اخبار داغ

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان:

حضرت زهرا(س) اولین مدافع حق و ولایت بود/ ولایتمداری؛ ویژگی بارز شخصیت حضرت زهرا(س) است

حضرت زهرا(س) اولین مدافع حق و ولایت بود/ ولایتمداری؛ ویژگی بارز شخصیت حضرت زهرا(س) است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زهرا(س)، ولایتمداری و دفاع و حمایت از ولیّ زمان خود بود که امروزه باید الگوی همه ما باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی قره‌داغی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به شخصیت وجودی آن حضرت اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان، ولایتمداری و حمایت از ولیّ زمان خود بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه امروز هم بسیار به این ویژگی نیاز داریم و باید از آن الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: ولیّ حضرت زهرا(س) در زمان خودش، همسر گرامی‌شان یعنی امیرالمونین(ع) بود که در جامعه حق‌شان را گرفته بودند.

,

حجت‌الاسلام قره‌داغی تصریح کرد: وقتی ادعا می‌کنیم که در بحث ولایت باید از حق ولایت، دفاع کرده و ولایتمدار باشیم و محور زندگی ما ولایت باشد باید از حضرت زهرا(س) درس بگیریم.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه گوشه‌گوشه زندگی حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت را نشان می‌دهد، گفت: ایشان وقتی طفل کوچکی بودند و در دوران کودکی، وقتی که پیامبر(ص) مورد اذیت و آزار دشمنان قرار می‌گرفت، کسی که از پدر بزرگوارشان پرستاری و از حق او دفاع می‌کرد، حضرت زهرا(س) بود.

,

وی افزود: حضرت زهرا(س) همواره از پدرشان حمایت می‌کرد و در خدمت پدر بود تا جایی که پیامبر(ص) فرمودند «فداها ابوها» یعنی پدرت فدای تو شود.

,

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ولایت پدر را حق می‌دانست و بنابراین از ولایت پدر دفاع می‌کرد، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز دفاع از ولایت را با تمام وجود در گوشه‌گوشه زندگی کوتاه اما پُربرکت حضرت زهرا(س) می‌بینیم.

,

وی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که حضرت زهرا(س) در پشت درب خانه از هوش می‌روند و دوباره به هوش می‌آیند، فریاد می‌زنند و نمی‌گویند که قفسه سینه‌ام درد می‌کند و یا فرزندم (محسن) سقط شده بلکه می‌فرمایند علی(ع) را کجا بردند؟

,

حجت‌الاسلام قره‌داغی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان ولی زمان خود با آن وضعیتی که داشتند، وارد مسجد شده و در آنجا صحبت و فریادی می‌کنند بر سر کسانی که از حضرت امیرالمومنین(ع) به زور، بیعت می‌گرفتند و علی(ع) را از دست آن نامردان رها می‌کنند.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه در آنجا دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) می‌بینیم، گفت: حضرت زهرا(س) ولایتمدار بود و در حول محور ولایت، زندگی می‌کرد.

,

وی ابراز کرد: ایشان وقتی مریض بودند، دست حسن و حسین(ع) را گرفته و به منزل انصار و مهاجر می‌رفتند و می‌فرمودند مگر شما در غدیرخم نبودید و ندیدید که ولایت از باب علی(ع) است و بعد از پدرم این ولایت و حکومت باید به امیرالمومنین(ع) برسد؟

,

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مسیر دفاع از ولایت، تلاش می‌کرد و فریاد می‌زد، اظهار داشت: وقتی زنان انصار و مهاجر را می‌دید به آن‌ها می‌گفت مگر شما شاهد نبودید که حق، حق علی(ع) است؟

,

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با فریاد، ندا و گریه‌های خود، دفاع از ولایت و حق را نشان می‌داد، خاطرنشان کرد: زمانی که اجازه ندادند تا ایشان در داخل شهر گریه کند، بیت‌الاحزانی برای خود بنا کرد و در آنجا گریه می‌کرد.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) که در راه دفاع از حق، قرائت شد، گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه به تک‌تک مسائل از جمله دفاع از حق و دفاع از ولایت اشاره می‌کند.

,

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اولین مدافع حق و ولایت را بشناسیم باید در زندگی حضرت زهرا(س) مشاهده کنیم، اظهار کرد: امروزه وظیفه هم مردان و هم زنان این است که از زندگی حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

,

حجت‌الاسلام قره‌داغی با اشاره به خانه‌نشینی حضرت علی(ع) در 1400 سال پیش بیان کرد: امروز حضرت زهرا(س) باید اسوه حسنه ما باشد و باید با الگوگیری از زندگی و ولایتمداری ایشان اجازه ندهیم که جایگاه ولایت فقیه خدشه‌دار شود و همواره ولایتمدار بوده و در دفاع از ولایت بکوشیم و بتوانیم از انقلاب اسلامی ایران دفاع کرده و آن را به انقلاب جهانی حضرت صاحب‌الزمان(عج) برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه