اخبار داغ

در راستای رفع مشکلات چند ساله دامداران انجام شد؛

آغاز صدور دامدار کارت در رشتخوار/ دامدار کارت طرحی در راستای حمایت از دامداران است

آغاز صدور دامدار کارت در رشتخوار/ دامدار کارت طرحی در راستای حمایت از دامداران است
اجرای طرح دامدار کارت برای دامداران عزیز در جهت تامین سرمایه در گردش آنها کمک شایانی می‌کند، تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از مشکلاتی که هر ساله با توجه به شرایط خشکسالی در کشور و استان خراسان رضوی پیش می آید، کمبود خوراک و یا نهاده های دامی برای دامداران است، مشکلی که در زمان توزیع خوارک دام باعث می شود، برخی از افراد سودجو نسبت به سو استفاده از موقیعت پیش آمده از رسیدن خوراک و نهاده های دامی به دست دامداران مستحق جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بروز این مشکل و گلایه دامداران نسبت به دریافت سهمیه خود به صورت انحصاری نیازمند طرح های مدیریتی است، که در آن دامدار و سهمیه دام دامداران به صورت دقیق برنامه ریزی و به دست دامداران عزیز برسد.

سهمیه دام دامداران نیازمند برنامه ریزی است/ دامداران نیازمند حمایت جدی در حوزه دامپروری هستند

علی اسماعیل نژاد دامدار ساکن روستای شعبه رشتخوار با اشاره به اینکه درخواست دامداران حمایت جدی از دامدارن در شرایط خشکسالی است، گفت: یکی از مشکلات اساسی دامداران در زمان توزیع خوراک دام عدم تخصیص سهمیه متناسب به دام به دامدارن است، که گاها افرادی فاقد دام به دلیل نبود برنامه ریزی دقیق اقدام به دریافت سهمیه دامداران می کنند.

وی در ادامه با توجه به شرایط بحرانی پرورش دام و کاهش استقبال پرورش در بین دامداران این شهرستان، افزود: قرار گرفتن تسهیلات با سود پایین در شرایط کنونی با توجه به خشکسالی های به دامداران کمک بزرگی به تقویت حوزه دام در مناطق محروم و کم برخوردار خواهد کرد. 



50 درصد دام، دامداران به فروش رسیده است/ استقبال پایین مردم روستاها از دامپروری

محمود صمیمی دیگر دامدار شهرستان رشتخوار با اشاره به شرایط و مشلات حوزه دام، بیان داشت: امروز حدود 50 درصد دام بیشتر دامداران فروخته شده و برخی نیز به طور کامل از شغل دامداری روی برگرداندن، سر رسید قسط های وام و مشکلات عمده در حوزه دام پروری و که در شرایط خشکسالی به اوج خود رسیده است، امروز دامداران را به طور گسترده ای متضرر و دچار خسارت کرده است.



قیمت های بالای خوراک دام  تلاش در حوزه  دامپروری را به طور چشمگیری کاهش داده است

علی زارعی دامدار ساکن روستای حسین آباد با درخواست از حمایت مسئولان نسبت به برنامه ریزی های دقیق حمایتی از دامداران اظهار داشت: امروز شرایط برای پرورش دام برای قشر مستضف و روستایی نشین بسیار مشکل شده است، خرید خوراک دام، جو، نان خشک و ... با قیمت های گزاف، صرفه اقتصادی و تلاش در حوزه  دامپروری را کاهش چشمگیری داده است.

,
,
, سهمیه دام دامداران نیازمند برنامه ریزی است/ دامداران نیازمند حمایت جدی در حوزه دامپروری هستند,
,
,
,
,
,
, ,
,
, 50 درصد دام، دامداران به فروش رسیده است/ استقبال پایین مردم روستاها از دامپروری,
,
,
,
, ,
,
, قیمت های بالای خوراک دام  تلاش در حوزه  دامپروری را به طور چشمگیری کاهش داده است,
,
,


آغاز صدور دامدار کارت در رشتخوار/ دامدار کارت طرحی در راستای حمایت از دامداران است

 سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخواردر رابطه با اجرای طرح حمایتی از دامدارن با  آغاز روند ثبت نام دام دار کارت در رشتخوار خبر داد و  گفت: این کارت به دامداران عزیز در جهت تامین سرمایه در گردش آنها کمک شایانی می‌کند تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری کنند.

اعظمی با اشاره به این که صدور دامدار کارت با هدف تسهیل بخشی از مشکل کاهش و عدم نقدینگی در واحدهای تولیدی دامی برنامه ریزی شده، افزود: این کارت در سه نوع  ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال، با سود ۱۱ درصد و بازپرداخت یک ساله برنامه ریزی شده است. 



وی در ادامه تاکید کرد: دامدار کارت صرفا در جهت خرید و تأمین نهاده‌های دامی قابل استفاده خواهد بود و تولیدکنندگانی که دامدار کارت را تهیه کنند، می‌توانند متناسب با دام خود به محل های معرفی شده توسط مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و نهاده مورد نیاز دام خود را از آنجا دریافت ‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح شامل تمامی دامداران واجد شرایط خواهد شد، اظهار داشت: دامداران واجد شرایط شهرستان رشتخوار می‌توانند، با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir  نسبت به ثبت نام  برای دریافت دامدار کارت اقدام کنند.

انتهای پیام/

,
, آغاز صدور دامدار کارت در رشتخوار/ دامدار کارت طرحی در راستای حمایت از دامداران است,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه