اخبار داغ

ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در عربستان

ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در عربستان
وزارت بهداشت عربستان از ثبت بی سابقه تعداد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عربستان سعودی روز دوشنبه از ثبت ۱۷۴۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و این درحالی است که مقامات سعودی در خصوص تشدید بی سابقه ویروس کرونا و شیوع سویه جدید کرونا « اومیکرون» هشدار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت بهداشت عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز یکشنبه ۱۰۲۴  و روز شنبه ۸۴۶ مبتلا ثبت شده، در حالی که تعداد افرادی که موارد وخیم اعلام شده‌اند به ۹۰ نفر افزایش یافته است.
,
 
,
عربستان که ۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد به طور متوسط ​​روزانه ۱۰۰ مورد را به مدت سه ماه بین ۱۹ سپتامبر و ۱۹ دسامبر ثبت کرد، قبل از اینکه این تعداد با سرعت فزاینده‌ای افزایش یابد.
,
 
,
مقامات عربستان سعودی اول دسامبر اعلام کردند که یک مسافر از شمال آفریقا پس از ورود به کشور ناقل اومیکرون، نوع جدید ویروس کرونا تشخیص داده شد.
,
 
,
عربستان نخستین کشور حوزه خلیج فارس بود که از ثبت اومیکرون خبر داد.
,
 
,
شاخص موارد جدید در برابر سویه جدید ویروس کرونا « اومیکرون» همچنان در حال افزایش است.
,
 
,
خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از یک منبع در وزارت کشور عربستان اعلام کرد، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی از جمله رویدادهایی که در فضای باز برگزار می‌شود، اجباری شده است.
,
 
,
روز یکشنبه «محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی در کنفرانسی مطبوعاتی در این وزارتخانه درباره آخرین تحولات وضعیت اپیدمیولوژیک گفت: ویروس جدید اومیکرون درحال گسترش است.
,
 
,
وی افزود که  عربستان شاهد دو برابر شدن موارد ابتلا به  کرونا در چهار پنج روز گذشته بوده و همچنین تعداد بیماران با وضعیت بحرانی افزایش یافته است.
,
 
,
العبد العالی  پیش بینی کرد که در صورت عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه و تکمیل دز واکسن کرونا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا  در دوره آینده افزایش می‌یابد.
,
 
,
در همین راستا « طلال الشهلوب» سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد شاخص اپیدمیولوژیک ویروس کرونا به طور قابل توجه و ترسناکی در حال افزایش است و درصورت عدم رعایت  پروتکل‌هایی بهداشتی و  عدم اجرای اقدامات پیشگیرانه مجبور به قرنطینه سراسری کشور خواهیم شد.
,
 
,
عربستان سعودی روز پنجشنبه،  بیش از دو ماه و نیم پس از لغو اقدامات پیشگیرانه، مجدداً اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را در مسجد الحرام مکه اعمال کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه