اخبار داغ

امام جمعه مهریز:

«خدا محوری، آخرت‌گرایی و ولایت مداری» سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی/ مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد

«خدا محوری، آخرت‌گرایی و ولایت مداری» سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی/ مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد
حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد، گفت: خدا محوری، آخرت‌گرایی و ولایت مداری سه ارزش در زندگی حاج قاسم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید قاسم سلیمانی، گفت: یکی از مهمترین ویژگی شخصیتی این شهید بزرگوار، تواضع و فروتنی ایشان در عین صلابت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

وی عشق و ارادت شهید سلیمانی به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) را از دیگر ویژگی های شخصیتی این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: مردمی بودن و عشق ورزیدن به آنها از دیگر ویژگی های شخصیتی حاج قاسم بود و همین مسئله سبب شد که پس از شهادت ایشان، مردم برای تشییع سردار سنگ تمام گذاشتند چون به این درک رسیده بودند که حاج قاسم یک شخص مردم‌دار و تمام دغدغه‌اش امنیت و آسایش آنها است.

,

محی الدینی سلامت نفس را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی دانست و اضافه کرد: هیچ کس در بحث اخلاق حاج قاسم شکی نداشت و اقداماتی که در زمان حیات خود انجام داد فقط و فقط برای رضایت خدای متعال بود.

,

امام جمعه مهریز با بیان اینکه شجاعت، تدبیر، قاطعیت و معنویت از دیگر ویژگی های بارز سردار سلیمانی بود، ادامه داد: این شهید عزیز دارای بُعد عرفانی و معنوی بود و این ابعاد را وقتی از زبان نزدیکان و دوستان حاج قاسم نقل می شود، به خوبی می توان به آن پی برد.

,

علت محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم

, علت محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم, علت محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم,

وی علت محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم را عدم تمایل به دستیابی به قدرت و مقام دنیوی بیان و خاطرنشان کرد: شهید سپهبد سلیمانی نه در عرصه نظامی، نه اقتصادی و نه سیاسی دنبال این مسائل نبود و اخلاص این شهید باعث می‌شد که اصلا به مقامات دنیوی توجهی نداشته باشد.

,

, ,

محی الدینی به نگاه محبت‌آمیز سردار سلیمانی با مردم اشاره کرد و اظهار داشت: افراد فارغ از قومیت، نژاد و حزب و گروه سیاسی نزد شهید سلیمانی ارزشمند بودند و به همین دلیل در زمان تشییع پیکر مطهر این شهید عزیز افراد با سلایق مختلف حضور یافتند و اشک ریختند.

,

امام جمعه مهریز اذعان داشت: شهید سلیمانی تنها به مردم ایران احترام نمی‌گذاشتند بلکه در تمام دنیا به مردم توجه داشتند و همین دلیل سبب شد تا محبوب دلها شود.

,

سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی

, سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی, سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی,

وی با بیان اینکه سه ارزش در زندگی این سردار عزیز موج می زد، افزود: خدا محوری، آخرت‌گرایی و ولایت مداری و حرکت با امام جامعه در زندگی سردار سلیمانی موج می زد و هیچگاه از مسیر خود خارج نشد.

,

محی الدینی با اشاره به اینکه شاخص ترین و پرتکرارترین مسئله ای که پس از شهادت حاج قاسم مطرح شد، مکتب شهید سلیمانی بود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از شخصیت سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کردند و فرمودند، ایشان اهل حزب و جناح نبود ولی به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود. مکتب حاج قاسم همان مکتب سیدالشهدا (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری بود و یک تحول را در جهان ایجاد کرد.

,

امام جمعه مهریز با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم مکتبی را به نام مکتب شهادت، شجاعت، ایثار و مردانگی و ایثار به وجود آورد، ادامه داد: اگر امروزه بخواهیم یکی از بهترین الگوها را برای نسل جوان معرفی کنیم، می توانیم از شهید سلیمانی نام برد زیرا از همه جهات در بالاترین سطح آن قرار داشت.

,

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم هیچگاه از ایستادگی در مقابل دشمن هراسی نداشت، گفت: این شهید عزیز چه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و چه در طول چهل سال گذشته از انقلاب و مقابله با دشمن به عنوان یک فرمانده مقتدر در وسط میدان مبارزه حضور داشت.

,

محی الدینی ادامه داد: سردار سلیمانی با توجه به جایگاهی که داشت می توانست از بهترین امکانات دنیوی بهره‌مند شود ولی مکتب او، مکتب مستضعفان و محرومان بود، لذا اصلا نگاه مادیات و مسائل دنیوی نداشت.

,

امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم پاسداری از ارزش ها است، عنوان کرد: همه ارزش ها و زیبایی ها در حاج قاسم دیده می‌شد و این خوبی ها بود که از او یک چهره ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

,

, ,

وی دشمن شناسی را از دیگر ویژگی های بارز شهید سلیمانی دانست و اظهار داشت: مکتب حاج قاسم به این معنا است که انسان دوست و دشمن خود را بشناسد و بداند که چگونه باید با او رفتار کند.

,

محی الدینی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت و ایستادگی بود، ادامه داد: بدون شک هر کس که بخواهد با دشمن مبارزه کند باید ویژگی های سردار سلیمانی را در خود داشته باشد.

,

مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد

, مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد, مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد,

امام جمعه مهریز با بیان اینکه مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد، اضافه کرد: درست است که حاج قاسم را از ما گرفتند و ظاهراً در دنیای ما نیست ولی مکتب و خون شهید سلیمانی تا ابد ماندگار خواهد ماند.

,

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی، لرزه بر اندام استکبار افتاد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهید سلیمانی هم زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد و در زمان شهادتش.

,

, ,

محی الدینی عنوان کرد: دشمن پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی به بدترین وضعیت خود رسیده و مطمئنا با اقتداری که جبهه مقاومت از خود نشان داده، در آینده نزدیک شکست‌های دیگری را متحمل خواهد شد و در نهایت شاهد خروج آمریکایی از منطقه خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه