اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

قیام ۱۹ دی مانند قیام عاشورا تاریخ را تحت تاثیر قرار داد/ حجاب، نشانه امنیت و سلامت روانی جامعه است

قیام ۱۹ دی مانند قیام عاشورا تاریخ را تحت تاثیر قرار داد/ حجاب، نشانه امنیت و سلامت روانی جامعه است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قیام مردم قم مانند قیام عاشورا بود که تاریخ را تحت تاثیر قرار داد و هر چه زمان می گذرد این مساله، روشن می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند هر کس به تو صلوت بفرستد، خداوند او را می‌آمرزد و مهچنین او را در بهشت به من می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به فردی که به حضور حضرت زهرا(س) رسید و گفت که آمده‌ام از شما برکت بگیرم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در پاسخ آن فرد فرمودند، پدرم (پیامبر«ص») فرموده‌اند هر کس 3 روز بر من و دخترم سلام دهد، خداوند بهشت را بر او واجب می‌داند و این فقط مختص زمان حیات نیست و حتی بعد از زمان رحلت پیامبر(ص) را نیز شامل می‌شود.

,

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به خطبه‌ای که حضرت علی(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) برای کوفیان خواند، افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند که همسرم فاطمه(س) مظهر تقوا، پاکی، هدایت، خدمت و نیکوکاری است و او هم محبوب خداوند و هم محبوبِ حبیب خدا یعنی پیامبر(ص) است.

,

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از بانیان، خدمتگزاران و مردم ولایتمدار زنجان در ایام فاطمه امسال گفت: امسال در ایام فاطمیه، مراسم متعدد، جامع و با رونق در سطح استان زنجان در ایام سالروز شهدات بانوی 2 عالم برگزار شد.

,

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم ولایتمدار استان زنجان امسال در دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، سنگ تمام گذاشتند که جای قدردانی و تشکر دارد.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ارتحال عالم ربانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی‌طیبی(امام جمعه موقت زنجان) در هفته گذشته اظهار داشت: از مردم ولایتمدار وعالم‌دوست زنجان بابت حضور در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی قدردانی می‌شود که در شرایط نامساعد جوّی واقعاً و انصافاً سنگ تمام گذاشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌طیبی نشان داد که زنجانی‌ها به خادمان خود علاقه‌مندند و احترام قائل می‌شوند.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اقشار مختلمف مردم در این مراسم شرکت کرده بودند، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌طیبی، زندگانی پاکی داشت و محبوب دل‌ها بود و رسالت روحانیت خود را صادقانه اجرا کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رابطه با شهید حاج قاسم سلیمانی هرچه بگوییم باز هم کم است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که به شهید سلیمانی نه به عنوان یک نفر بلکه به عنوان یک مکتب، اندیشه، تفکر و جریان فکری نگاه کنید.

,

وی با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران نکوداشت سالگرد شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند که همانطور که دشمن از سردار سلیمانی می‌ترسید از شهید سلیمانی هم می‌ترسد و برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آن‌ها حتی از اسم شهید و واهمه آن‌ها از رواج و تکثیر این الگوی گران‌سنگ است.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر ایکنه وقتی دشمن از ما تعریف کرد باید نگران باشیم، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در ایستادگی و مقاومت، کامل‌ترین الگو برای نسل جوان بوده و مکتب شهید سلیمانی، مکتب ایمان، بندگی، جهاد در راه خدا و حمایت از مظلومان و الگوی قهرمان برای جوانان است.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روزی که شهید سلیمانی را شهید کردند، موجی از خوشحالی کاذب در رسانه‌های آمریکایی ایجاد شد، گفت: اما وقتی اقتدار فرزندان امام(ره) در موشک‌باران مقر قدرت آمریکا یعنی پایگاه عین‌الاسد توسط سپاه پاسداران را دیدند، موجی از پشیمانی و انتقاد از آمریکا در آن رسانه‌ها ایجاد شد.

,

وی افزود: وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی توسط امریکا جنایت جنگی بود.

,

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام 19 دی 1356 مردم قم اظهار داشت: ظاهر این قضیه، مبارزه با عفت و پاکدامنی بود که رژیم پهلوی مورد بهانه قرار داد و خواست که قدرت خود را نشان دهد.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه حرکت مردم قم، پیروزی انقلاب را 15 سال به جلو انداخت، خاطرنشان کرد: به تعبیر ایشان، قیام مردم قم مانند قیام عاشورا بود که تاریخ را تحت تاثیر قرار داد و هر چه زمان می گذرد این مساله، روشن می‌شود.

,

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حجاب، نشانه عفت، پاکی، امنیت روانی، حیا، دوری از ترویج جاهلیت، امنیت اجتماعی و سلامت روانی جامعه است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نتایج مذاکرات وین چند حالت دارد، گفت: بهترین حالت این است که اختلافات از بین برود و توافق مورد قبول طرفین، حاصل شود و دومین حالت این است که اختلافات کاهش یابد امام زمان مشخصی نداشته باشد و در واقع کژدار و مریز باشد.

,

وی با بیان اینکه حالت سوم این است که هیچ توافقی حاصل نشود، ابراز کرد: حالت چهارم نیز پیش‌بینی توفق مذاکرات و فروپاشی برجام است.

,

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که اصل ما بر این است که به هیچ وجه چشممان برای معیشت مردم به خارج از کشور دوخته نمی‌شود و راهکار مقابله با تحریم‌ها نیز تقویت درونی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها است که نمونه آن در ساخت واکسن کرونا مشاهده شد.

,

وی با اشاره به عدم پایبندی به تعندات برجامی توسط آمریکا و اروپا اظهار کرد: در مذاکرات فعلی حداقل نگرش و گشایش فضای سیاسی در ارتباط با شرق (روسیه و چین) ایجاد شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در فضای داخلی برای ما مهمترین مساله، تلاش دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم است که تلاش می کنند اما مردم هنوز از وضعیت نظارت‌ها گله‌مندند.

,

وی با بیان اینکه عده‌ای در بازار واقعا بی‌انصاف و فرصت‌طلب هستند، گفت: نظارت دقیق و سنجیده برای جلب اعتماد جامعه ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه