اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

بارش‌های زمستانی قلمروی تمساح پوزه کوتاه را تغییر می‌دهد/احتمال افزایش رفتارهای پرخطر و پرخاشگرانه گاندوها

بارش‌های زمستانی قلمروی تمساح پوزه کوتاه را تغییر می‌دهد/احتمال افزایش رفتارهای پرخطر و پرخاشگرانه گاندوها
داود میرشکار گفت: بارش های زمستانی قلمروی تمساح پوزه کوتاه را تغییر می دهد و رفتار های پرخطر و پرخاشگرانه گاندوها افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به بارش ها اخیر و افزایش سطح آب در زیستگاهها و برکه های منطقه، احتمال جابه جایی گاندوها با جریان آب و واکنش های پرخاشگرانه این گونه افزایش یافته است.

وی افزود: قلمرو زیستی گونه های حیات وحش براثر حوادث طبیعی از قبیل سیل، خشکسالی یا جاری شدن روان آبهای بارشی دچار تغییر شده و در بسیاری از موارد موجب تغییر مکان گونه های جانوری مثل گاندوها از زیستگاه اصلی می شود.

میرشکار اضافه کرد: تغییر مکان گاندوها بر اثر جاری شدن بارش های اخیر و در نتیجه تغییر قلمرو زیستی موجب رفتار های پرخاشگرانه و تهاجمی از سوی گونه بدلیل حفظ قلمرو می شود و این هشداری جدی است به گردشگران و برخی جوامع محلی میزبان گاندو تا ضمن مراقبت در فصل بارش ها، با مشاهده گاندوها در نزدیکی سکونتگاه های انسانی موضوع را بلافاصله به محیط زیست استان، جهت اقدامات حفاظتی و انتقال گاندو به زیستگاه امن، اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: گشت های یگان حفاظت محیط زیست طبق برنامه ریزی انجام شده به صورت مرتب و شبانه روزی، وسعت بسیار زیادی از مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های گونه گاندو را تحت مراقبت دارد و به محض اطلاع رسانی از سوی مردم و دوستداران محیط زیست، در محل حاضر و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

این مقام مسئول گفت: از هم استانی ها به خصوص جنوب استان تقاضا داریم از نزدیک شدن به برکه ها و زیستگاههای گاندو تا حد امکان پرهیز کنند و در صورت مشاهده، گونه ارزشمند تمساح پوزه کوتاه در نزدیکی سکونتگاهای انسانی موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه