اخبار داغ

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

۱۷۰ ایده فناورانه تجاری‌سازی شدند

۱۷۰ ایده فناورانه تجاری‌سازی شدند
رضا فیض آبادی گفت: پارک علم و فناوری خراسان شمالی با حمایت و پشتیبانی از ایده های فناورانه توانست طی یک دهه اخیر 170 ایده فناورانه را به محصول تجاری سازی شده، تبدیل کند که در حال حاضر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فیض آبادی، معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در پارک علم و فناوری برای امکان تبدیل ایده به محصول تجاری سازی شده سه سطح شامل سطح رشد مقدماتی، سطح رشدی و سطح رشد یافتگی تعریف شده اند که به صاحبان ایده و فناوران خدمات ارائه می شوند.

فیض آبادی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله حدود ۵۰ ایده به پارک علم و فناوری استان با هدف تبدیل ایده به محصول ارائه می شوند، بیان کرد: به طور کلی ایده هایی به محصول تجارس سازی شده تبدیل می شوند که به نیاز و یا نیازهای جامعه پاسخ دهند و از سوی بازار و مشتریان خریداری شوند.

وی عنوان کرد: از سال ۹۰ تا پایان اسفند ماه سال ۹۹، ۲۸۶ ایده در پارک علم و فناوری استان پذیرش شدند که از این تعداد ایده فقط ۱۳۰ ایده توانستند مراحل رشد مقدماتی تا رشد یافتگی خود را طی کنند و به محصول تجاری سازی شده، تبدیل شوند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز از ۶۱ طرح، ۴۰ طرح به تولید محصول و تجاری سازی محصول رسیدند که در حال حاضر در بازارهای داخلی و خارجی فروش مستمر دارند.

وی بیان کرد: این محصولات در زمینه های الکترونیک، مکانیک، قطعات ماشین سازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شیمی، معدن، متالورژی همچنین صنایع فرهنگی و هنری ( روستای خلاق) هستند.

فیض آبادی در خاتمه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان از سال ۹۵ به عنوان یک مرجع ارزیابی برای تایید اختراعات انتخاب شده است، بیان کرد: این پارک در سال ۹۷، ۳۷ فقره، در سال ۹۸، ۴۶ فقره، در سال ۹۹، ۵۵ فقره و در بهار سال ۱۴۰۰ نیز ۲۴ فقره ارزیابی اختراعات را انجام داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه