اخبار داغ

وزیر نیرو در بازدید از مناطق سیل زده:

۲ هزار خانواده در کنارک گرفتار آبگرفتگی هستند/انتقال ۱۰۰ دستگاه پمپ برای مهار سیلاب به منطقه

۲ هزار خانواده در کنارک گرفتار آبگرفتگی هستند/انتقال ۱۰۰ دستگاه پمپ برای مهار سیلاب به منطقه
علی اکبر محرابیان گفت: حدود ۲ هزار خانواده در کنارک در شرایط آبگرفتگی به سر می برند که امشب ۱۰۰ دستگاه پمپ برای مهار سیلاب به منطقه منتقل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده به سیستان و بلوچستان سفر کرد، ساعتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: در پی فعال شدن سامانه بارشی در مجموع ۳۳۴ میلی متر بارندگی در کنارک رخ داده، این میزان بارش که طی چهار روز صورت گرفت، معادل چهار سال بارندگی این منطقه به صورت نرمال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
وی افزود: روز گذشته در عرض ۲۰ دقیقه ۱۰۸ میلی متر بارندگی در کنارک صورت گرفت و موجب حجم زیادی از آبگرفتگی در معابر و منازل مسکونی این شهر شد.
 
وزیر نیرو اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار خانواده در کنارک در شرایط آبگرفتگی به سر می برند، اولین اقدامی که باید انجام دهیم این است که شرایط را سریعتر برای امدادرسانی بهتر فراهم کنیم و با حجم وسیع پمپ های کف کش آب را از خیابان ها و منازل مردم بیرون بکشیم که اقدام هایی از امروز عصر شروع شد.
 
وی اضافه کرد: البته روزهای گذشته هم در سطح محدودتر اقدام هایی صورت گرفت، پیش بینی کردیم که طی امشب حداقل ۱۰۰ دستگاه پمپ به منطقه ارسال شود و فردا شاهد انتقال آب از منازل و خیابان ها به بیرون شهر باشیم.
 
محرابیان اذعات کرد: موضوع بعدی امدادرسانی به مردم است که با دستوراتی که استاندار سیستان  بلوچستان صادر کرده، سایت های بسیار خوبی به منظور اسکان موقت مردم تجهیز شده که بخشی از آن در حال استفاده بوده، اما بخش قابل توجهی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

نگران تخریب منازل خشتی و گلی هستیم
 
وی ادامه داد: با توجه به این که برخی از خانه ها خشتی و گلی است و استحکام قابل توجهی ندارد، نگران هستیم که بارش ها و میزان آبی که در حیات و کوچه ها انباشته شده، باعث نم کشیدن این دیوارها و ریزش آن شود، بنابراین از مردم منطقه خواهش کردیم که این منازل را ترک کنند تا به زودی عملیات مقاوم سازی انجام شود و جانشان به خطر نیفتد.

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: جهت امدادرسانی در حوزه آب و برق هم اقدام های خوبی در منطقه صورت گرفته، در جنوب سیستان و بلوچستان برق حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود و امکان تامین برق نبود که این تعداد به ۵ روستا رسیده و در حوزه آب هم مشکل خاصی نداریم.
 
وی افزود: باید عملیات امدادرسانی جهت تامین لوازم زندگی مردم انجام و اقلامی همچون پتو، موکت و دیگر لوازم مورد نیاز فراهم شود.
 
محرابیان ضمن تشکر از گروه های جهادی، سپاه، بسیج و ارتش که در زمینه برپا کردن سایت های اسکان موقت کمک کردند، ادامه داد: خواهش می کنیم مردم به این مکان ها نقل مکان کنند، در این رابطه خودرو در نظر گرفتیم تا مردم منتقل شوند.
 
وی اذعان کرد: از حدود ۲ هزار خانواده آسیب دیده کمتر از ۵۰۰ خانواده به این سایت ها مراجعه کردند، البته برخی به خانه اقوام شان یا به روستاها رفته اند که خواهش ما این است که در منازل نا ایمن زندگی نکنند و این خانه ها را ترک کنند.

انتهای پیام/
 
,
, نگران تخریب منازل خشتی و گلی هستیم, نگران تخریب منازل خشتی و گلی هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه