اخبار داغ

یادداشت؛

بی بی سی چگونه به اهل سنت خیانت می‌کند؟

بی بی سی چگونه به اهل سنت خیانت می‌کند؟
مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر موضوعی انسانی است و همه جای دنیا مورد حمایت رسانه های جمعی است آن هم به خاطر خطریست که این مواد برای بشریت دارد اما در جریان درگیری اخیر با قاچاقچیان و اشرار مسلح در جنوب شرق، بی بی سی از قاچاقچیان حمایت کامل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر موضوعی انسانی است و همه جای دنیا مورد حمایت رسانه های جمعی است آن هم به خاطر خطریست که این مواد برای بشریت دارد اما در جریان درگیری اخیر با قاچاقچیان و اشرار مسلح در جنوب شرق، بی بی سی از قاچاقچیان حمایت کامل کرد.

اینکه چه منافع مشترکی بین رسانه دولتی انگلیس و قاچاقچیان وجود دارد برمی گردد به همان کارنامه سیاه انگلیسی ها در جنگ تریاک، اما خیانت بی بی سی زمانی دوچندان می شود که سعی می کند این خودنمایی قاچاقچیان را در ادامه تنش موضوعات مرتبط با مولوی گرگیج معرفی کند‌ رویکردی که به نحوی تداعی می کند علمای اهل سنت از طرف قاچاقچیان حمایت می شوند!

اگرچه متداول است که بی بی سی برای ماهیگیری دست به هرکاری بزند اما نه اینکه درگیری با شرور و قاچاقچی و دزد منطقه را به موضوع  یکی از علمای اهل سنت ربط بدهد.

پیش از این هم در ماجرای داعش بی بی سی به شدت سعی کرده بود اهل سنت ایران را حامی داعش بداند از این رو اگر کوچکترین اظهار نظری از مولوی درجه چندم آنهم در پشتکوهی در سراوان در این باره می دید آن را برجسته می کرد و خدا می داند که اگر روشنفکران اهل سنت و سران طوایف نبودند تا کنون بی بی سی اهل سنت را با تمام جنایت داعش نزد افکار عمومی سهیم کرده بود.

 بی بی سی این رویکرد را بخاطر تداعی مخالفت اهل سنت ایران با نظام در مقوله حضور مستشاری در سوریه در پیش گرفت اما نتیجه کارش همان قرابت داعش و اهل سنت بود البته بی بی سی "سیاست حمایت اهل سنت از داعش" را در دیگر کشورهای اسلامی با هدف افزایش قدرت جذب داعش انجام داد و با این کار اثر بسبار مخربی گذاشت که باید محاکمه شود.

حتی قبل از این در ماجرای گروهک تروریستی مالک ریگی،  بی بی سی سفارش کار رسانه ای به گروهک می داد بر اساس برخی اسناد تصاویر سربریدن افراد با لباس محلی بلوچی و قرائت  احکام ادعایی مذهبی از ارزش های خبری بی بی سی به شمار می رفت و با اینکار سالیان سال و چه بسا نسل ها تصاویری از جنایات یک یاغی را به اسم برادارن اهل سنت در  اذهان عمومی جا زد و این بزرگترین خیانت رسانه دولتی انگلیس علیه اهل سنت ایران بوده و است.

 در عجبم که برخی افراد از فیلم دهه ۶۰ با عنوان  "جدال در تاسوکی"  ناراحتند  که مردم جنوب شرق را بد و قاچافچی معرفی کرده اما از اینکه رسانه بی بی سی، اهل سنت را داعشی ، یاغی و قاچاقچی معرفی می کند ساکت هستند.

 اگرچه نیاز است واکنش به رویکرد بی بی سی علیه اهل سنت  از طرف علمای هل سنت صورت گیرد اما شایسته است از طرف همه ملت  ایران بی بی سی و عوامل آن تحت فشار و محاکمه قرار گیرد، حتی وزارت امور خارجه طرح شکایت کند چون در کلان قضیه این ایران عزیز ماست که بد معرفی می شود.

به قلم احمدملاشاهی

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه