اخبار داغ

کارشناس امور خانواده:

حضرت زهرا(س) در همسرداری و خانه داری الگویی برای تمام زنان جهان است

حضرت زهرا(س) در همسرداری و خانه داری الگویی برای تمام زنان جهان است
غلامی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در امور همسرداری و خانه داری الگویی برای تمام زنان جهان است، گفت: اگر ما سیره و منش فاطمه زهرا(س) را در زندگی هایمان جاری کنیم دچار آسیب های اجتماعی، طلاق و…. نمی شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد غلامی، کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) تک بعدی نبودند و در عرفان، فرهنگ، سیاسیت و اجتماع یک بانوی تراز اسلام بود و به خوبی این ها را می دانست و بر اساس آموزه های قرآن و نظر رسول الله عمل می کرد.
کارشناس ارشد امور خانواده با اشاره به بعد سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) عنوان کرد: این بانوی بزرگوار دختر پیامبر(ص) و همسر ولایت بودند و از ولایت امیرالمؤمنین(ع) که اسلام ناب بود دفاع و کوتاه نیامد و در تمام صحنه های تشکیل حکومت اسلامی پیش قدم بودند.
کارشناس امور خانواده مطرح کرد: هنگامی که زن به عنوان کالا و شی محسوب می کردند؛ حضرت زهرا(س) وارد عرصه سیاست شد و به زن هویت و شخصیت داد و جایگاه زن که یک شخصیت عاطفی و اثر گذار به تمام معنا است را به جامعه بازگرداند.
غلامی با تاکید به اینکه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و حکومت امیرالمؤمنین(ع) بسیار فعال بودند، اذعان کرد: دختر نبی گوشه گیر نبودند که کاری به سیاسیت و ولایت ندارم و نه از سیاست مرموزانه و غیر انسانی دفاع کرد و آنچه حق بود و خدا گفته بود انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,
,
,
,

وی با اشاره به کلام شهید مدرس مبنی بر اینکه سیاست ما عین دیانت ماست، گفت: سیاست و دیانت با یکدیگر عجین شده است و هیچ انسان دینداری نمی تواند بگوید که من کاری به سیاست ندارم.
کارشناس امور خانواده با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در بعد اجتماعی نیز زنی تراز اسلام بودند، گفت: هنگامی که زن در انزوا بود و شخصیت زن را مانند کالا و شی می دانستند این بانوی بزرگوار در حوادث اجتماعی فعالانه حضور داشتند و روشنگری کرد.
غلامی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در امور همسرداری و خانه داری الگویی برای تمام زنان جهان است، مطرح کرد: اگر ما سیره و منش فاطمه زهرا(س) را در زندگی هایمان جاری کنیم دچار آسیب های اجتماعی، طلاق و…. نمی شویم.
وی افزود: اگر در جامعه ای معضل های اجتماعی مانند طلاق، فرزندان بی سرپرست افزایش یافته به دلیل این است که آموزه های دینی و الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) را در زندگی هایمان فراموش کرده ایم.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه