اخبار داغ

وزیر نیرو در بازدید از مناطق سیل زده:

آبگرفتگی منازل به ۲ هزار خانواده کنارکی آسیب زد/ مردم خانه‌های ناایمن را ترک کنند/ تصمیم‌گیری برای تصویب اعتبار شبکه فاضلاب درجلسه هیئت دولت

آبگرفتگی منازل به ۲ هزار خانواده کنارکی آسیب زد/ مردم خانه‌های ناایمن را ترک کنند/ تصمیم‌گیری برای تصویب اعتبار شبکه فاضلاب درجلسه هیئت دولت
علی اکبر محرابیان با اشاره به آسیب دیدگی ۲ هزار خانواده کنارکی در پی آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی، گفت: متاسفانه از این تعداد کمتر از ۵۰۰ خانواده به سایت های اسکان موقت مراجعه کردند که خواهش می کنیم خانه های ناایمن را ترک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده به سیستان و بلوچستان سفر کرد، گفت: با توجه به بارش بی‌سابقه و استثنایی ۳۳۴ میلی‌متری در کنارک، امکانات موجود کفاف بحران فعلی را نمی‌کند و هماهنگی جهت ارسال پمپ‌های بیشتر به میزان پیش‌بینی‌شده ۱۰۰ دستگاه، برای شهر کنارک انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی با بیان این که طی ۴ روز به اندازه ۴ سال در کنارک باران باریده است، ادامه داد: در امدادرسانی به مردم نجیب این منطقه در آغاز راه قرار داریم، باید اقدام های پایه‌ای و جدی برای مردم این خطه انجام شود. چراکه آب‌های سطحی راه‌یافته به داخل منازل شرایط سختی را برای مردم به وجود آورده است.

این مقام مسئول با بیان این که اولویت اول خروج آب‌های سطحی از شهر است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود ۲ هزار خانواده در کنارک در شرایط آبگرفتگی به سر می برند که از این تعداد خانواده آسیب دیده کمتر از ۵۰۰ خانواده به سایت های اسکان موقت که با همکاری سپاه، نیروهای جهادی، بسیجی و ارتش راه اندازی شده، مراجعه کردند، البته برخی به خانه اقوام شان یا به روستاها رفته اند.

محرابیان با بیان این که که خواهش ما از مردم این است که در منازل نا ایمن زندگی نکنند و این خانه ها را ترک کنند، گفت: باید شرایط را سریعتر برای امدادرسانی بهتر فراهم کنیم و با حجم وسیع پمپ های کف کش آب را از خیابان ها و منازل مردم بیرون بکشیم.

وی افزود: مدیریت هدایت آب‌های سطحی منازل و معابر شهری توسط مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تیم‌های عملیاتی شرکت آبفای استان صورت پذیرد و کلیه گروه‌های مستقر در سطح شهر از جمله هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی و گروه‌های جهادی با هماهنگی همکاری کنند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز کنارک برای تکمیل شبکه فاضلاب

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی دو مقوله مجزا هستند و شهر کنارک باید از هر دو طرح بهره‌مند شود که در شرایط فعلی طرح فاضلاب این شهر با پیشرفت ۳۵ درصدی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: برای تکمیل شبکه فاضلاب کنارک به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود، این طرح باید تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

محرابیان ادامه داد: اطلاعات واحدهای مسکونی خسارت‌دیده توسط فرمانداری و ستاد مدیریت بحران استان در اسرع وقت اخذ و اعلام شود‌، هلال احمر امکانات و تحهیزات امدادرسانی را تا اول صبح چهارشنبه، امروز،  از تهران به کنارک انتقال دهد.

وی ضمن ابراز تأسف از شرایط به وجود آمده برای مردم سیل‌زده کنارک، ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌ها دوشادوش هم برای رفع این ناملایمات و مشکلات ناشی از سیل همراه باشند.

انتهای پیام/
,
, ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز کنارک برای تکمیل شبکه فاضلاب, ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز کنارک برای تکمیل شبکه فاضلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه