اخبار داغ

یادداشت؛

حاج قاسم؛ فرمانده دیروز معلم امروز

حاج قاسم؛ فرمانده دیروز معلم امروز
اینک که در ایام دومین سالگرد شهادت سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی قرار داریم. جا دارد که برجستگی های شخصیتی این فرمانده بزرگ را برای درس مشق مدیران لشکری و کشوری در عرصه های مختلف یادآوری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، اینک که در ایام دومین سالگرد شهادت سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، جا دارد که  برجستگی های شخصیتی این فرمانده بزرگ را برای درس مشق مدیران لشکری و کشوری در عرصه های مختلف بازگو کنیم که شاید با تاسی از مکتب او و با درس گرفتن از آموزه های آن شهید معزز فرصت پیشرفت و توسعه انقلاب و کشورو خدمت به مردم را بیش از پیش فراهم کنیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

توانمد در تبدیل تهدید به فرصت

, توانمد در تبدیل تهدید به فرصت, توانمد در تبدیل تهدید به فرصت,

یکی از هنرمندی های برجسته ایشان توان تبدیل تهدید به فرصت بود که اوج هوشمندی یک مدیر و فرمانده می تواند باشد، او بارها و در صحنه های مختلف این مسئله را مشق کرد و در آخرین ماموریت خویش نیز تهدید منطقه ای داعش را برای کشور و انقلاب  تبدیل به فرصت تشکیل و توسعه محور مقاومت کرد و برای انقلاب اسلامی ایران عمق استراتژیک ایجاد کرد.

,

فاتح دلها

, فاتح دلها, فاتح دلها,

اودر عرصه نظامی یک فرمانده واقعی بود  که ضمن موفقیت در میدانهای نبرد میادین دلهای نیروهای تحت امر  و همکارانش را نیز تسخیر کرده بود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک فرمانده و مدیر پذیرش دستورات و تبعیت پذیری نیروهای تحت امر است که رمز و راز این موفقیت را او بسیار آشنا و مسلط بود و کشف این اسرار برای فرماندهان و مدیران جوان می تواند بسیار آموزنده باشد.

,

خستگی ناپذیری

, خستگی ناپذیری, خستگی ناپذیری,

خستگی ناپذیری ، همت بلند، شجاعت بی نظیر، سر نترس داشتن از خصوصیات او بود همیشه در خط مقدم بود اصلا خستگی در زندگی حاج قاسم معنی نداشت، همیشه ایشان در حال مسافرت بود و بدون هیچ تشریفاتی مسافرت می کرد. واقعا شب و روز برای او معنا نداشت 3 بعداز ظهر و 3 نیمه شب برای ایشان فرقی نداشت.این همه موفقیت ها بخاط همت و شجاعتش بود به کسی نمی گفت شما برو من بعدا می آیم همیشه خودش می رفت.

,

مدیریت استراتژیک

, مدیریت استراتژیک, مدیریت استراتژیک,

ترکیب شجاعت و تدبیر در وجود شهید سلیمانی برجسته بود و در  بحث امنیت فرانگر بود برخی در موضوع امنیت فقط شهر و استان خود را می بینند ولی یک مدیر استراتژیک امنیت را فراتر از کشور خود می بینید بر این اساس این ذهن استراتژیک شهید سلیمانی بود که امنیت را فراتر از مرزهای کشور خود می دید.

,

جنگیدن برای انسانیت

, جنگیدن برای انسانیت, جنگیدن برای انسانیت,

حاج قاسم اصلا تفاوتبی بین مذاهب و فرق و اقوام در منطفه قائل نبود و هرجا که می دید جان اطفال و کودکان یا زنان و مردان از هر آئین و مسلکی در خطر ظالمان است دل به دریا می زد به یاری مظلومان می رفت و  می گفت ما برای انسانیت می جنگیم برای آنکه جان انسان را نجات دهیم. و پس از آزادسازی نیز کاری به گرایشات مذهبی و قومی آنها نداشت.

,

ریشه وحدت

, ریشه وحدت, ریشه وحدت,

در نگاه حاج قاسم وحدت در درون جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام بسیار مهم  و ضروری بود و عزت و  بقای کشور و ملت را در وحدت می دیدند. و او همه را با هر گرایش فکری و سیاسی دعوت به وحدت حول اصول و ارزش ها می کرد.  و معتقد بود رهبری رکن رکین نظام اسلامی و محور وحدت در کشور هستند. و خود را در همه حال سرباز ولایت می دانستند.

عین اله حاتمی_ دکتری هوش مصنوعی

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه