اخبار داغ

در راستای بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت؛

تداوم مواسات و همدلی در خراسان رضوی/ توزیع بیش از ۲۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان

تداوم مواسات و همدلی در خراسان رضوی/ توزیع بیش از ۲۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان
هم‌زمان با ایام دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ناحیه قوچان اقدام به توزیع ۲هزار و ۷۵۰ بسته معیشتی میان نیازمندان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ «مواسات» به‌عنوان یکی از مفاهیم مهم اخلاقی و اجتماعی در اسلام، بارها موردتوجه و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ایشان مواسات را همراهی کردن و کمک کردن به مؤمنان در همه‌ی امور دانسته و برای نمونه با یاد کردن از آن به‌عنوان یکی از راه‌های علاج فقر در جامعه، فرمودند «مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک‌رسانی به‌سوی آن‌ها دراز کردن. امروز این‌یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند؛ اما برای مسلمانان، علاوه بر این‌که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک وظیفه دینی است»

,

مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل آسیب‌پذیری برخی اقشار از این موضوع، بار دیگر به مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه توصیه کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در همه عرصه‌ها میدان‌دار بوده و در کنار مردم قرار داشتند به این فرمایش معظم له جامه عمل پوشاندند.

,

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ناحیه قوچان از همان روزهای ابتدایی فرمان رهبری با کمک گروه‌های جهادی، خیرین و نیروهای بسیج پای‌کار بوده و در نوبت‌های مختلف اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی، غذای گرم، لوازم بهداشتی و... در قالب کمک‌های مؤمنانه در میان نیازمندان و خانواده‌های مستضعف در حاشیه شهر قوچان و روستاهای این شهرستان کردند.

,

فرمانده سپاه ناحیه قوچان در حاشیه توزیع این مرحله از کمک‌های معیشتی در مسجد امیرالمؤمنین علیه‌السلام این شهرستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین مرحله کمک مؤمنانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج هم‌زمان با سراسر کشور در قوچان در حال برگزاری است.

,

سرهنگ پاسدار علی زرقانی با یادآوری اینکه در راستای مأموریت محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج همراه مردم بوده و یکی از اقدامات همین کمک‌های مؤمنانه است، افزود: طی این مرحله 2 هزار و 750 بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، حبوبات، روغن و... توزیع می‌شود که ارزش ریالی هر بسته 450 هزار تومان و مجموعاً 1 میلیارد و 372 میلیون تومان هزینه شده است.

,

وی بیان کرد: پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج با همکاری بهزیستی و کمیته امداد این بسته‌ها را در تمام روستاهای مورد هدف و حاشیه شهر قوچان میان خانواده‌های شناسایی‌شده توزیع می‌کنند تا چراغ امیدی در دل نیازمندان باشد.

,

فرمانده سپاه ناحیه قوچان تأکید کرد: سپاه در همه حال کنار مردم قرار دارد تا آن‌ها بدانند مسئولین این نظام مقدس به آنان توجه دارند زیرا این مردم و حضورشان در تمام صحنه‌های این انقلاب به‌عنوان یک رکن اصلی به شمار می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه