اخبار داغ

رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور:

مردمداری ویژگی بارز سردار دل‌هاست/ مکتب حاج قاسم را به خانه بیاوریم

مردمداری ویژگی بارز سردار دل‌هاست/ مکتب حاج قاسم را به خانه بیاوریم
مینو اصلانی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به جایگاه خانواده بسیار اهمیت می داد، گفت: مکتب حاج قاسم را به خانه بیاوریم و آن را ترویج کنیم تا فرزندانمان الگوی صحیحی داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو اصلانی رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص ویژگی های مکتب حاج قاسم، گفت: ویژگی مکتب حاج قاسم سلیمانی نموداری از تفکر معنوی به اجرا در آمده و به موفقیت رسیده همراه با مقبولیت و توسعه یافته جهانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اصلانی با اشاره به جایگاه حاج قاسم سلیمانی در خانواده و تفکرات معنوی شهید، بیان کرد: این تفکرات الهام گرفته شده از جهان بینی توحیدی با بهره گیری از مکتب اهل بیت که سرشار از معرفت و الهام بخش عبودیت پروردگار است که در مکتب حاج قاسم بسیار با اهمیت است.

,

رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بحث موفقیت در مکتب بسیار از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: کسی که بتواند کار را تا انتها انجام دهد به موفقیت می رسد که بحثی بسیار جدی است که یکی از شاخصه های مکتب حاج قاسم بود.

,

وی با اشاره به اینکه مقبولیت و مردمداری از دیگر شاخصه های مکتب حاج قاسم است، تشریح کرد: ملت ایران خاطرات زیادی  از حاج قاسم و اقدامات انقلابی اش دارند زمانی در اوج تحریم ها داروهای بیماران خاص کمیاب شده بود که شهید سلیمانی ورود پیدا  کرد و به کمک مردم آمد.

,

اصلانی با بیان اینکه حاج قاسم با یک رویکرد جهانی فعالیت می کرد، عنوان کرد: همه مردم جهان از سفید پوست و سیاه پوست در این مکتب حضور دارند.

,

وی در ادامه افزود: رویکرد جهانی شهید سلیمانی از ویژگی های بارز مکتب حاج قاسم است و روز به روز به این افراد افزوده می شود.

,

رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به جایگاه خانواده در مکتب حاج قاسم، خاطر نشان کرد: حاج قاسم در بین فرزندانشان در جایگاه یک الگو بود و در واقع به گونه ای رفتار می کرد که برای آنها یک الگو صحیح باشد.

,

وی با بیان اینکه فضای گفتمانی در خانواده یکی از مهم ترین شاخصه های مکتب حاج قاسم است، بیان کرد: حاج قاسم همیشه در پایان هر هفته با همرزمانش به گفتگو می نشست اما در ماه های آخر زندگی اش دیگر در این جمع ها نمی رفت و سعی می کرد با خانواده به گفتگو بنشیند تا بتواند خانواده خود را آماده سفر خود کند.

,

 اصلانی با اشاره به اینکه حضور معنوی در خانواده بسیار مهم است، تشریح کرد: با توجه به اینکه حضور فیزیکی حاج قاسم در زندگی و خانواده کم بود اما با نوشتن نامه و گفتگو با خانواده این فرهنگ را در خانواده خود قرار داد که جایگاه خانواده باید چگونه باشد.

,

رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تربیت فرزندان یک بحث فرآیندی است، تصریح کرد: اگر در سیره اهلبیت هم مطالعه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که اتفاقاتی را نمی شود یک شب انجام داد و یک مسیر تربیتی را طی می کرد تا فرزند بتواند اقدام صحیح را متوجه شود.

,

 وی با اشاره به اینکه امروزه غرب از منظر خانواده بسیار دچار آسیب شده است، بیان کرد: اندیشمندان غربی آسیب های جدی خانواده را آشکارا بیان می کنند و کتاب های مختلفی در این زمینه نوشته اند که فرهنگ غرب آرامش خانواده را از بین برده است.

,

اصلانی با بیان اینکه الگوی زن در تراز انقلاب باید خانواده ای مستحکم داشته باشد، تشریح کرد: این زن باید توجه ویژه ای را به خانواده خودش داشته و در متن و مرکز فعالیت های اجتماعی باشد و مادر و زن خانواده فعال در عرصه های علمی و اجتماعی بوده اما در این حال یک مادر و یک همسر موفق نیز فعالیت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه