اخبار داغ

در راستای بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت؛

توزیع ۲۷۵۰ بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران

توزیع ۲۷۵۰ بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران
هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ناحیه قوچان با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه‌السلام اقدام به توزیع 2 هزار و 750 بسته معیشتی میان نیازمندان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس از قوچان؛ «مواسات» به‌عنوان یکی از مفاهیم مهم اخلاقی و اجتماعی در اسلام، بارها موردتوجه و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ایشان مواسات را همراهی کردن و کمک کردن به مؤمنان در همه‌ی امور دانسته و برای نمونه با یاد کردن از آن به‌عنوان یکی از راه‌های علاج فقر در جامعه، فرمودند «مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک‌رسانی به‌سوی آن‌ها دراز کردن. امروز این‌یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند؛ اما برای مسلمانان، علاوه بر این‌که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک وظیفه دینی است»

,

مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل آسیب‌پذیری برخی اقشار از این موضوع، بار دیگر به مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه توصیه کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در همه عرصه‌ها میدان‌دار بوده و در کنار مردم قرار داشتند به این فرمایش معظم له جامه عمل پوشاندند.

,

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ناحیه قوچان از همان روزهای ابتدایی فرمان رهبری با کمک گروه‌های جهادی، خیرین و نیروهای بسیج پای‌کار بوده و در نوبت‌های مختلف اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی، غذای گرم، لوازم بهداشتی و... در قالب کمک‌های مؤمنانه در میان نیازمندان و خانواده‌های مستضعف در حاشیه شهر قوچان و روستاهای این شهرستان کردند.

,

فرمانده سپاه ناحیه قوچان در حاشیه توزیع این مرحله از کمک‌های معیشتی در مسجد امیرالمؤمنین علیه‌السلام این شهرستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین مرحله کمک مؤمنانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج هم‌زمان با سراسر کشور در قوچان در حال برگزاری است.

,

سرهنگ پاسدار علی زرقانی با یادآوری اینکه در راستای مأموریت محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج همراه مردم بوده و یکی از اقدامات همین کمک‌های مؤمنانه است، افزود: طی این مرحله 2 هزار و 750 بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، حبوبات، روغن و... توزیع می‌شود که ارزش ریالی هر بسته 450 هزار تومان و مجموعاً 1 میلیارد و 372 میلیون تومان هزینه شده است.

,

وی بیان کرد: پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج با همکاری بهزیستی و کمیته امداد این بسته‌ها را در تمام روستاهای مورد هدف و حاشیه شهر قوچان میان خانواده‌های شناسایی‌شده توزیع می‌کنند تا چراغ امیدی در دل نیازمندان باشد.

,

فرمانده سپاه ناحیه قوچان تأکید کرد: سپاه در همه حال کنار مردم قرار دارد تا آن‌ها بدانند مسئولین این نظام مقدس به آنان توجه دارند زیرا این مردم و حضورشان در تمام صحنه‌های این انقلاب به‌عنوان یک رکن اصلی به شمار می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه