اخبار داغ

گزارشی از بی‌توجهی مسئولان هلال احمر به شهرستان درمیان؛

بُریده شدن نَفس‌ها در پی نبود تجهیزات!/ دلیل عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در "منصورآباد" چیست؟

بُریده شدن نَفس‌ها در پی نبود تجهیزات!/ دلیل عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در "منصورآباد" چیست؟
نبود امکانات و تجهیزات کافی موجب کُند شدن خدمت‌رسانی در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی شده است و سوال اهالی شهرستان درمیان از مسئولان هلال احمر استان و شهرستان این است که چرا دو سال است پایگاه موقت امداد و نجات در بخش قهستان منصورآباد مستقر نمی‌شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با تویوتای دوکابینه در محور قهستان_ بیرجند دو راهی روستای خسروآباد پنج نفر از اعضای یک خانواده در دم جان باخته و چهار سرنشین خودروی تویوتا نیز زخمی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

طبق شنیده ها پرسنل پایگاه اورژانس قهستان اولین نیروهایی بودند که به محل حادثه اعزام شده و بعد از آن به دلیل بزرگی حادثه و فوتی های زیاد پایگاه های اورژانس منطقه از جمله درمانگاه قهستان‌ و روستای تخته جان نیز نسبت به اعزام آمبولانس و نیرو اقدام کردند.

,

خودروی پراید به دلیل شدت برخورد مچاله شده و دربهای خودرو بسته و امکان رها سازی فوتی هایی که همان لحظه برخورد جانشان را از دست داده بودند‌، نبود. باید دربهای خودرو بریده و نسبت به رها سازی فوتی ها اقدام میشد اما تا رسیدن آمبولانس هلال احمر و ست نجات ۵۰ دقیقه طول کشید و این تاخیر نیز به دلیل دور بودن محل وقوع حادثه تا تنها پایگاه امدادی هلال احمر شهرستان درمیان که در شهر اسدیه واقع شده، بود.

,

شهرستان درمیان یکی از شهرستانهای وسیع استان خراسان جنوبی است شهرستانی مرزی با جاده های پر پیچ و خم و خطرناک اما فاقد پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر با تجهیزات ست نجات در این جاده ها. قطعا حادثه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ آخرین حادثه در این محور و شهرستان نخواهد بود اما لازم است مسئولان شهرستان برای تجهیز و احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای این شهرستان اقدام کنند.

,

به گفته اهالی منطقه قهستان هر ساله در فصل زمستان، تابستان ‌و نوروز در طرح های هلال احمر آمبولانس با ست نجات هلال احمر در منصورآباد مستقر میشده اما دو سالی میشود اهالی این منطقه شاهد عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در این منطقه هستند. اگر پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد مستقر بود زمان رسیدن نیروهای هلال احمر به محل حادثه روز پنجشنبه قطعا کمتر از ۵۰ دقیقه بود و شاید یک نفر از این پنج نفر حبس شده در خودرو زودتر توسط عوامل اورژانس تحت درمان قرار میگرفت. اما حیف!

,

تصافی با ۹ فوتی و زخمی

, تصافی با ۹ فوتی و زخمی, تصافی با ۹ فوتی و زخمی,

غلامی یکی از اهالی بخش قهستان که در صحنه تصادف حاضر بوده در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: حادثه روز پنجشنبه با پنج فوتی و چهار زخمی قبل از حضور عوامل اورژانس نیازمند حضور هلال احمر برای رها سازی فوتی ها و مصدومین داخل خودروی پراید بود.

,

وی افزود: اما متاسفانه تنها یک پایگاه هلال احمر با ست نجات در شهرستان درمیان مستقر است؛ ست نجات برای بُرش خودرو و نجات افراد داخل خودرو استفاده میشود.

,

وی با بیان اینکه معمولا ایستگاه های آتش نشانی نیز ست نجات هیدرولیک پنوماتیک را برای برش خودرو و نجات افراد دارد، افزود: در شهرستان درمیان تنها ایستگاه آتش نشانی اسدیه این سِت را دارد و ایستگاه آتش نشانی گسک و قهستان فاقد سِت نجات است و آتش نشانی که برای حادثه روز پنجشنبه محور قهستان_بیرجند سر صحنه آمد چون فاقد ست نجات بود نتوانست کاری کند و عملا حضورش بدون فایده بود چون آتش سوزی و حریقی صورت نگرفته بود که نیاز به خاموشی داشته باشد.

,

این شهروند بیان کرد: اگر حداقل ایستگاه های آتش نشانی مستقر در شهرستان درمیان دارای ست نجات باشد نیازی به ست نجات هلال احمر نیست.

,

عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد

, عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد, عدم استقرار پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد,

غلامی عنوان کرد: هلال احمر درمیان سالهای گذشته در فصل تابستان، زمستان و ایام عید نوروز آمبولانس و ست نجات را در منصورآباد مستقر میکرد اما از زمستان سال گذشته، نوروز ۱۴۰۰ و زمستان امسال تاکنون آمبولانس ست نجات هلال احمر در منصورآباد مستقر نشده که اگر این ست نجات در منطقه میبود زودتر به صحنه تصادف اعزام و نسبت به رها سازی مصدومان اقدام میشد.

,

وی اظهار کرد: ست نجات هلال احمر که از اسدیه به صحنه تصادف برای برش خودرو و رها سازی مصدومان آمد ۵۰ دقیقه بعد از وقوع حادثه رسید که خیلی دیر بود و این تاخیر به دلیل دوری و بعد مسافت محل حادثه تا اسدیه بود.

,

این شهروند افزود: بخش قهستان و مناطق اطرافی که نیاز باشد از ست نجات هلال احمر خدمات بگیرند بسیار وسیع است و استقرار ست نجات هلال احمر برای این منطقه واجب میباشد.

,

غلامی گفت: تصادف روز پنجشنبه به گونه ای بود که مصدومان داخل خودرو پراید حبس شده بودند. پراید از جلو تا قسمت صندلی های عقب مچاله شده و دربهای خودرو باز نمیشد که نسبت به رها سازی اقدام شود. اگر ست نجات به موقع میرسید شاید یک نفر که خون ریزی داشت، راه هوایی بسته شده بود یا هر مشکل دیگری داشت، میشد زودتر نسبت به کمک و درمان وی اقدام شود اما وقتی درب خودرو بسته است تا بُرش نخورد و مصدومان رها سازی نشوند پرسنل اورژانس هم نمیتوانند کاری انجام دهند‌.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در پیچ های منصورآباد به بیرجند اتفاق می افتد و ازطرفی در زمستان مشکلات بیشتری در منطقه قهستان، منصورآباد و آرین شهر ، به دلیل کوهستانی بودن نسبت به سایر جاده های شهرستان شاهد هستیم نیاز مبرم به وجود ست نجات هلال احمر برای این منطقه است.

,

بلا استفاده بودن آمبولانس درمانگاه گسک

, بلا استفاده بودن آمبولانس درمانگاه گسک, بلا استفاده بودن آمبولانس درمانگاه گسک,

این شهروند عنوان کرد: برای خدمات دهی به مصدومان حادثه روز پنجشنبه ظاهرا آمبولانس پایگاه قهستان، درمانگاه قهستان و پایگاه تخته جان بودند که به محل حادثه اعزام شدند. آمبولانس پایگاه منصورآباد نیز همان لحظه اعزام به بیمارستان اسدیه بود چراکه بیماری از روستای گسک باید به بیمارستان اسدیه منتقل میشد که این اقدام توسط آمبولانس منصورآباد انجام شده و این اتفاق در حالی روی داده که درمانگاه روستای گسک دارای یک دستگاه آمبولانس است اما شنیده شده به دلیل نداشتن راننده بلا استفاده است.

,

غلامی گفت: باید برای انتقال بیمار از آمبولانس درمانگاه گسک به بیمارستان اسدیه استفاده میشد و آمبولانس پایگاه منصورآباد در پایگاه مستقر میبود که هنگام وقوع حادثه به صحنه تصادف میرسید.

,

وی ضمن گلایه از مسئولان شهرستان درمیان از نماینده مجلس گرفته، تا فرماندار‌، مدیر هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان، تصریح کرد: سوال اهالی شهرستان درمیان به ویژه بخش قهستان از مسئولان این است چرا دو سال شده پایگاه موقت امداد و نجات در بخش قهستان؛ منصورآباد مستقر نمیشود؟ و مسئولان اصلا به فکر نیستند.

,

مسئولان پروازی درمیان

, مسئولان پروازی درمیان, مسئولان پروازی درمیان,

این شهروند گفت: اینگونه حوادث بارها در این جاده های پر پیچ و خم تکرار شده و خواهد شد و همیشه هم پلیس راه عوامل انسانی و راننده ها را مقصر میداند اما هیچ کسی نیست به مسئولان پروازی شهرستان بگوید شماها برای تجهیز و تامین پایگاه های امداد و نجات و اورژانس در شهرستان چه کرده اید؟

,

غلامی بیان کرد: در شهر قهستان یک پایگاه امداد و نجات هلال احمر داریم که چند سال است کار ساخت آن آغاز شده اما پیشرفت زیادی نداشته و نیمه کاره رها شده و هیچ توجهی به آن نمیشود.

,

وی از بی توجهی مسئولان به این شهرستان گلایه کرد و افزود: انگار شهرستان درمیان فرزند ناتنی استان است و مسئولان شهرستان و بخش ها پس از پایان ساعت اداری در منطقه حضور ندارند با این وضعیت چطور میخواهند برای شهرستان و مردم کار کنند؟

,

این شهروند مجدانه پیگیر استقرار پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد و ادامه کار ساختمان هلال احمر در شهر قهستان شد.

,

پسرفت در شهرستان درمیان به جای پیشرفت

, پسرفت در شهرستان درمیان به جای پیشرفت, پسرفت در شهرستان درمیان به جای پیشرفت,

حمیدی یکی دیگر از اهالی بخش قهستان که در محل تصادف حضور داشته در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: دیدن فوت همشهری ها با این وضعیت بسیار درد آور است.

,

وی با بیان اینکه چرا دو سال میشود پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد مستقر نشده، گفت: مسئولان شهرستان درمیان اگر به فکر مردم باشند باید هر ساله شاهد پیشرفت شهرستان و بخش ها باشیم نه پسرفت و در نظر نگرفتن امکانات برای این شهرستان.

,

این شهروند بیان کرد: جاده بخش قهستان به سمت بیرجند و حاجی آبادزیرکوه دارای پیچ و خم های زیاد و خطرناکی است از طرفی وسعت این منطقه زیاد است اما به سمت بیرجند و حاجی آباد فاقد پایگاه اورژانس و هلال احمر است. تنها پایگاه اورژانسی که از قهستان به سمت بیرجند است در منصورآباد واقع شده و بعد از آن دیگر پایگاه اورژانسی وجود ندارد.

,

حمیدی نیز خواستار پاسخگویی هلال احمر برای عدم استقرار پایگاه موقت امداد و نجات در منصورآباد شد.

,

برای پیگیری دلیل عدم استقرار پایگاه موقت امداد و نجات در بخش قهستان با معاون امداد و نجات استان و مدیر هلال احمر درمیان گفت و گو کردیم.

,

مدیر شعبه هلال احمر درمیان امسال پیشنهاد استقرار پایگاه موقت در منصورآباد نداد

, مدیر شعبه هلال احمر درمیان امسال پیشنهاد استقرار پایگاه موقت در منصورآباد نداد, مدیر شعبه هلال احمر درمیان امسال پیشنهاد استقرار پایگاه موقت در منصورآباد نداد,

محمدحمزه اسعد زاده معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در سالهای قبل در طرح تابستانه، زمستانه و نوروز پایگاه موقت امدادرسانی هلال احمر در منصورآباد مستقر بوده است.

,

وی افزود: برای ایام مناسبتی و طرح های زمستانه، تابستانه و نوروز که شعب هلال احمر شهرستانها برای استقرار پایگاه موقت هلال احمر درخواست بدهند اگر در مرکز استان با این درخواست موافقت شود به تهران ارسال شده و در تهران مجوز صادر شده و پایگاه موقت مستقر میشود؛ چرا که بحث تامین نیرو و پرداخت حق الزحمه مستلزم داشتن مجوز است.

,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی به مشکلات اعتباری اشاره و بیان کرد: استقرار پایگاه موقت هلال احمر نیازمند یک دستگاه آمبولانس، خودروی نجات، حق الزحمه نیروها، ست نجات و … است.

,

اسعدزاده عنوان کرد: در سال گذشته استقرار پایگاه موقت هلال احمر برای پایگاه منصورآباد جزو پیشنهادات بود اما موافقت نشد اما امسال اصلا جزو پیشنهادات شعبه شهرستان درمیان نبوده و قطعا مدیر شعبه درمیان دلیل موجه ای برای عدم پیشنهاد داشته چراکه استقرار پایگاه موقت نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که یا نداشته اند یا طی سالهای گذشته فرسوده شده است.

,

وی اظهار کرد: اگر امسال استقرار پایگاه موقت هلال احمر در منصورآباد جزو پیشنهادات مدیر شعبه درمیان هم میبود احتمال موافقت ضعیف بود؛ چراکه امسال پیشنهاد ۶ پایگاه موقت برای تمام استان داشتیم که با دو پایگاه موقت در شهرستان بشرویه و فردوس موافقت شده است.

,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: هر سال در نقاطی از جمله زهان، منصورآباد، قاین و بیرجند پایگاه موقت هلال احمر مسقر بوده که امسال این اتفاق نیفتاد و فقط برای دو نقطه موافقت شد.

,

اسعدزاده بیان کرد: مشکلات اعتباری یکی از دلایلی است که باعث شده سازمانهای بدون درآمد و اعتبار که عملیاتی نیز هستند با مشکلاتی از این قبیل مواجه باشند.

,

طرح آمایش و احداث ۱۷ پایگاه امداد و نجات

, طرح آمایش و احداث ۱۷ پایگاه امداد و نجات, طرح آمایش و احداث ۱۷ پایگاه امداد و نجات,

وی به طرح آمایش اشاره و عنوان کرد: در این طرح برای تمام استان در ۱۷ نقطه ساخت پایگاه امداد و نجات هلال احمر پیشنهاد داده شده که برای محور درمیان_ زیرکوه در سه نقطه منصورآباد، قهستان و زهان نیز پیشنهاد شده و ۱۴ نقطه دیگر در سایر شهرستانهای استان است که بنابر اولویت با توجه به پارامترهایی از جمله تصادفات زیاد، حجم بالای ترافیک و … دارد احداث خواهد شد.

,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: از این ۱۷ نقطه برای سه نقطه از جمله طبیسن نهبندان، اسفات بشرویه و کوهستان بند دره بیرجند  مصوب شده که برای تامین اعتبار و ساخت اقدام خواهد شد.

,

پایگاه نیمه ساز هلال احمر در قهستان

, پایگاه نیمه ساز هلال احمر در قهستان, پایگاه نیمه ساز هلال احمر در قهستان,

اسعدزاده افزود: در شهر قهستان یک پایگاه امداد و نجات هلال احمر در حال ساخت با کمک خیّر داریم اما به پایان نرسیده است.

,

وی در مورد تاخیر ۵۰ دقیقه ای نیروهای هلال احمر و رسیدن نجات برای رها سازی فوتی های حادثه روز پنجشنبه‌، گفت: متاسفانه بُعد مسافت از اسدیه تا محل وقوع تصادف که در دوراهی خسروآباد بوده باعث تاخیر شده است ضمن اینکه متاسفانه از طرف شهرستان زیرکوه نیز پایگاه هلال احمر و اورژانس در نزدیکی نبوده و در این مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر بدون هیچ امکاناتی رها شده است.

,

درمیان تنها شهرستانی که هلال احمرش ساختمان ندارد

, درمیان تنها شهرستانی که هلال احمرش ساختمان ندارد, درمیان تنها شهرستانی که هلال احمرش ساختمان ندارد,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: در شهرستان درمیان فقط یک پایگاه هلال احمر داریم و ساختمان اداری هلال احمر نیز استیجاری است در حالی که در سایر شهرستانهای استان هلال احمر بهترین ساختمان را از خودش دارد.

,

اسعدزاده گفت: متاسفانه مسئولان شهرستان درمیان کوتاهی کرده و تاکنون هلال احمر در این شهرستان ساختمان اداری از خودش ندارد و استیجاری است.

,

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی زیرساخت لازم را ندارد، حجم ترافیک بالاست، جاده های استان مربوط به قبل از استان شدن است و دو کریدور از هشت کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی میگذرد، بازارچه مرزی ماهیرود و یزدان و تردد تریلی های از جاده های استان باعث بالارفتن آمار تصادفات استان شده و وجود پایگاه های امدادی هلال احمر با نیرو و تجهیزات در نقاط مختلف استان واجب است.

,

امید به دولت رئیسی داریم

, امید به دولت رئیسی داریم, امید به دولت رئیسی داریم,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی و تغییر و تحولات استانی توجه ویژه ای به این بخش شود.

,

 

,

جواد مرادی مدیر هلال احمر شهرستان درمیان نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: دلیل طولانی شدن زمان رسیدن نیروهای هلال احمر از لحظه وقوع حادثه تا رسیدن و آوردن ست نجات برای رها سازی مصدومین و فوتی ها‌، دوری و بُعد مسافت ۷۰ کیلومتری از اسدیه تا نقطه تصادف یعنی دوراهی خسروآباد است.

,

نبود اعتبار و تجهیزات دلیل عدم پیشنهاد استقرار پایگاه موقت هلال احمر!

, نبود اعتبار و تجهیزات دلیل عدم پیشنهاد استقرار پایگاه موقت هلال احمر!, نبود اعتبار و تجهیزات دلیل عدم پیشنهاد استقرار پایگاه موقت هلال احمر!,

وی در مورد عدم پیشنهاد برای استقرار پایگاه موقت امداد و نجات در طرح زمستانه سال گذشته، نوروز و زمستان امسال نیز، افزود: استقرار پایگاه موقت نیازمند امکانات، تجهیزات، اعتبار و نیروی انسانی است.

,

مدیر هلال احمر شهرستان درمیان گفت: شهرستان درمیان تنها نیروی انسانی آموزش دیده داوطلب و حتی مازاد را دارد اما تجهیزات، خودرو و اعتبار ندارد و من به عنوان مدیر هلال احمر شهرستان نمیتوانم تجهیزات و تامین اعتبار برای حق الزحمه نیروها را انجام دهم. استان نیز این امکانات و تامین اعتبار را به ما نمیدهد بلکه فقط مجوز استقرار پایگاه موقت میدهد و میگوید ما اعتبار و تجهیزاتی نداریم اگر شهرستان میتواند، تامین اعتبار و امکانات کند که این از توان شهرستان خارج است و  من به این دلیل دو سال شده پیشنهاد استقرار پایگاه موقت در منصورآباد را نمیدهم.

,

مرادی خاطرنشان کرد: بحث احداث پایگاه امداد و نجات هلال احمر قهستان مربوط به قبل از حضور من در شهرستان است و قرار بوده به صورت مشارکتی با کمک خیّر ساخته شود. پس از حضور در شهرستان پیگیر احداث این ساختمان شدم با خیّر صحبت کردم که گفت وقتی من پول داشتم و میخواستم کمک کنم مسئولان وقت شهرستان همکاری نکردند حال که من پول کافی برای کمک ندارم اما خیّر با تمام این مسائل زمین را در اختیار هلال احمر گذاشته و مبلغی کمک کرده است.

,

پروژه ساختمان هلال احمر قهستان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به اعتبار میلیاردی/ بنیاد علوی کمک نکرد

, پروژه ساختمان هلال احمر قهستان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به اعتبار میلیاردی/ بنیاد علوی کمک نکرد, پروژه ساختمان هلال احمر قهستان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به اعتبار میلیاردی/ بنیاد علوی کمک نکرد,

وی افزود: در حال حاضر این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز از آمبولانس و خودرو گرفته تا ست نجات به حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

مدیر هلال احمر شهرستان درمیان بیان کرد: از بنیاد علوی که در بحث توسعه و پیشرفت شهرستان فعالیت دارد درخواست کمک مالی برای ادامه پروژه کردیم اما همکاری نکردند. اعتبارات عمرانی شهرستان که فرمانداری نیز در نظر میگیرد قطره چکانی است و با سالی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نمیتوان کاری انجام داد. هر چند تا کنون هر چه اعتبار برای این ساختمان تخصیص داده شده در بحث ساخت آن هزینه شده است.

,

آمبولانس درمانگاه گسک احتمالا مشکل فنی داشته است!

, آمبولانس درمانگاه گسک احتمالا مشکل فنی داشته است!, آمبولانس درمانگاه گسک احتمالا مشکل فنی داشته است!,

محمد شفیع عثمانی بجد مدیر شبکه بهداشت و درمیان شهرستان درمیان نیز در گفت و گو با خاورستان، در مورد بلااستفاده بودن آمبولانس درمانگاه گسک، گفت: احتمالا آمبولانس درمانگاه گسک مشکل فنی داشته ‌که روز حادثه مورد استفاده قرار نگرفته و آمبولانس اورژانس منصورآباد مورد استفاده اعزام بیمار قرار گرفته است.

,

وی افزود: معمولا تداخل و همزمانی حوادت با اعزام بیمار و استفاده از آمبولانس ها اتفاق می افتد و امر طبیعی است.

,

 مدیر شبکه بهداشت و درمیان شهرستان درمیان گفت: مشکل فنی آمبولانس درمانگاه گسک به زودی برطرف و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

,

 

,

مردم مراقب جان خود باشید اعتباری برای تامین امکانات نیست!

, مردم مراقب جان خود باشید اعتباری برای تامین امکانات نیست!, مردم مراقب جان خود باشید اعتباری برای تامین امکانات نیست!,

بنابراین گزارش؛ به نظر میرسد تمام مشکلات بر سر نداشتن اعتبار است چراکه اگر اعتباری باشد پایگاه امداد و نجات قهستان به اتمام رسیده و پایگاه موقت در منصورآباد بدون دغدغه تامین حق الزحمه نیروها و امکانات و تجهیزات مستقر میشد. متاسفانه مسئولان استان و شهرستان درمیان نیز آنگونه که باید و شاید مطالبه گر نبوده و مطیع امر کشور هستند چراکه اگر ذره ای رایزنی و پافشاری برای استقرار پایگاه موقت و تامین اعتبار حداقلی از سوی مسئولان استان انجام میگرفت شاهد عدم استقرار دو سال متمادی پایگاه موقت امدادی و نیمه کاره رها شدن ساختمان هلال احمر در قهستان نبودیم. پس باید گفت با این شرایط رانندگان محترم و مردم فهیم شهرستان درمیان باید بسیار زیاد مراقب رانندگی های خود باشند که اتفاقی در این شهرستان وسیع مرزی، فاقد حداقل امکانات و کم برخوردار به وقوع نپیوندد چراکه اگر خدای نکرده شاهد اتفاقی باشیم پلیس راه عدم توجه به جلوی راننده، انحراف به چپ، خواب آلودگی و …. را دلیل وقوع تصادفات با فوتی و زخمی بالا میداند نه کمبود امکانات در این منطقه و هیچ اشاره ای به نبود پایگاه های مجهز هلال احمر که اگر در منطقه حضور داشت و زودتر میرسید تا شاید یک نفر زنده می ماند یا رها سازی زودتر انجام میشد، نمیکند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه