اخبار داغ

گفتگوی خواندنی فرمانده عراقی محور مقاومت:

نقش برجسته سردار سلیمانی در خنثی کردن توطئه سقوط بغداد/ حاجی تنها یاور ترکمن های عراق

نقش برجسته سردار سلیمانی در خنثی کردن توطئه سقوط بغداد/ حاجی تنها یاور ترکمن های عراق
معاون فرماندهی الحشدالشعبی محور شمال عراق می گوید: او فقط نیامده بود از تشیع دفاع کند بلکه از انسانیت دفاع کرد، حاج قاسم از تمام اقوام دفاع کرد، از ترکمن، کرد، عرب، سنی، شیعه و هر کجایی مظلوم بود از آنجا دفاع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، دو سال بعد از شهادت فرماندهان مقاومت در بغداد، خاطرات ابومصطفی الامامی معاون فرماندهی الحشدالشعبی محور شمال عراق (ترکمن های عراق) از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس زوایای پیدا و پنهان بسیاری دارد که هر بار نکات تازه ای را پیش روی دلدادگان مکتب سلیمانی باز می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

ابومصطفی در مصاحبه های قبلی خود خاطراتی را از سردار گفته که حتی تکرار آن نیز تازگی خاص خود را دارد.

,

در جدیدترین مصاحبه فرمانده الحشد الشعبی محور شمال عراق که با تبریزبیدار صورت گرفته است، بر نقش برجسته حاج قاسم و ابومهدی در مسلح کردن و ساماندهی ترکمن های مطلوم عراق در برابر داعش و فتح بزرگ آمرلی تاکید داشته است.

,

مرد روزهای سخت مظلومین عراق؛ از دوره صدام تا داعش / حاجی بزرگ تنها یاور ترکمن های عراق

, مرد روزهای سخت مظلومین عراق؛ از دوره صدام تا داعش / حاجی بزرگ تنها یاور ترکمن های عراق,

او حاج قاسم را «مالک اشتر عصر» خوانده و از نحوه آشنایی خود چنین می گوید:  در سال ۲۰۰۳ با حاج قاسم آشنا شدیم که از طرف سپاه بدر کرکوک با تعدادی از مسئولان عازم کرمانشاه شدیم و در همان جا در جلسه با حاج قاسم آشنا شدم. بعد از آن آشنایی مصادف با سرنگونی صدام حسین شد. سالها گذشت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ روزهای سخت ملت عراق با حمله داعش رسید و چندین شهر را محاصره کردند.

,

وی ادامه می دهد: حاج قاسم به منطقه کرکوک آمد که آن زمان اصلا وضعیت مناسبی نداشت و هیچ کس سلاح نداشت تا از خود و خانواده اش دفاع کند، قبل از سقوط صدام مظلوم بودند. بعد از جلسه حاج قاسم و ابومهدی با کردها توافق شد ترکمن ها هم حق دارند سلاح داشته باشند و از سرزمین خود دفاع کنند.

,

ابومصطفی به فتوای جهاد آیت الله سیستانی اشاره کرده و می گوید: ترکمن ها آموزش نظامی دیده و ساماندهی شدند و آن زمان حاج قاسم سلیمانی اولین شخص بود که به داد مردم ما رسید. در هر منطقه گردان حشد الشعبی تشکیل دادیم و در مقابل داعش ایستادگی کردند.

,

وی به علاقه وافر ترکمن ها به سردار سلیمانی گفته و می افزاید: به سردار سلیمانی «حاجی بزرگ» می‌گفتیم، چرا که کارهایش مثل خودش بزرگ بود و ایستادگی او مقابل مردم عراق فوق العاده بود. او ترکمن ها را احیا کرد و الان به برکت او چند تیپ بزرگ حشدالشعبی داریم.

,

این رزمنده ترکمن تاکید می کند: حاج قاسم یک مرد بزرگ، مجاهد و مومن بود و مردی که همیشه یاور مظلومان بود، حاج قاسم حرف امام خمینی(ره) را در یاوری از محرومین عملی کرد. غیر از خدا از هیچ کسی ترس نداشت. هیچ وقت اسمش را صدا نمی‌کردیم و همیشه حاجی بزرگ می‌گفتیم. بزرگ مقاومت و شهدا بود.

,

بچه های آمرلی را انصارالحسین(ع) می دانست

, بچه های آمرلی را انصارالحسین(ع) می دانست,

وی به حصر آمرلی و حضور شجاعانه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در منطقه اشاره کرده و می گوید: روز محاصره آمرلی با دوربین نگاه می کرد می‌گفت من کربلای حسین(ع) را می بینم، آمرلی را شبیه کربلای حسین(ع) کرد، می گفت همانطور که امام حسین(ع) با اهل و عیالش محاصره بودند همین الان شیعیان به دست یزید عصر محاصره هستند او داعشی ها را شبیه یزید و بچه های آمرلی را شبیه انصار الحسین(ع) کرده بود و همیشه به بچه ها می‌گفت می رویم آمرلی آنجا را آزاد کنیم.

,

حاج قاسم از انسانیت در هر قومی دفاع کرد

, حاج قاسم از انسانیت در هر قومی دفاع کرد,

این فرمانده حشد الشعبی تصریح می کند: حاجی بزرگ واقعا یک مرد بزرگی بود و من از تعریف کردن او خیلی عاجز هستم. به عنوان سرباز کوچک او بودم و ای کاش خداوند سربازی ما را قبول کند. او فقط نیامده بود از تشیع دفاع کند بلکه از انسانیت دفاع کرد، حاج قاسم از تمام اقوام دفاع کرد، از ترکمن، کرد، عرب، سنی، شیعه و هر کجایی مظلوم بود از آنجا دفاع کرد. هیچ وقت در قبال حق کوتاهی نمی‌کرد.

,

نقش برجسته سردار سلیمانی در خنثی کردن توطئه سقوط بغداد

, نقش برجسته سردار سلیمانی در خنثی کردن توطئه سقوط بغداد,

او به نقش موثر حاج قاسم در دفاع از کردستان عراق نیز تاکید کرده و می گوید: اگر حاج قاسم نبود منطقه کردستان تحت کنترل داعش بود و اگر منطقه اربیل از دست می رفت، کل منطقه به دست داعش می افتاد.

,

ابومصطفی از سودای داعش برای تصرف داعش گفته و می افزاید: وجود حاج قاسم و ابومهدی باعث شد داعش نتواند بغداد را تصرف کند و شکست داعش به فرماندهی این دو بزرگوار بود.

,

بدن پاره پاره او تجلی شهید عاشورا بود

, بدن پاره پاره او تجلی شهید عاشورا بود,

او، شهادت سردار سلیمانی را یک فاجعه بزرگ خوانده و می گوید: این شهادت باعث شد تمام مظلومین جهان داغدار شوند، بدن حاج قاسم مانند امام حسین(ع) پاره پاره شده و این شهادت آرزوی سردار سلیمانی بود که خون پاکش در راه اسلام و حق ریخته شود.

,

خون او و روح او جبهه مقاومت را قوی تر کرده

, خون او و روح او جبهه مقاومت را قوی تر کرده,

این رزمنده عراقی از تاثیرات این شهادت بزرگ گفته و می افزاید: خون او نیروهای مقاومت را قوی تر کرده و با شهادتش آبروی ستمگران را و آبروی شیطان بزرگ آمریکای خونخوار را برد. درست است جسم او در میان ما نیست اما روح حاجی بزرگ با نیروهای مقاومت است و برای نیروهای مقاومت ثابت شده که این راه را باید ادامه داد.

,

وی ادامه می دهد: راه حاج قاسم راه ولایت بود و خون او ادامه دهنده خون شهدای کربلا بود و در امتداد راه امام حسین(ع) شهید شد، شهدای ما شهدای اسلام و شهدای حق هستند،  و ما راه ایشان را ادامه خواهیم داد.

,

با شهادت حاجی، دنیا آرام نخواهد گرفت

, با شهادت حاجی، دنیا آرام نخواهد گرفت,

جانشین فرمانده حشدالشعبی محور شمال عراق خطاب به دشمنان می گوید: ای دشمنان حاجی بزرگ، ای دشمنان اسلام، ای دشمنان انسانیت هیچ وقت فکر نکنید با شهادت حاج قاسم همه چیز تمام شده است و به آرزویتان رسیدید؛ برعکس بعد از شهادت او دنیا آرام نخواهد گرفت و با خون پاک او، مقاومت اسلامی قوی تر در مقابل شیطان بزرگ خواهند ایستاد.

,

خون پاک حاج قاسم، آمریکا را نه از عراق بلکه از منطقه بیرون می کند

, خون پاک حاج قاسم، آمریکا را نه از عراق بلکه از منطقه بیرون می کند,

وی تاکید می کند: با خون پاک حاج قاسم سلیمانی آمریکا را نه تنها از عراق بلکه از منطقه بیرون خواهیم کرد و ان شاالله روزی می رسد انتقام دو شهید بزرگوار را خواهیم گرفت و یک فاجعه بزرگ سر دشمنان می آوریم و راه حاجی بزرگ را ادامه خواهیم داد. به موعد سقوط دشمنان نزدیک می شویم و پیروزی نزدیک است و آرزو داریم در این راه شهید شویم.

,

مردم عراق قدردان و وامدار حاج قاسم اند / او عامل وحدت بود

, مردم عراق قدردان و وامدار حاج قاسم اند / او عامل وحدت بود,

ابومصطفی، شهید سلیمانی را یاور مردم عراق در جنگ با داعش خوانده و می گوید: مردم عراق قدر حاج قاسم را می دانستند و او در عراق وحدت بین نیروهای مقاومت ایجاد کرد. ما شهید بسیار داده ایم ولی شهادت حاج قاسم مانند خودش بزرگ بود. در تشیع سردار سلیمانی دیدید چقدر جمعیت آمدند و تمام کشور های جهان برای حاج قاسم عزاداری کردند. 

,

او تاکید می کند: مردم عراق هیچ وقت خوبی های حاج قاسم را فراموش نخواهند کرد چون لایق دوست داشتن است. در تمامی شهر های عراق برای حاج قاسم عزاداری می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه