلیمانی نقش موثری در نفوذ و تقویت ایران در خاورمیانه و همچنین برچیدن ناآرامی های منطقه ای داشت، وی در سال ٧٩ توسط رهبر انقلاب اسلامی به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در سال ٨٩ به درجه سرلشکری  در ایران رسید.

,

بعد از آن با تشکیل شدن گروه تروریستی داعش که در زمان سقوط صدام و نبود قدرت تشکیل شده بود به مبارزه پرداخت، وی حوالی سال ٩٠ لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون را برای مبارزه با داعش در سوریه فرماندهی می کرد، همچنین ساماندهی بخشی از نیروهای حشدالشعبی با سردار سلیمانی بود، نیروهای حشد الشعبی نقش موثری در اخراج داعش از عراق داشتند.

,

در ٣٠ آبان سال ١٣٩۶ در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی پایان داعش را اعلام کرد، رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز در پاسخ گفت با انهدام داعش نه تنها کشورهای منطقه و جهان اسلام بلکه به تمام ملت ها لطف بزرگی کردید، بعد از آن در سال ٩٧ نشان ذوالفقار که عالی ترین نشان نظامی ایران است توسط رهبر به سردار سلیمانی اهدا شد.

,

*خداوند می‌خواست حاج قاسم جهانی بشود زیرا خود او جهانی فکر می‌کرد

, *خداوند می‌خواست حاج قاسم جهانی بشود زیرا خود او جهانی فکر می‌کرد, *خداوند می‌خواست حاج قاسم جهانی بشود زیرا خود او جهانی فکر می‌کرد,

حجت الاسلام مهدی دانشمند در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: رهبر عزیز انقلاب خطاب به دو شخصیت کلمه مکتب را فرمودند که یکی از آن‌ها مکتب روح‌الله و دیگری مکتب حاج قاسم بود.

, صاحب نیوز,

این سخنران مذهبی و استاد حوزه افزود: مکتب به معنای دانشگاه است که در دانشگاه حاج قاسم سه واحد درسی تدریس می‌شود که عبارت است از بصیرت، ایثار و شهادت و تا هر کدام از این واحد‌ها به معنای واقعی مورد توجه و یادگیری ما واقع نشود به مرحله و واحد بعدی نمی‌رویم.

,

وی در ادامه اظهار داشت: لذا نتیجه‌ تشیع هم این است که انسان به بالاترین درجه مقام معنوی که شهادت است برسد منتهای مراتب به تعبیر شخص حاج قاسم شرط شهید شدن، شهید بودن است.

,

دانشمند اشاره کرد: اینکه حاج قاسم فرمودند ما ملت امام حسین هستیم نیز به همین معناست زیرا امام حسین سیداالشهدا هستند لذا حاج قاسم را بنده معتقد هستم یکی از کسانی هستند که برای اینکه نسل امروز ما بتوانند یزیدیان زمان و دشمنان امام حسین را بهتر بشناسند و راه مبارزه با این‌ها را درک بکنند از حاج قاسم می‌توان به عنوان یک الگوی خوب استفاده کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: محبوبیت در میان مردم را خداوند به انسان عطا می‌کند و شهرت دست خود آدمی است.

,

وی در پایان عنوان کرد: خداوند می‌خواست حاج قاسم جهانی بشود زیرا خود حاج قاسم نیز جهانی فکر می‌کرد و مرز برایش مهم نبود چرا که تنها مبارزه با طاغوت برایش اهمیت داشت و هر جا که می‌خواهد باشد.

,

فعالیت های موثر، مفید و پی در پی سردار سلیمانی او را به این درجه نظامی که عالی ترین درجه نظامی جمهوری اسلامی ایران است رسانید، سردار سلیمانی به موجب سال های زیادی که در جبهه گذارنید دیگر کارکشته این کار شده بود و به موجب آن حین انجام عملیات ها بهترین عملکرد را از خود نشان داده بود.

,

سردار سلیمانی از ٢٠ سالگی در خدمت مردم شریف ایران و جمهوری اسلامی بود و از جوانی تمام عمرش را برای امنیت کشورش گذاشت، ۴٠ سال در جبهه ها و مشغول مبارزه با دشمنان بود و نهایتا در روز جمعه ١٣ دی ماه ١٣٩٨ توسط حمله موشکی دشمن دیرینه ایران یعنی آمریکا در عراق به شهادت نائل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه