اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) مطرح کرد؛

ثبت ۴۰۰۰ زوج نابارور در خراسان شمالی/ سپاه استان آمادگی راه‌اندازی مرکز خدمات ناباروری را در استان دارد

ثبت ۴۰۰۰ زوج نابارور در خراسان شمالی/ سپاه استان آمادگی راه‌اندازی مرکز خدمات ناباروری را در استان دارد
عیسی برجی با بیان اینکه جمعیت آماری در حدود چهار هزار زوج نابارور هستند، گفت: در خصوص درمان ناباروری در طول سال‌های گذشته چند طرح اجرا شده اما متاسفانه به سرانجام نرسیده و در حال حاضر تنها مرکز ناباروری با خدمات محدود توسط دانشگاه علوم پزشکی در استان فعالیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی برجی، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در سه حوزه ماموریتی سازمان بسیج جامعه پزشکی، معاونت بهداشت و درمان و موسسه خدمات درمانی بسیجیان در خصوص  سلامت به عموم مردم  خدمات می دهد، اظهار داشت: در واقع بسیج جامعه پزشکی واسط بهداشت و درمان سپاه و موسسه تامین درمان بسیجیان و دانشگاه  علوم پزشکی در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی علاوه برارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم وکم برخوردار، شناسایی بیماران نیازمند وارائه به مراکز درمانی جهت دریافت خدمات تخصصی و انجام عمل های جراحی را انجام می دهد، که یکی از این خدمات شناسایی زوج های نابارور است.

برجی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ درصد از زوج های خراسان شمالی، در واقع جمعیت آماری در حدود چهار هزار زوج نابارور هستند، ادامه داد:در خصوص درمان ناباروری در طول سال‌های گذشته چند طرح اجرا شده اما متاسفانه به سرانجام نرسیده و در حال حاضر تنها مرکز ناباروری با خدمات محدود توسط دانشگاه علوم پزشکی در استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه موسسه خدمات درمانی بسیجیان وابسته به بنیاد تعاون بسیج  در قالب بسته های حمایتی، تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه های ناباروری  رایگان را تامین می کند، گفت: لازم به ذکر است که بسیجیان ضمن ارائه گواهی بسیج عادی یا فعال به بنیاد تعاون بسیج واقع در جنب زایشگاه  بنت الهدی بجنورد مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مرکز ارائه خدمات ناباروری را در استان راه اندازی کرده و این خدمات به عموم مردم ارائه می شود، گفت: در صورت عدم جوابگویی مرکز و افزایش تقاضا، سپاه و بسیج آمادگی راه اندازی مرکز ناباروری در استان را دارد.

برجی اضافه کرد: با توجه به‌ موضوعات اخیر در خصوص افزایش جمعیت و جوانی جمعیت، اقدامی موثری در خصوص حمایت از فرزند آوری، هزینه های درمان و ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گفتن، همچنین ایجاد و توسعه مراکز درمانی مربوط به ناباروری در دستور کار دولت،مجلس و دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: بصورت  کلی در خصوص  افزایش جمعیت، موضوع  تجرد و ازدواج نکردن، دیرازدواج کردن، نخواستن فرزند، ناباروری  و سقط های قانونی و غیر قانونی نقش زیادی در کاهش روند جمعیتی کشور داشته است که سهم دیر ازدواج کردن و عدم تمایل برای فرزند آوری مهم ترین نقش را در بین این عوامل دارا هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوالائمه (ع) استان ادامه داد: تسهیل در شرایط ازدواج آسان، ازدواج به موقع و کاهش سن ازدواج و افزایش تعداد فرزند را می توان با مشوق های مختلفی از طریق آموزش و فرهنگ سازی جهت روند افزایش جمعیت در جامعه مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مراکز خدمات درمانی در حوزه درمان ناباروری و جلوگیری از سقط ها می توانند نقش موثری را ایفا کنند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت کلاس آموزشی مرتبط با جمعیت و ناباروری در استان برگزار شده و یک هزار و ۶۰۰ زوج نابارور شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰۰ زوج موفق به دریافت خدمات درمان ناباروری رایگان بسیج شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه