اخبار داغ

استاندار سیستان و بلوچستان:

۶۰۰ منزل مسکونی در کنارک زیر آب رفت/بسیج نیروهای جهادی و سپاه برای مهار سیلاب

۶۰۰ منزل مسکونی در کنارک زیر آب رفت/بسیج نیروهای جهادی و سپاه برای مهار سیلاب
حسین مدرس خیابانی گفت: در پی بارش های اخیر ۶۰۰ منزل مسکونی در کنارک زیر آب رفته است، در همین راستا نیروهای جهادی و سپاه و دستگاه های خدمات رسان برای مهار سیلاب بسیج شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده کنارک که امشب صورت گرفت، در جمع خبرنگاران بیان کرد: میزان بارش ها در جنوب استان فراتر از انتظار بود، دو سامانه بارشی اخیر آسیب و خسارت زیادی به همراه داشت، به دلیل این که فاضلاب این شهرستان کامل نشده و حالت گودال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی با بیان این که طبق اطلاعات دریافتی در ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی متر بارندگی صورت گرفته است، ادامه داد: در پی فعالیت سامانه قبلی پمپ ها فعال بود و تخلیه آب از معابر و منازل صورت می گرفت، اما با فعال شدن سامانه جدید حدود ۴۰۰ میلی متر آب در معابر جمع شده و ۶۰۰ خانه زیر آب است، وسایل مردم خراب شده، اما نگران جان شان هستیم، تلاش می کنیم با اسکان موقت بخشی از مشکل شان را رفع کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: نیروهای جهادی، سپاه، شهرداری و همه مجموعه ها پای کار هستند، اما حجم آب خیلی زیاد بوده، با توجه به این که قرار است سامانه جدید پنجشنبه وارد استان شود، سعی داریم ابتدا معابر و خانه ها را از آب تخلیه و فکر اساسی برای شبکه فاضلاب معابر کنارک کنیم. 

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اعتبارات موجود فاز اول شبکه فاضلاب کنارک تا پایان سال جمع بندی شود، پیشنهاد این است که پایگاه بحران در این منطقه راه اندازی شود تا بتوان تا زمان تکمیل شبکه فاضلاب برای آب های سطحی فکری اساسی داشت.

مدرس خیابانی با بیان این که نزدیک ۲۰ میلیارد تومان برای جمع آوری آب های سطحی کنارک در نظر گرفته اند،  اضافه کرد: مردم گلایه دارند که در پی دو مرحله سیل، آب های سطحی زیادی در معابر جمع شده که البته برای جمع آوری آن اقدام شده است، اما باید کار اساسی صورت بگیرد تا بعد از هر بار باران تنمان نلرزد.

وی گفت: از مسئولان پایتخت انتظار داریم که کمک کنند تا در این باره اقدام اساسی صورت بگیرد، با توجه به آسیب دیدگی لوازم خانگی مردم، با کمک دستگاه ها و خیران کمک می کنیم تا برای آن ها لوازم جدید خریداری کنیم. 

​انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه