اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا:

انتقام کامل از عناصر دخیل در ترور شهید سلیمانی ادامه دارد/ تحقیر شیطان بزرگ تا تحقق اهداف در منطقه ادامه خواهد داشت

انتقام کامل از عناصر دخیل در ترور شهید سلیمانی ادامه دارد/ تحقیر شیطان بزرگ تا تحقق اهداف در منطقه ادامه خواهد داشت
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: موشک باران عین الاسد تنها انتقام یکی از ناخن های حاج قاسم سلیمانی است و این انتقام ادامه دارد و انتقام ما زمانی کامل می شود که تمام عناصر دخیل در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به مجازات عمل خود برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ به مناسبت سالروز حمله موشکی و تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق با محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات ارشد و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، استراتژیست و تحلیلگر سیاست خارجی دارای دکترای مدیریت و علوم دفاعی استراتژیک به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

صاحب نیوز _ در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراهانشان و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد قرار داریم، ابعاد انتقام از عاملان جنایت و ترور شهید سلیمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

, صاحب نیوز _ در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراهانشان و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد قرار داریم، ابعاد انتقام از عاملان جنایت و ترور شهید سلیمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟, صاحب نیوز _ در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراهانشان و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد قرار داریم، ابعاد انتقام از عاملان جنایت و ترور شهید سلیمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟,

محمد حسن قدیری ابیانه _ این اولین بار بود که بعد از جنگ جهانی دوم یک کشور رسما پایگاه آمریکایی را به تلافی جنایتی که مرتکب شده بود موشک باران کرد و آمریکا علی رغم اینکه تهدید کرده بود اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد دست به تلافی بزند 52 نقطه حساس ایران را مورد هدف قرار خواهد داد، نتوانست هیچ عکس العملی انجام دهد. البته ایران هم متقابلا تهدید کرده بود که در صورت هر اقدامی از سوی آمریکا بیش از 400 نقطه حساس آمریکا در منطقه و کلیه پایگاه های نظامی بعلاوه نقاط حساس کشورهایی که پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار داده اند را مورد تهاجم قرار خواهد داد.

, محمد حسن قدیری ابیانه _ ,

این یک قدرت نمایی بزرگ برای ایران و ضعف مفرط برای آمریکا بود که نه تنها تعداد زیادی هواپیما، هلیکوپتر، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی در عین الاسد منهدم شد و تعدادی از نیروهایشان هم به سبب آسیب های جدی که دیدند تا آخر عمر باید تحت درمان و حمایت دولت آمریکا باشند بلکه ابهت آمریکا هم فرو ریخت در مقابل برای ایران ابهت آفرید و نشان داد فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند دوران بزن در رو تمام شده فقط شعار نیست بلکه یک عمل است.

,

البته من معتقدم حمله به عین الاسد تنها انتقام یکی از ناخن های حاج قاسم سلیمانی است و این انتقام ادامه دارد و انتقام ما زمانی کامل می شود که تمام عناصر دخیل در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به مجازات عمل (مرگ) خود برسند که تاکنون خبر مرگ تعدادی از کسانیکه در این جنایت دست داشتند چه آمریکایی و یا اسرائیلی در افکار عمومی مطرح و منتشر شده است این ادامه دارد و انتقام و مجازات اصلی این است که آمریکا از منطقه خارج شود این  روند تحقیر آمیز برای شیطان بزرگ آغاز شده و تا تحقق اهداف که اخراج کامل آمریکا از منطقه است ادامه خواهد داشت.

,

حاج قاسم علاقمندان بسیاری در سرتاسر جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان دارد هیچ گاه ایزدی ها و مسیحیان عراق فراموش نمی کنند که داعش با حمایت آمریکا و همپیمانانش چه بلایی بر سرشان آورد و این جبهه مقاومت در راس آن نیروی قدس سپاه به فرماندهی سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که آنها را از بردگی و اسارت داعش نجات داد لذا به همین دلیل غیر مسلمانان نیز در فقدان شهید سلیمانی عزاداری می کنند و خواهان انتقام هستند.

,

حضور آمریکا در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید آیا به اهداف خود رسیده است؟

, حضور آمریکا در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید آیا به اهداف خود رسیده است؟, حضور آمریکا در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید آیا به اهداف خود رسیده است؟,

واقعیت این است که جهان در حال تغییر و تحولی بزرگ است امروز آمریکا دیگر یک ابرقدرت جهان محسوب نمی شود، انسجام لازم را ندارد، گرفتار امواج سهمگین اقتصادی اجتماعی در درون کشور خود شده است .حتی بحث تجزیه آمریکا در رسانه های مهم مثل نیویورک تایمز و غیره به عنوان یک احتمال قوی مطرح شده است. علاوه بر این در میان افکار عمومی تعداد کسانی که معتقد هستند آمریکا دیگر آن ابرقدرت سابق نیست و اقتدار سابق را ندارد زیاد هستند. بیش از 1000 جلد کتاب توسط شخصیت ها و اندیشمندان و صاحب نظران آمریکایی در این رابطه نوشته شده است. حتی فوکویاما نویسنده کتاب پایان تاریخ، که لیبرالیسم را آخرین مکتب جهان معرفی کرده بود هم حرف خود را پس گرفته و به اضمحلال لیبرالیسم اعتقاد پیدا کرده است. این که فردی همچون ترامپ چیزی شبیه موسولینی در ایتالیا یا هیتلر در آلمان، در جامعه آمریکا ظهور و بروز کند بیانگر اضمحلال امریکا است. حتی یک ژنرال آمریکایی برای اولین بار موضوع امکان کودتای نظامیان در آمریکا را مطرح کرده در حالی که همیشه آمریکا بوده که در کشورهای مختلف دنیا کودتاگران را سازماندهی و هدایت می کرد.

,

اجتماع میلیونی در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در عراق بیانگر یک تحول عظیم در عراق است، آمریکا به اعتراف خود آمریکایی ها در عراق بیش از 2 تریلیون دلار هزینه کرد اما امروز نه تنها به اهدافش نرسیده بلکه هر روز اهداف نظامی و منافع آمریکا و همپیمانانش بیشتر مورد تهدید و تهاجم نیروهای مقاومت قرار می گیرد. آمریکا در 20 سال گذشته بیش از 2 تریلیون دلار در افغاستان هزینه کرد و دنیا دید که چگونه مفتضحانه از افغانستان پا به فرار گذاشت، در سوریه هم شاهد شکست های پی در پی تروریست ها و حامیان خارجی آنها یعنی آمریکا هستیم. عربستان هم با وجود هزینه های فراوان و حمایت آمریکا در جنگ با یمن شکست خورده و امروز بخش هایی از خاک عربستان در تصرف یمنی ها قرار دارد و این به ضررش تمام شده است. دنیا در حال تحول است این تحول در نهایت در همه زمینه ها به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام می شود.

,

توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چه سطحی است و آیا قدرت کافی برای گرفتن انتقام خون حاج قاسم را دارد؟

, توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چه سطحی است و آیا قدرت کافی برای گرفتن انتقام خون حاج قاسم را دارد؟, توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چه سطحی است و آیا قدرت کافی برای گرفتن انتقام خون حاج قاسم را دارد؟,

خیلی سال قبل یک تیم پژوهشی نظامی آمریکایی با شرکت در مانوری در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به ارزیابی عواقب جنگ احتمالی با ایران پرداخته بود که نتیجه ای که به دست آورده بودند این بود که اگر وارد جنگ با ایران شوند در همان روز اول تمام ناوگان آمریکا شامل 17 ناو جنگی و ناو هواپیمابر در دریا غرق خواهند شد و حداقل 20 هزار نیروی آمریکایی کشته خواهند شد این در حالی بود که آن زمان ما بسیاری از تجهیزات دفاعی و نظامی امروز را نداشتیم.

,

ارزیابی دیگر آنها این بود که اگر ایران موشک نداشته باشد احتمال دارد که در دراز مدت بتوانند به پیروزی برسند به همین دلیل آنها اصرار دارند ایران موشک نداشته باشند تا در جنگ احتمالی با ایران به پیروزی برسند. الان جرات نمی کنند به ایران حمله کنند. به قول خود صهیونیست ها نه تنها ایران بلکه نیروهای طرفدار ایران در منطقه از جمله حزب الله لبنان هم مسلح هستند که براساس آمار گفته می شود تعداد موشک های حزب الله از تعداد موشک های هر کشور اروپایی هم بیشتر است و می توانند تمام نقاط فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار دهند.

,

ارزیابی آنها این بود که اگر فقط چند تا از کارخانه های تولیدات شیمیایی اسرائیل مورد هدف قرار بگیرد تا 15 سال کسی نمی تواند در آن منطقه سکونت داشته باشد و منطقه غیر قابل سکونت می شود ضمن اینکه اسرائیل نیروگاه هسته ای هم دارد و می تواند مورد هدف قرار بگیرد تاسیسات هسته ای دیمونا را نه تنها ایران بلکه حماس و حزب الله لبنان هم می تواند مورد هدف قرار دهد موشک هایی که حماس و حزب الله لبنان شلیک کردند با گنبد آهنین هم نتوانستند رصد و رهگیری کنند.  گروه های مقاومت در سایر کشورها از جمله یمن هم توانایی بالایی دارند. چندی قبل بود که یک کشتی انگلیسی پر از سلاح را مصادره کردند و بر دریای سرخ مسلط شده‌اند. موشک های خودمان هم می تواند تمام نقاط اسرائیل را مورد هدف قرار دهند و اگر آمریکا و ناتو هم بخواهد برای دفاع از اسرائیل وارد عرصه شود آنها هم مورد هدف قرار خواهند گرفت و با شکست آمریکا و ناتو در منطقه ضربه فوق العاده و اساسی به توان نظامی و اقتصادی آمریکا وارد خواهد شد.

,

جمهوری اسلامی ایران با نمایش قدرت نظامی و برگزاری رزمایش به دنبال جنگ افروزی نیست بلکه می خواهد علاوه بر اینکه دشمنان به توان ایران پی ببرند به دنبال تفهیم این موضوع به آنان است که حماقت نکرده و دست از پا خطا نکنند وگرنه گرفتار خواهند شد. آنها می توانند جنگی را آغاز کنند ولی پایان آن را ما تعیین می کنیم. البته زمان و مکان مجازات دشمن را ما خودمان تعیین می کنیم و آنها باید همواره در ترس و وحشت انتقام ایران به سر ببرند. البته هر جنگی خسارتی دارد ولی قطعا خسارت دشمن بیش از خسارت ما خواهد بود.

,

اخیرا پمپئو وزیر امورخارجه و مشاور ترامپ در ترور شهید سلیمانی به دنبال سخنرانی رئیس جمهور کشورمان دچار وحشت شده و از دولت آمریکا خواسته از آنها محافظت کنند و این اظهارات رئیس جمهور ایران را بی سابقه خوانده است. آمریکا تاکنون هر کسی را خواسته ترور کرده و در امان بوده اما به فرمایش رهبر معظم انقلاب دوران بزن درو تمام شده است. ترامپ و همدستانش در ترور شهید سلیمانی باید تا پایان عمر در ترس و وحشت انتقام خون حاج قاسم باشند به خصوص اینکه به جز ایرانی ها امت اسلامی و حتی غیرمسلمانان آزادی خواه هم مایل هستند انتقام شهید سلیمانی را از عوامل آنها بگیرند.

,

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهایی که آمریکا با استفاده از پایگاه نظامی آنها اقدام به ترور شهید سلیمانی و همراهانش کرد چیست؟

, موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهایی که آمریکا با استفاده از پایگاه نظامی آنها اقدام به ترور شهید سلیمانی و همراهانش کرد چیست؟, موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهایی که آمریکا با استفاده از پایگاه نظامی آنها اقدام به ترور شهید سلیمانی و همراهانش کرد چیست؟,

یک زمانی حکام کشورهای عربی از وجود پایگاه های نظامی آمریکا در کشور خودشان احساس امنیت می کردند ولی امروز از وجود این پایگاه ها در کشور خود احساس ناامنی دارند چون می دانند اگر آمریکا از پایگاه های کشورهای آنها علیه ما استفاده کند ما علاوه بر پایگاه های آمریکا در آن کشورها نقاط حساس آن کشورها را هم مورد هدف قرار خواهیم داد. این جزو دستور کار ایران است که آنها را هم مجازات کند ولی به نفع آن کشورها است که هرچه زودتر بساط حضور پایگاه های نظامی آمریکا در کشور خودشان را جمع کنند و به دنبال روابط و حسن همجواری با ایران و منطقه باشند. امنیت منطقه خلیج فارس باید با کشورهای منطقه باشد حضور آمریکا و همپیمانانش در منطقه غیر مشروع و به ضرر کل منطقه به خصوص کشورهایی که به آمریکا پایگاه نظامی می دهند است.

,

مردم دنیا دیدند که آمریکایی ها نتوانستند در مقابل طالبان مقاومت کنند، حتی کسانی که مدتها به آنها خدمت کرده بودند، چه به عنوان مترجم یا جاسوس یا همکار آنها را جا گذاشتند و خودشان فرار کردند. تعدادی را هم که سوار کردند در قسمت بار هواپیما سوار کردند درحالی که سگ های خود را روی صندلی ها نشانده بودند بعد هم اینها را به جای آمریکا به قطر بردند در یک سالن بزرگ بیش از دو هزار افغانستانی اسکان دادند با تنها دو یا سه عدد سرویس بهداشتی که جوابگو نبود و در شرایط بسیار نامطلوب و غیر بهداشتی بوجود آمده قرار گرفته بودند.

,

این رفتار آمریکا با مزدوران و هم پیمانان خودش است که باید درس عبرتی باشد برای کسانی که فکر می کنند حضور آمریکا در یک کشوری موجب پیشرفت آن کشور می شود. خیر، بلکه موجب تخریب می شود. خاطرم هست زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند و پایگاه نظامی ایجاد کردند بسیاری از اصلاح طلبان با حسرت می گفتند خوش به حال افغانستان، افغانستان بزودی آن چنان پیشرفت خواهد کرد که ما مجبور خواهیم شد برای کارگری آنجا برویم و دیدیم که در نهایت افغانستان به چه صورتی درامد. این دیدگاه اصلاح طلبان را با آن دسته از افغانستانی هایی قابل مقایسه است که موقع فرار آمریکایی ها با التماس خود را به بدنه هواپیما چسبانده بودند تا بلکه بتوانند با آمریکایی ها از افغانستان خارج شوند و چگونه موقع پرواز هواپیما به پایین پرت شدند. آمریکایی ها ثابت کردند ارزشی برای آنها قائل نیستند همانگونه که شاه پهلوی را که این همه به آنها خدمت کرده بود در آمریکا به جای بیمارستان به تیمارستان بردند و در یک اتاقی بستری کردند که پنجره های آن با آهن پوشانده شده بود این جزو خاطرات فرح است و چه رفتار تحقیرآمیزی داشتند. در حقیقت اروپایی ها و آمریکایی ها از افراد تا زمانی که بتوانند استفاده می کنند بعد از آن، آنها را همانند تفاله ای بی ارزش رها می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه