اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حمله به عین الاسد، گروه های مقاومت را تقویت کرد/ در یک قرن اخیر هیچ‌کس جرات حمله به مواضع آمریکا را نداشت

حمله به عین الاسد، گروه های مقاومت را تقویت کرد/ در یک قرن اخیر هیچ‌کس جرات حمله به مواضع آمریکا را نداشت
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به که بعد از حمله موشکی ایران به عین الاسد گروه‌های مقاومت نیز به برخی از خودروهای نظامی ارتش تروریست آمریکا حمله کردند گفت: بعد از آن اخراج نظامیان آمریکا از عراق به مطالبه عمومی مردم و پارلمان عراق تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در سالروز حمله موشکی به مواضع تروریست های آمریکایی در عین الاسد در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  اظهار داشت: ارژیم آمریکا سردار سلیمانی را به عنوان قهرمان، پیش قراول و پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه را به شهادت رساند ، بعد از آن موضوعاتی در این رابطه مطرح شد و آن این بود که چگونه باید این انتقام را از آمریکا گرفت و این نکته حائز اهمیتی بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در فاصله بسیار کوتاه بعد از شهادت سردار سلیمانی اقدامی به نام سیلی محکم از سوی ایران صورت گرفت و پایگاه مهم عین الاسد برای اولین بار پس از بیش از یک قرن که هیچ یک از مراکز نظامی آمریکا مورد هجوم قرار نگرفته بود با موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی مورد هدف و آسیب جدی قرار گرفت و  در حقیقت سیلی محکمی به رژیم آمریکا وارد شد.

صدرالحسینی افزود: اما این سیلی بزرگ همه انتقامی نبود که ملت ایران در مقابل این اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی انتظار داشتند، مسئله خروج آمریکا از منطقه به عنوان انتقام سخت در مقابل اقدام تروریستی که رژیم آمریکا انجام داده بود مطرح شد بر این اساس نکته مهم این است که بعد از حمله موشکی به پایگاه نظامی در عین الاسد اقدامات بسیار مناسبی از جانب مقاومت صورت گرفت تا حدی که تعداد قابل توجهی از از خودروهای نظامی متعلق به ارتش متجاوز آمریکا در عراق مورد هدف قرار گرفت.

استاد دانشگاه بیان داشت: همه این اقدامات با موضوعی به نام مصوبه پارلمان عراق برای خروج آمریکایی ها همراه بود در حقیقت این اقدامات علیه ارتش متجاوز آمریکا در شرایطی انجام شد که مصوبه پارلمان عراق هم بر اخراج امریکایی ها اصرار داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: بر این اساس جریان های مقاومت در عراق اقداماتی را نیز انجام دادند  نخست وزیر جدید عراق نیز یکی از تضمین هایی که در پارلمان از وی اخذ شد مدیریت و تداوم اخراج آمریکایی‌ها از عراق بود و تا امروز اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته است همچنین فرار ذلت بار نیروهای متجاوز آمریکایی از افغانستان نیز در همین راستا بود همچنین بیان این موضوع از جانب آمریکایی‌ها که حضور ما در عراق حضور نظامی نیست، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت:  این اتفاقات نشان دهنده این است که یک اراده عمومی بعد از شهادت سردار سلیمانی و حمله موشکی به عین الاسد برای اخراج آمریکایی ها از منطقه بین ملت‌های منطقه پدید آمده است .

صدرالحسینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد پارلمان کنونی که در عراق با آراء عمومی علیرغم همه فراز و فرود ها و مشکلاتی که به وجود آمد قرار است تشکیل شود اکثریت نمایندگان پارلمان خواستار اخراج آمریکایی ها هستند و چشم انداز اخراج آمریکا از عراق نیز جزء موضوعاتی است محتمل در پارلمان عراق است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک مورد توافق و درخواست نمایندگان پارلمان جدید عراق هم قرار بگیرد.

کار شناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد:  اما اینکه آیا آمریکایی ها علاقه مند خروج از عراق هستند باید گفت جواب منفی است ؛ اما با توجه به تاکید ملت عراق  برای خروج آمریکا از عراق به نظر می‌رسد جریان‌های مقاومت در این رابطه مسئولیت سنگینی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمله مجدد نظامی به مراکز نظامی آمریکا از سوی گروه های مقاومت در صورت عدم خروج آمریکا از عراق وجود دارد؟ گفت: در صحبت های قبلی اشاره کردم، این وظیفه مهمی است که باید مقاومت انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه