اخبار داغ

نویسنده و مورخ:

سردار سلیمانی سرمایه ملی بوده و هست/ راه حاج قاسم با عقلانیت و شجاعت ادامه یابد

سردار سلیمانی سرمایه ملی بوده و هست/ راه حاج قاسم با عقلانیت و شجاعت ادامه یابد
یاحسینی گفت: سردار سلیمانی به دلیل ویژگی های متعدد متعالی چون اخلاص و مردمی بودن، محبوب قلوب بود و امیدواریم با عقلانیت و شجاعت راه این سردار مقاومت ادامه یابد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدقاسم یاحسینی، نویسنده، مورخ و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه سردار سلیمانی یک سرمایه ملی بوده وهست، به محبوبیت این سردار شهید اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل محبوبیت حاج قاسم این بود که فراجناحی عمل می‌کرد و در طول این چند دهه اخیر به عنوان انسانی که به مذهب و هیئت می‌اندیشید، خود را مطرح کرد و هرگز وارد فرقه‌های سیاسی و جناح بندی‌های موسوم و مرسوم سیاسی نشد. از همین رو مردم او را عمیقا دوست داشته و دارند.

یاحسینی با بیان اینکه جای این سرمایه ملی خالی است و به این زودی ها نیز پر نخواهد شد، گفت: مردم خادمان خود را می شناسند و خیلی راحت کسانی که ادای مردمی بودن را در می آورند و کسانی واقعا مردمی هستند شناسایی می شوند. سردار سلیمانی از آن افرادی بود که بدون هیچ ادعایی و بدون اینکه منتظرعکاس و فیلم بردار باشد تا از اقدامات فیلم و عکس بگیرند، کار خود را در داخل و خارج ایران خالصانه انجام می داد و همین نیز باعث محبوبیت بیشتر او شد.

این نویسنده و مورخ با اشاره به میزان ارادت مردم در در تشییع پیکر تاریخی سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع از این سردار شهید واقعا کم نظیر بود. چهره‌ای نداشتیم که همه گروه‌ها این چنین بر او وفاق داشته باشند و در تشییع پیکر او این گونه به صورت میلیونی شرکت کرده باشند.

یاحسینی در ادامه بیان کرد: حاج قاسم علاوه بر اینکه یک شخصیت داخلی بود، یک شخصیت بین المللی نیز بود و چون این سردار مقاومت خار چشم امپریالیسم و استکبار جهانی بود، دستور ترور او توسط رئیس جمهور امریکا داده می‌شود. متاسفیم که این سرمایه ملی ما را ازدست دادیم که البته امیدواریم با عقلانیت و شجاعت راه این سردار مقاومت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی در طول تاریخ ایران اسلامی محبوب‌ترین چهره نظامی است و به دلیل ویژگی های متعدد متعالی چون اخلاص و مردمی بودن، محبوب قلوب بود. به طوری که پس از شهادت این مرد بزرگ، داخل و خارج از کشور از او تجلیل کردند.

این نویسنده و مورخ در پایان خاطر نشان کرد: برخی اوقات تبلیغاتی که درباره این سردار شهید صورت می گیرد، چنان ابتدایی  است که به ضد خود تبدیل می‌شود و خود صداوسیما و برخی نهادها گاهی اوقات برخوردهایی می‌کنند که ضد تبلیغ است و به یک نوعی اشمئاز ایجاد می‌کند. بایستی در باب بزرگانی مثل سردار سلیمانی در شیوه تبلیغات خودمان تجدیدنظر جدی کنیم و به عنوان یک مورخ و اهل رسانه این هشدار را می دهم که اگر بخواهیم به شیوه این چنینی به تبلیغات درباره سردار بپردازیم، مردم به یک اشباع رسانه‌ای می‌رسند که این اصلا خوب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه