اخبار داغ

اکران رایگان ۵۰ فیلم‌تئاتر کانون پرورش فکری در ۵۰ روز

اکران رایگان ۵۰ فیلم‌تئاتر کانون پرورش فکری در ۵۰ روز
به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۵۰ فیلم‌تئاتر به صورت رایگان اکران می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز به صورت رایگان اکران می‌شود. این فیلم‌تئاترها از روز ۱۹ دی تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان و سایر علاقه‌مندان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در اولین هفته از برنامه‌های پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، ۶ فیلم تئاتر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

,

فیلم‌تئاترهای «مهمان ناخوانده»، «کلوچه‌های دارچینی»، «هدیه اسرارآمیز»، «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت»، «آ تقی در شهر خیال» و «راز گنجور» به ترتیب از روز ۱۹ تا ۲۴ دی ۱۴۰۰ اکران می‌شوند.

,

«مهمان ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی مرحوم نصرت‌الله کریمی درباره روباهی است که در یکی از شب‌ها به مهمانان ناخوانده خانه مادر بزرگ اضافه می‌شود و علی‌رغم قولی که داده، خروس را می دزدد و ... .

,

«کلوچه‌ دارچینی» نوشته دیوید وود، ترجمه سیدحسین فدائی حسین و کارگردانی مریم کاظمی در مورد کلوچه‌ دارچینی تازه پخته شده‌ای در یک آشپزخانه است که طی ماجراهایی بسیار هیجان‌انگیز با ساکنان آشپزخانه آشنا می‌شود و ... .

,

«هدیه اسرارآمیز» به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی میثم یوسفی درباره شاهزاده‌ای است که جارچیان در شب تولدش، در شهر جار می‌زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد، یک سبد طلا جایزه می‌گیرد ... .

,

«عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر، درباره رضا پسرکی است که با دنیای درون خودش و دیگران غریب است. او صرفا دنبال سرگرمی و لذت است. تا اینکه یک روز چشم‌هایش برای دیدن حقیقت زندگی آدم‌ها باز می‌شود. اما این، اصلا به چه درد می‌خورد؟

,

«آ تقی در شهر خیال» به نویسندگی سیامک صفری و کارگردانی حمید توانا، درباره پسر بچه‌ای به اسم آ تقی است که تحت تاثیر «شیطونک» مردم شهر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و همه را از خود می‌رنجاند. او در دنیای خیالش از سوی شیطونک پادشاه شهر خیالی می شود. تا اینکه ... .

,

«راز گنجور» بر اساس طرحی از ثمین زاهدانی و کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری، درباره پَلَشت، دیوِ پلیدی‌هاست که همیشه راز شادی را می‌دزدد و این بار هم باعث می‌شود مردم کم‌کم شادی را از یاد ببرند. بالاخره گنجور پسر بچه‌ای که نزد سیمرغ بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد تا شادی را پس بگیرد، از این جاست که او با چالش‌هایی در این مبارزه روبرو می‌شود.

,

۱۹ دی پنجاهمین سالروز گشایش تنها مرکز تخصصی تئاتر با عنوان «مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، مرکزی که بسیاری از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان اولین گام‌های فعالیت خود را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان را از آنجا برداشتند و امروز هر کدام صاحب نام و صاحب سبک در این حوزه هستند و شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه