اخبار داغ

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

خط شهید سلیمانی و علامه مصباح در مسیر ولایت فقیه بود

خط شهید سلیمانی و علامه مصباح در مسیر ولایت فقیه بود
آیت الله رجبی گفت: خط شهید حاج قاسم سلیمانی، علامه مصباح و خط مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله در مسیر ولایت فقیه بوده و نتیجه آن پیروزی حق بر باطل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، آیت الله محمود رجبی در مراسم بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اظهار داشت: علامه مصباح یزدی همه وجود خود را برای تبیین نظریه ولایت فقیه و دفاع از شخص ولی فقیه وقف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ایشان عاشق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و این عشق براساس مبنای دینی و معتقد بود که دین می‌گوید باید به ولایت فقیه عشق بورزیم و مقام معظم رهبری را از عمق جان نایب امام زمان (عج) می‌دانست و کوچکترین تردیدی در سخن و فرمان ایشان روا نمی‌دانست.

,

وی  با اشاره به توان علمی آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: ایشان شاگردانی متخصص، آگاه به علوم روز، آشنا با معارف اسلامی و دارای بصیرت و معنویت تربیت کردند.

,

وی گفت: در دوران اصلاحات، غربی‌ها گفتند که خیال ما از انقلاب اسلامی راحت شد و آن قدر تهاجم فرهنگی کردیم که کسی طرفدار انقلاب نخواهد شد اما به توصیه مقام معظم رهبری، علامه مصباح کانون طلوع را تشکیل داد و ۲ هزار فعال فرهنگی را در کشور شناسایی کردند، شبکه‌های مختلف را تغذیه فکری می‌کردند و شبهات روز مطرح می‌شد و خلاصه مباحث را به آنان عرضه می‌کردند.

,

آیت الله رجبی افزود: وقتی احساس کرد که نیاز است کل جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان تحت پوشش فرهنگی قرار دهد، طرح ولایت را طراحی کرد و نظام تفکر دینی را از زیربنایی‌ترین اصول تا رسیدن به نظریه ولایت فقیه آموزش داد.

,

وی بیان کرد: بی‌دلیل نیست که حتی بعد از رحلت این عالم ربانی، تهاجمات غربزدگان داخل و خارج از کشور علیه ایشان ادامه دارد چرا که دشمن هم احساس کرد خطر فکری آیت الله مصباح بعد از رحلت قرار است ادامه پیدا کند و از این احساس ترس دارند همان گونه که بعد از شهادت سردار دلها دشمنان همچنان از اسم او ترس دارند.

,

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: دشمنان در شبکه‌های مجازی نام سردار سلیمانی را حک کردند چرا که از نام این شهید بزرگوار وحشت داشتند و دارند، چون خط شهید سلیمانی زنده است و از خط ولایت تا پای جان حمایت و دفاع کرد.

,

وی افزود: سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود نوشت: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است، والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد»، در آخرت هم خواهید دید که یکی از محورهای اصلی محاسبه این ولی فقیه زمانمان است و دشمنان از ایشان ترس دارد.

,

آیت الله رجبی گفت: دشمن از کسی که خط مستقیم ولایت فقیه را می‌پیماید، هراس دارد و علامه مصباح این گونه بود لذا همه ما باید قدردان نعمت ولایت فقیه در جامعه و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

,

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از طرح ولایت این عالم ربانی ۸۰ هزار نفر از نخبگان کشور، دانشجویان، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و مدیران نظام بهره‌مند شدند گفت: همه اعتراف کردند که در طول عمرشان چنین محتوای غنی را ندیده‌اند.

,

آیت الله رجبی با بیان اینکه محور همه فعالیت علامه مصباح دعوت به خداوند متعال بود و رساندن آحاد جامعه به آنچه خدا می‌خواهد افزود: وی بسیار بصیر بود و زود جوانب مختلف را تشخیص می‌داد، اگر کسی او را در جریان حق همراهی نمی‌کرد یک تنه به میدان می‌آمد.

,

وی ادامه داد: زمانی که احساس کرد دشمنان اسلام می‌خواهند فرهنگ غربی را بر جامعه ما تحمیل کنند، یک تنه به میدان آمد و انواع تهاجم‌ها را برای او به‌کار بردند و روزی نبود که روزنامه‌های بیگانه علیه او ننویسند اما یک قدم تردید و عقب‌نشینی نکرد.

,

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: وقتی دید که نوک پیکان دشمن به سوی ولایت فقیه است، با تمام توان در دفاع از ولایت به میدان آمد و تنها از خدا ترسید و از هیچ کسی بیم نداشت.

,

وی یادآور شد: دیدید در دوران اصلاحات چقدر به ایشان حمله شد و نوک حمله‌ها این بود که به فکر دفاع از دین و مکتب اهل بیت (ع) و دفاع از آرمان‌های امام راحل و ولایت فقیه زمان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه