اخبار داغ

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کارت واکسن تقلبی فقط برای ۲۳ نفر صادر شده است/ تشکیل کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی

کارت واکسن تقلبی فقط برای ۲۳ نفر صادر شده است/ تشکیل کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فقط برای ۲۳ نفر کارت واکسن تقلبی بدون انجام واکسیناسیون صادر شده که آنها را شناسایی کردیم و این عدد در مقابل ۱۲۰ میلیون واکسیناسیون بسیار ناچیز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ نفر دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
علیرضا رحیم نیا روز شنبه در یک نشست خبری در مورد بحث فروش کارت واکسن تقلبی افزود: تعداد کارت های صادر شده واکسن بدون انجام واکسیناسیون که در فضای مجازی به این موضوع دامن زده می شود خیلی کم است و تاثیری در افکار عمومی ندارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: افراد نباید در فضای مجازی نسبت به خرید و فروش کارت واکسن تقلبی تحت تاثیر قرار بگیرند و  دفتر بازرسی وزارت بهداشت بصورت مستمر این موضوع را رصد کرده و با متخلفان برخورد می کند.
,
 
,
رحیم نیا با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ تمامی شکایات مردم را مورد رصد قرار می دهد، ادامه داد: این سامانه دارای ۶ خط بوده که خط ۷ نیز برای رسیدگی به مشکلات پزشکان راه اندازی شده و گروه پزشکی می تواند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ مسایل خود را بیان کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بدنه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند، تصریح کرد: اعتقاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آن است که برای پیشگیری از ایجاد سوء استفاده باید بخش های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی از جمله دفتر وزیر مورد بازرسی و عملکرد قرار گیرند و ما نیز در همین جهت برنامه های حوزه بازرسی و شکایات وزارت بهداشت را اجرایی می کنیم.
,
 
,
کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شد
, کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شد,
 
,
وی تصریح کرد: کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی نیز در وزارت بهداشت تشکیل شده و به دنبال آن هستیم که جلسات این کمیته را بطور مرتب در جهت شناسایی گلوگاههای فساد و برخورد با آنها برگزار کنیم و در این جهت تعامل سازنده ای  با سازمان بازرسی کل کشور داشته و ارتباط تنگاتنگی با آنها داریم و از اولویت‌های ما در جهت پیشبرد امور محوله و صیانت از حقوق مردم است.
,
 
,
داروهای طب سنتی باید روال قانونی را برای کسب مجوز طی کند
, داروهای طب سنتی باید روال قانونی را برای کسب مجوز طی کند,
 
,
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره داروهای طب سنتی گفت: بر اساس معیارهای علمی در وزارت بهداشت از طب سنتی حمایت می کنیم اما باید داروهای این طب روال قانونی را برای کسب مجوز طی کنند.
,
 
,
وی اظهار داشت: این داروها پس از انجام کارآزمایی بالینی و علمی برای بیماران استفاده می شود اما عده ای در فضای مجازی اقدام به درمان داروهای طب سنتی غیر مجاز می کنند که با آنها برخورد کرده و مطب آنها تعطیل می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: مردم باید آگاهی های خود را بالا ببرند و با هر تبلیغی در فضای مجازی دارویی را مصرف نکنند.
,
 
,
دریافت هزینه زیاد خارج از مصوبه ممنوع 
, دریافت هزینه زیاد خارج از مصوبه ممنوع ,
 
,
به گفته رحیم نیا، هیچ فردی در مراکز درمانی خارج از چارت مصوبه نمی تواند هزینه بیشتر از بیماران بگیرد و در این باره فرم آیین نامه ارزیابی عملکرد طراحی و نظر سنجی شده و بزودی به عنوان نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرد.
,
 
,
سموم استفاده شده در برخی محصولات غذایی آلودگی نداشته است
, سموم استفاده شده در برخی محصولات غذایی آلودگی نداشته است,
 
,
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه برخی محصولات غذایی صادر شده به دلیل آلودگی به کشور برگردانده شده است، خاطرنشان کرد: سموم استفاده شده در این محصولات دارای آلودگی خاصی نبوده و یکسان نبودن استانداردهای مبدا و مقصد و عدم هماهنگی با وزارتخانه های ذیربط و وزارت بهداشت علت بازگشت این محصولات به کشور بوده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر محصولی از لحاظ استاندارد های سلامت مشکلی داشته باشد اجازه توزیع به آنها داده نمی شود.
,
 
,
رحیم نیا از نظارت کامل بر روند انجام واکسیناسیون خبر داد و گفت: نظارت کامل و جامع بر روند واکسیناسیون در کشور داریم و همکارانمان از دفتر بازرسی وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها مستقر هستند و هر واکسنی که وارد شده بررسی و تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی می شود.
,
 
,
وی درباره دریافت زیر میزی در بیمارستان‌ها گفت: این کار تخلف بوده و دریافت پول بیشتر و خارج از تعرفه توسط بیمارستان به معنای تخلف پزشک نیست و باید با بیمارستان مربوطه برخورد شود.


انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه