اخبار داغ

معضلی که ریشه دواند؛

ماجرای بلاتکلیفی و سردرگمی ایثارگران برای تبدیل عضویت در شهرداری کرج/ چشم حسرت کارگران به مصوبه‌ای که با سنگ‌اندازی‌ها روی زمین ماند

ماجرای بلاتکلیفی و سردرگمی ایثارگران برای تبدیل عضویت در شهرداری کرج/ چشم حسرت کارگران به مصوبه‌ای که با سنگ‌اندازی‌ها روی زمین ماند
جمعی از پرسنل شهرداری کرج طی گلایه ای از بلاتکلیفی خود در استخدام با قانون ایثارگری و انتظار چند ماهه برای این موضوع خبردادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، از اواخر سال ۱۳۹۹ با تصویب قانون استفساریه بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود همه ایثارگران مشمول این قانون که به صورت غیر رسمی در دستگاه‌ ها مشغول به خدمت هستند تبدیل وضع شده و رسمی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
ولی با توجه به ابهاماتی که در این مصوبه وجود داشت و مراجع قانونی و دستگاه‌ ها تفاسیر مختلفی از نحوه اجرای این قانون اجرا ارائه کردند. مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بندی را جهت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به تصویب رساند.
,
دستگاه ‌‌های مشمول ماده ۲ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران مکلف هستند نسبت به استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ این قانون که در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آن ‌ها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی هستند به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.
,
و اما علیرغم تصویب و ابلاغ این قانون و گذشت قریب به چند ماه از سال متأسفانه این قانون از سوی تعدادی از سازمان ‌ها، نهاد‌ها و حتی وزارتخانه‌ ها جدی گرفته نشده و فرآیند اجرای آن به کندی پیش می ‌رود و این امر موجب  نارضایتی شدید جامعه ایثارگری شده است.
,
بررسی های شبکه خبری تیتریک از روند تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری کرج هم حاکی از این نارضایتی ها است، جمعی از پرسنل این مجموعه طی گلایه ای در گفتگو با خبرنگار تیتریک، از بلاتکلیفی خود در استخدام و انتظار چند ماهه برای این موضوع خبردادند.
,
این پرسنل می گویند؛ "پس از مصوبه مجلس شهرداری کرج از نیروها درخواست مدارک کرد، آزمایش های طب کار، عدم اعتیاد و سوءپیشینه را انجام دادیم، با گذشت مراحل اولیه تائیده پرسنل، اعلام کردند شورای شهر کرج در نامه ای درخواست توقف کار روند جذب را داشته است.
,
پس از پیگیری های متعدد به ما اعلام شد که صرفا تامین نیروها تبدیل وضعیت می شوند و نیروهای حجمی یا پیمانی مورد پذیرش نیستند در حالی که قانون تفاوتی قائل نشده است، در نامه ای که شهردار به شورا ارسال کرده است ۸۱۶ نفر از نیروهای "تامین نیرو" پرونده ایثارگری تحویل داده اند.
,
در مجموعه ۱۲۰۰ نفر در قالب تامین نیرو و حجمی به شهرداری مدارک تحویل دادند، به ما اعلام شد بر اساس صحبت شهردار کرج بودجه ای برای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ندارند اما پس از گفتگو با سعیدی سیرایی، سخن از نامه نگاری شورا برای توقف کار به میان آمد، از طرفی شورا هم موضوع را به شهردار پاس داد.
,
اما با بررسی بیشتر با رایزنی های انجام شده متوجه شدیم برخی اعضای شورا درصددند آشنایان خود را از طریق تامین نیرو و ایثارگری جایگزین نیروهای پاکبان کنند. دو عضو شورا در نامه ای اعلام کرده اند چون جایگاه نداریم نباید نیروهای پاکبان استخدام شوند.
,
پس از موافقت رئیس شورا نامه به شهردار کرج ارجاع داده شده تا روند استخدام متوقف شود، در پاسخ به دلیل توقف تبدیل وضعیت هم می گویند اگر پاکبان استخدام شود توقع کار اداری دارد، در حال حاضر حقوق ما نصف یک نیروی رسمی است در حالی که برابر همان شخص کار می کنیم.
,
۴۵۰ نیروی حجمی که وضعیت استخدامی آنها بلاتکلیف مانده است شرایط ایثارگری را دارند، پس از تجمعی که دو ماه قبل مقابل شورا انجام شد به نیروها وعده وعید داده دادند اما پس از آن مجددا در راستای تبددیل وضعیت نیروها سنگ اندازی هایی صورت گرفت.
,
دفتر استاندار، امام جمعه کرج و نمایندگان مجلس مراجعه کردیم اما نتیجه ای نگرفتیم، ناچار شدیم مطالبات خود را از طریق رسانه پیگیری کنیم. متاسفانه هر کدام از اعضای شورا بهانه های خاص خود را مطرح کرده و تا کنون جواب قانع کننده ای به ما ارائه نداده اند".
,
شبکه خبری تیتریک موضوع تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری کرج را از شهردار و اعضای شورا پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن را به سمع و نظر این پرسنل خدوم می رساند تا حق و حقوقی که مجلس برای همه نیروها در نظر گرفته ضایع نشود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه