اخبار داغ

بیرجند در سوگ فاطمیه؛ عزاداری با عطر شهدای گمنام در هم آمیخت

بیرجند در سوگ فاطمیه؛ عزاداری با عطر شهدای گمنام در هم آمیخت
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با تشییع پیکر های مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز عطر عاشقی بار دیگر در شهر بیرجند پیچید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ساعت به وقت عاشقی، اینجا بیرجند محل قرارمان میدان شهداست از هر سو که نگاه کنی، مردم خود را به اینجا می‌رسانند، پیر و جوان زن و مرد همه دوست دارند در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خود را برای تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

به هر طرف که نگاه کنی، بغض و فریادهایی سد راه نفس و گامهایت می‌شود، انگار مردم این شهر با این شهدا نسبتی دارند، یک گوشه جانبازانی که بر روی صندلی سرد ویلچر تکیه زده را می بینی که با پیکر شهدا نجوا می‌کند، آن سوی دیگر مداحی، خداحافظی با شهدا حال همه حضار را دگرگون ساخته وقتی به اطرافم نگاه می‌کنم هر کسی ناله ای سر می‌دهد؛ نگاه به تابوت شهدا که می کنی، بغضت می‌ترکد، با خودت می‌گویی شهید گمنام تو با دلهای مردم چه کردی که مشتاقانه در یک روز تعطیل این همه به استقبال و خداحافظی با تو آمدند گویی چندین سال است که تو را می شناسند.

,

می‌گویند امروز صاحب عزای اصلی حضرت فاطمه زهرا(س) است، و ما امروز آمدیم تا لبیک «یا فاطمه(س)» و لبیک «یا حسین(ع)» سر دهیم، امروز آمده ایم فریاد بزنیم تا بگوییم دشمن به خیالش شما زنده نیستید و شفاعت نمی‌کنید اما ما همان نسل جوان به خوبی می‌دانیم که اگر شما زنده نبودید هر زمانی که ما غرق در گناه بودیم، خود را به ما نشان نمی‌دادید، راستی شهدا شما در کدام دعای دستتان شهادت و گمنامی را از خدا خواسته اید؟

,

امروز بیرجند رجعت پیکر پاک دو حماسه ‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای حسین(ع) شد و حضور این حماسه‌ آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

,

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه ‌ترین و اثربخش ‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

,

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله است را فراموش کنیم.

,

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌ های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

,

پیکر مطهر۲ شهید با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در بیرجند از میدان شهدا تا میدان ابوذر این شهر تشییع و در ۲ نقطه خاکسپاری شدند.

,

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بیرجند نماز خواند و پیکر شهدا پس از مراسم تحویل مسئولان پایگاه شکاری سرلشکر شهید حسینی ارتش و هوا فضای سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی شدند که در آیینی درون سازمانی در این مکان‌ها خاکسپاری شوند.

,

تشییع ۲ شهید گمنام دیگر که قرار بود امروز در نهبندان انجام شود به به دلیل شرایط جوی نامناسب به فردا موکول شد.

,

پیکر این شهدا فردا پس از برگزاری نماز جمعه تشییع و در روستای چاهداشی نهبندان به خاک سپرده می‌شوند.

,

این چهار شهید ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۴ ساله هستند که پیکر آنها در مناطق شلمچه، شرق دجله و فکه شناسایی شده‌اند و در عملیات‌های کربلای پنج، بدر و والفجر مقدماتی نیز به شهادت رسیده‌اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه