اخبار داغ

آخرین وضعیت سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان؛

کنارک در سیل غرق شد/ آبگرفتگی تمامی معابر شهری و هزار واحد مسکونی/احداث ‌‏۷مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان

کنارک در سیل غرق شد/ آبگرفتگی تمامی معابر شهری و هزار واحد مسکونی/احداث ‌‏۷مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان
عبدالغفور هوت، فرماندار کنارک گفت: در پی بارش بی سابقه باران در منطقه هزار واحدمسکونی و همچنین تمام معابر شهری دچار آبگرفتگی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالغفور هوت در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون میزان بارندگی طی روزهای اخیر در این شهرستان را قریب به 170میلیمتر عنوان و بیان کرد: برآورد خسارت ها از تمامی نقاط و بخش ها در دستور کار است.

وی افزود: طی بارندگی چهار روز گذشته با آبگرفتگی حدود هزار واحد منزل مسکونی و همچنین آبگرفتگی تمام معابر شهری در این منطقه مواجه بودیم که این امر خساراتی به بخش های مختلف وارد کرده است.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تیم های امدادی برای خروج آب از منازل و معابر عمومی مشغول به فعالیت بوده تا هرچه سریعتر اوضاع ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در پی شدت بارندگی و آبگرفتگی منازل، هفت مکان اضطراری در منطقه ایجاد شده و هلال احمر در حال توزیع اقلام خوراکی، پتو و سایر موارد برای کاهش آلام مردم است؛ در این زمینه بین افراد اسکان داده شده روزانه دو وعده غذای گرم نیز توزیع می شود.

فرماندار کنارک تصریح کرد: در نقاط ایجاد شده امکان اسکان اضطراری برای 2 هزار نفر پیش بینی شده اما با توجه به عدم پذیرش این موضوع توسط برخی از اهالی و جا نیفتادن فرهنگ استفاده از اماکن اضطراری هم اینک 500 نفر در مکان ایجاد شده مستقر بوده و اعضای شورای شهرنیز در حال کسب رضایت مردم برای اسکان در این نقاط هستند تا به محض عادی شدن شرایط به محل سکونت خود بازگردند.

وی اظهار کرد: شبکه های زیرساختی مانند آب، برق، تلفن با توجه به این میزان بارندگیِ بی سابقه متحمل خسارات فراوان شده اند که بنیاد مسکن در حال برآورد بوده  و با فروکش کردن آب و خروج سامانه بارشی از استان، میزان دقیق این خسارت ها به ستاد بحران استان اعلام خواهد شد.

هوت خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی نیز از امروز به دنبال ارزیابی میزان خسارات در این بخش بوده، اگر چه بیشترین خسارات وارد شده در این منطقه در حوزه شهری بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه