اخبار داغ

امام‌جمعه قم:

زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته باید افزایش یابد

زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته باید افزایش یابد
امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته باید افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا آیت‌الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علما در اسلام و نزد خداوند اظهار داشت: در قرآن بالاترین منزلت‌ها برای علما است اما همین قرآن تندترین تعبیرها و تشبیه‌ها را برای عالمانی که فریب دنیا را خورده‌اند و مغلوب هوای نفس شده‌اند، بیان می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,

وی ورود به حوزه و فراگیری معارف دین در حوزه‌های علمیه را بالاترین نعمت برشمرد و بیان داشت: این بالاترین نعمت اگر با خودسازی و تهذیب نفس همراه نباشد بالاترین درد است.

,

اعرافی در ادامه تقوی الهی را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: دستورات تقوا به سه دسته رعایت تقوا تا نقطه اوج، عمل به تقوا به‌اندازه توان و رعایت تقوا به مقدار کم، تقسیم می‌شود.

,

وی با اشاره به یوم‌الله 19 دی تصریح کرد: ۱۹ دی یک مبدأ و آغاز نورانی و مبارک بود که افتخار آن برای مردم قم ثبت شده که این راه در قم باید حفظ و صیانت شود.

,

امام‌جمعه قم به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: ایام فاطمیه به شکل باشکوه برگزار شد و ملت نشان دادند در مقابل این خاندان وظایف خود را می‌شناسند.

,

وی تنش‌های آبی در کشور را موردتوجه قرار داد و افزود: امیدواریم با کارشناسی درست و انتقال آب از دریا جلوی اختلافات بین استانی گرفته شود؛ زیرا نیاز آینده به آب با انتقال آب از دریا حل می‌شود.

,

امام‌جمعه قم افزود: مسائل زیست‌محیطی مانند خشک‌شدن دریاچه نمک نیز باید موردتوجه قرار بگیرد که در این زمینه نیز به ارتقای کشاورزی، توسعه فضای سبز، احیای دریاچه نمک و…وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های قم به‌عنوان یک شهر بین‌المللی، زیارتی و علمی با کاستی‌های زیادی همراه است که باید جبران شود، گفت: اشتغال، صنایع‌دستی، فقرزدایی، کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار و مسائل فرهنگی شهر قم از دیگر مسائلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

,

اعرافی با اشاره به وضعیت فضای مجازی در کشور تاکید کرد: یکی از این اقدامات این است که زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته افزایش یابد؛ زیرا راه‌حل بسیاری از مشکلات و مفاسد، افزایش اینترنت ملی و زیرساخت فناوری‌های درونی است که از نان شب واجب‌تر است.

,

وی خواستار توجه دولت به بازار بورس شد و افزود: قشرهای متوسط و ضعیف سرمایه‌شان در بورس بربادرفته است و انتظار می‌رود دولت اقدامات جدی انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه