اخبار داغ

شجاعت و دلیری سردار سلیمانی در نبرد با دشمنان/ مردم داری و سلحشوری دو ویژگی که قهرمان حاج قاسم با هم در خود داشت

شجاعت و دلیری سردار سلیمانی در نبرد با دشمنان/ مردم داری و سلحشوری دو ویژگی که قهرمان حاج قاسم با هم در خود داشت
سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاص و بالایی برخوردار بود، در زمینه دانش رزم، کاملا مسلط بود، فرماندهی بر سپاه قدس فرصتی را برایش فراهم کرد که با زوایای مختلف جریان مقاومت در منطقه آشنا شد و به لحاظ هوشمندی و توان فرماندهی و مدیریتی که از آن برخوردار بود به سرعت توانست در این عرصه کارساز و تأثیرگذار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سردار سلیمانی در یادگیری استعداد خاصی داشت، حتی استعدادش در فرماندهی نیز خوب بود و در این زمینه فوفق العاده عمل کرد رزمندگان هنر نظامی اش را قبول داشتند به همین جهت به عنوان فرمانده جنگ در عملیات‌ها حضور داشت، سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاص و بالایی برخوردار بود، در زمینه دانش رزم، کاملا مسلط بود، فرماندهی بر سپاه قدس فرصتی را برایش فراهم کرد که با زوایای مختلف جریان مقاومت در منطقه آشنا شد و به لحاظ هوشمندی و توان فرماندهی و مدیریتی که از آن برخوردار بود به سرعت توانست در این عرصه کارساز و تأثیرگذار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

علاقه اش به حفاظت از مرز و سرزمینش در این زمینه تاثیر زیادی داشت، هدف او مغلوب کردن دشمنان بود به همین جهت تمام آموزش ها را به خوبی فرا می گرفت چرا که می دانست لازمه موفقیتش در این راه است، با عملکردش در میدان دفاع مقدس نشان داد که مرد این کار است.

,

به این ترتیب تراز فرماندهی او بالا رفت و وقتی گروه و جریانی بنام داعش که امریکا آن را ایجاد کرد، چهره پلید خود را در عراق و سوریه نشان دادند، سردار برای مقابله با این گروهک به پاخاسته و به جنگ با آنان رفت، اوج درخشش سردار ما در مقابله با این گروهک آنجایی بود که توانست با هنر رزمی و نظامی اش آن ها را مغلوب کند.

,

در حیطه مبارزه با اشرار مسلح پیروز میدان بود، مردم دوستی اش در کنار حرفه نظامی باعث شد سرانجام در عرصه فرامرزی و منطقه­­­ ای در عراق و سوریه و هر نقطه دیگری از منطقه که به کمک نیاز داشتند حاضر شود، روحیه جنگجویش اجازه خستگی به او نمی داد و مردم داری اش در خارج از مرز نیز نمایان شد.

,

در خط مقدم در کنار رزمندگان، پا به پای آنها می جنگید، عقب نمی کشید، به رزمندگانش علاقه داشت و هنگامی که یکی از آن ها شهید می شدند در غم نبودشان به عزاداری می نشست، تلفیق روحیه جنگنده اش در کنار لطف، محبت، مهربانی و مردم داری اش او را استثنا کرده بود با اینکه در میدان نبرد مانند کوه سخت بود ولی عطوفت در دلش لانه داشت.

,

بدون هیچ ترسی در مواجه با دشمن در معرکه‌­ها و میادین نبرد می آمد، رزمندگان جوان با دیدنش روحیه و انگیزه می گرفتند او باعث شد که انگیزه، توان و تحرک نیروی رزم مضاعف شود و در عملیات ها یکی پس از دیگری موفق باشد.

,

رشادت، شجاعت، عملکرد خوب و به موقع و در نهایت فرماندهی بی ­نظیرش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب شد که پس از دریافت چند نشان فتح، نشان ذوالفقار را که بالاترین نشان نظامی کشور است برای اولین بار از سوی فرماندهی معظم کل قوا دریافت کند، این نشان براستی در شأن و برای او بود.

,

*شهید سلیمانی شجاعت مبارزه با نفس خود را داشت

, *شهید سلیمانی شجاعت مبارزه با نفس خود را داشت, *شهید سلیمانی شجاعت مبارزه با نفس خود را داشت,

میثم نیلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ درباره ضرورت الگوگیری از قهرمان بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: وقتی که از شهید و شهدا صحبت می کنیم فقط و فقط از آن‌ها به راه حق پی می‌بریم، فقط فکر می‌کنیم که این شهیدان راه حق را رفتند و این بهترین کتاب، بهترین سرگذشت و بهترین مقاله و بهترین نقاشی می تواند باشد.

, صاحب نیوز,

نگارگر و نقاش اصفهانی افزود: اما چیزی که وجود دارد این است که  یک سری از بزرگان که ما را در حال و هوای راه حق قرار دادند بزرگتر از بزرگان می شوند، همچون شهید حججی ها، که اول  سر را دادند و بعد تنشان را، مثل سردار دلها، سردار بزرگ سردار مردمی، سردار قهرمان، سردار شجاع، کسی که شجاع ترین لقب را گرفت و  نشان ذوالفقاری و اولین نشانه‌ قوی ترین و شجاع ترین مرد ایران را از سوی رهبر معظم کسب کرد،  سردار سلیمانی شجاع ترین و پهلوان ترین از نظر زور بازو نبود او در مقابله با نفس برترین شد، کسی که توانست نفسش را  کنترل کند تا جهانیان از مشکلات نجات دهد.

,

وی بیان کرد: حاج قاسم مردی بود که  وقتی که نشان پهلوان ترین و شجاع ترین مرد را از رهبر انقلاب دریافت کرد و  به سینه خود انداخت، دقیقا دو هفته بعد به جنوب و خوزستان رفت و تا کمر در باران و سیل و به کمک زلزله‌زدگان شتافت. او با خود نگفت منی که اکنون سردار هستم، و نشان بزرگترین و شجاع ترین سردار ایران را دریافت کردم برای چه چنین کاری انجام دهم، باید بدانید شما در هر جایگاهی که هستید، هرکسی که هستید، هر کاری انجام دهید اما راه حق را نروید هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

,

جنگ با داعش نه تنها باعث شد آن گروهک بی وجدان و خدانشناس از هم بپاشد بلکه به تمام دنیا نشان داد حتی اگر روزی دشمنی بوجود بیاید که کشور ها عقب بکشند، از آن ها بترسند و آن گروهک به جان، مال و ناموس حتی کشورهای دیگر که مظلوم هستند بتازد، جوشش غیرت سردارهای ما آن ها را به صحنه نبرد می کشاند.

,

تمام دنیا دیدند که ما چگونه آن گروهی که ادعای به ظاهر مسلمانی داشتند و سواستفاده گر بودند را ما مغلوب کردیم، این همان چیزی است که جهان نیاز داشت ببیند، سرداران و فرمانداران ما گروهک مدافعان حرم را تشکیل دادند، خودشان در دل این گروهک مدافعان حرم جاگرفتند، به جنگ با داعش پرداختند و در کمال ناباوری همسایگان، خبر از انهدام داعش دادند.

,

ما فداکاران از خود گذشته ای داریم که حتی برای آرامش همسایگانمان نیز جانشان را فدا می کنند، برای این فداکاران نشستن و دیدن ظلم به ناموس همسایگان افت دارد چرا که ناموس آن ها را ناموس خود می بینند، دیدن صحنه های زنده دفن کردن کودکانی که در صف ایستاده بودند تا نوبتشان شود به قبر دسته جمعی پرت شوند برای هیچکس راحت نبود، دیدن صحنه سربریدن سربازان عراقی خون هر انسانی را به جوش می آورد ولی تنها سرداران و فرماندهان ایرانی بودند که نتوانستند این ذلت را تحمل نکنند و با غیرت و شرفشان به نبرد با آنان پرداختند.

,

امنیت منطقه ای که امروز برقرار است نتیجه مجاهدت­‌ و تلاش‌­های خستگی‌­ناپذیر سردار بزرگ و جهانی ما یعنی سردار سپهبد سلیمانی است او در هر نقطه‌­ای که جنگید برای استقرار امنیت و آرامش و بازگرداندن زندگی جاری و طبیعی مردم به آنان، جنگید.

,

تأثیرات منطقه‌­ای و جهانی سردار سلیمانی تنها شامل قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی او نبود بلکه هر جا که ضرورت داشت در تراز یک دیپلمات کارکشته و برجسته ظاهر می‌­شد، یاد و خاطره اش همیشه و هرجایی با ماست، اجازه نمی دهیم این چراغ که تجلی بندگی و اخلاص در دنیا است خاموش شود و با قلم هایمان یادش را زنده نگه می داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه