اخبار داغ

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبرداد

اختصاص بیشترین سهم از بیکاران استان یزد به بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی

اختصاص بیشترین سهم از بیکاران استان یزد به بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:بیشترین سهم بیکاران استان را بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در نشست اقتصادی، اشتغال وسرمایه گذاری استان گفت: نرخ بیکاری استان ۱۳.۶درصد است که بیشترین سهم را بانوان فارغ التحصیل دارند گه باعث افزایش نرخ بیکاری استان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اشتغال و بیکاری استان یکی از مهمترین برنامه هایی که در استان پیگیری و در حال اجرا است حمایت و توسعه کسب وکارهای خانگی برای بیکاران فارغ التحصیل می باشد.
,
 
,
فلاحتی با بیان اینکه این موضوع در کار کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مطرح و مقرر شد تمامی دستگاههای اجرایی در زمینه صدور مجوز برای کسب وکارهای خانگی هدفمند بیشترین همکاری ممکن را داشته باشند تصریح کرد: اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی همچنین در زمینه آموزش و مهارت افزایی این افراد نیز برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است.
,
 
,
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه استان یزد دارای زیرساخت های مناسب و ویژه ای برای اشتغال است خاطرنشان کرد: علیرغم داشتن این زیرساختهای مناسب که نسبت به بسیاری از استانها برتری دارد اما متاسفانه در سالهای اخیر نرخ بیکاری در استان روند صعودی به خود گرفته است به نحوی که از میانگین کشوری نیز فراتر رفته و استان را درگیر معادله دو مجهولی کرده است.
,
 
,
وی ادامه داد: از یک طرف بسیاری از صنایع استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند که برای حل این مشکلشان مجبور به استفاده از نیروهای غیر بومی کرده اند و از طرف دیگر نرخ بیکاری استان نسبت به بسیاری از استانها بالاتر است.
,
 
,
فلاحتی در ادامه با بیان اینکه این اداره کل در حال تهیه طرح های اشتغال زایی براساس شرایط هر منطقه می باشد ابراز داشت: از این طریق می توان ظرفیت های هر منطقه را شناسایی و از اقدامات پراکنده دستگاههای اجرایی جلوگیری کرد.
,
 
,
وی ادامه داد : در همین زمینه طرح های اشتغال زایی روستاهای شهرستان بهاباد در کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان مطرح و طرح‌های اشتغالزایی روستاهای ده جمال، رحیم آباد، آریج و کموئیه بهاباد مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا با تهیه یک نقشه راه کامل این روستا‌ها و روستا‌های دیگر استان در مدت سه سال به یک نقاط شفاف و روشنی رسید.
,
 
,
فلاحتی همچنین در مورد سامانه جامع کاریابی  راه اندازی شده توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز اظهار داشت:این سامانه متمرکز و ملی در آخرین نشست شورای عالی اشتغال کشور اشاره مورد بهره برداری قرار گرفت که از طریق آن کارفرمایان می‌توانند فرصت‌های شغلی را در این سامانه ثبت و کارجویان یا فارغ التحصیلان هم سوابق خودشان را در این سامانه بارگذاری و کاریابی‌های فعال استان هم حلقه واسط بین کارفرما و کارجویان شوند تا این ارتباط شکل بگیرد.
,
 
,
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از برنامه های این اداره کل را برای بهبود وضعیت اشتغال را برگزاری نمایشگاه فرهنگ کار ذکر و ابزار داشت: این نمایشگاه با محوریت اجرایی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به همت شرکت شتاب دهنده پیشگامان کویر استان برای بهبود وضعیت اشتغال استان برگزار می شود.
,
 
,
فلاحتی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه اقدامات در حال انجام و اینگونه نمایشگاه بتواند به بهبود وضع کسب وکار منجر شود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاهها برقراری یک ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان و افراد صاحب ایده می باشد.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه