اخبار داغ

استاد و مدرس حوزه:

حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمنان علیه اسلام را افشا کرد/ حضرت زهرا(س) نشان داد سعادت در پرتو اطاعت و حمایت از ولایت است

حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمنان علیه اسلام را افشا کرد/ حضرت زهرا(س) نشان داد سعادت در پرتو اطاعت و حمایت از ولایت است
استاد و مدرس حوزه با اشاره به اینکه حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمنان علیه اسلام را افشا کرد، گفت: حضرت زهرا(س) نشان داد سعادت انسان در پرتو اطاعت و حمایت از ولایت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت:  ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای مرور معارف و شناخت‌ سبک، سیره زندگی و شیوه رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها است.
وی ادامه داد:  آیاتی که در شأن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نازل شده،‌ سخنان پیامبر اسلام و امیرامؤمنین و ائمه هدیٰ علیهم السلام،‌ دقت در القاب و صفات حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در احادیث و زیارتنامه‌ها نشان دهنده انسانی کامل در تمام جهات می‌باشد که الگویی بی‌نظیر برای تمام انسانها در زمان‌ها می‌باشد.
این استاد و مدرس حوزه علمیه گفت: شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) از حقائق اسلام، سیر انتشار تا استقرار اسلام و آینده اسلام، از نکات بسیار مهم است که مطالعه و توجه به این ویژگی در حیات آن حضرت، باعث آگاهی بیشتر از شخصیت جامع و کامل و تأثیرگذاری ایشان در شناساندن اسلام ناب و حقیقی،‌ می‌شود؛ تأکید بر این مهم بدان جهت است که شخصیت تأثیرگذار حضرت را منحصر به مباحث خانواده نکنیم و نقش بزرگ و قیام و جهاد فاطمی در حساس ترین مقطع را بهتر بفهمیم. که در این رابطه،‌ دقت در خطبه‌ها و سخنان بعد از رحلت نبی‌اکرم صلی الله علیه و‌آله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمنان علیه اسلام را افشا کرد
حجت الاسلام بنیادی تاکید کرد: صدیقه طاهره(س) در دوران حیات پیامبر(ص) و پس از آن‌، تکلیف خود را بر اساس شناخت، تحلیل جامع و عمل مؤثر انجام دادند، لذا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در میدان مبارزه با توطئه‌های خطرناکی بود که حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها آنها را افشاء بلکه مسیر اسلام ناب و واقعی را با تمام وجود به گوش همگان رساندند و حجت را تمام کردند.
درس‌ها و آموزه‌های قیام فاطمی همچنان باقی است
وی در ادامه گفت: عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه، انسان را به این واقعیت می‌رساند که سعادت انسان در پرتو دو رکن اطاعت و حمایت از ولایت محقق می‌شود؛ اطاعت از ولایت یعنی فهم و قرار گرفتن در مسیر سعادت و حمایت از ولایت یعنی فهم دقیق از معنای سعادت؛ این معنا در تمام دوران زندگی انسان یک اصل خدشه ناپذیر است.
این کارشناس مسائل دینی گفت: اگر معنای واقعی فاطمیه و هدف قیام فاطمی را بخواهیم بدانیم، باید میزان توجه و جهتمان را با ولایت بسنجیم، تکرار بیعت با ولایت و لبیک با معرفت به ندای ولایت را دائماً در رأس امورمان قرار بگیرد.
وی ابراز داشت: فهم از اینکه چرا حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل تمام شدائد ایستاد و حمایت و حماسه‌ای بپا کرد و جانش را سپر نمود و در این مسیر به شهادت رسید؛  نشان می‌دهد که مقام امامت و ولایت چقدر عظیم و دفاع از امام و رهبر چقدر مهم است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه