اخبار داغ

سرپرست فرابورس ایران:

هنوز هیچ طرح قطعی، برای تغییر دامنه نوسان وجود ندارد

هنوز هیچ طرح قطعی، برای تغییر دامنه نوسان وجود ندارد
سرپرست فرابورس ایران گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال بررسی طرح هایی برای تغییر دامنه نوسان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم فدایی اظهار کرد: در دستورالعمل جدید بازارگردانی، یکسری اختیارات از جمله تصمیم گیری برای حجم مبنا و دامنه نوسان، به بورس‌ها و بازارگردان داده شده که فرابورس ایران نیز بر همین اساس، برای آن دسته از شرکت‌های پایه که ۲۰ روز متوالی در صف فروش یا خرید باشند؛ یعنی، معامله‌ای انجام نشده و سهم آن شرکت قفل شده باشد، حجم مبنا را بر می‌دارد تا زمانی که به تعادل برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در سه روز اول اجرای این طرح، سه سهم به تعادل رسیدند؛ به طور مثال، یکی از سهم‌ها ۱۲۰ روز در صف فروش بود و با این کار، صف فروش آن جمع شد. همچنین، به تبعیت از این طرح، اطمینان از نقدشوندگی سهام مردم نیز بالا رفته است.
,
 
,
سرپرست فرابورس ایران گفت: پیش بینی می‌شود که عمده این دسته از شرکت‌ها، تا دو هفته آینده به حالت تعادل برسند.
,
 
,
فدایی بیان کرد: یکی از روش‌های کنترل تغییرات قیمت سهام در بورس‌های جهان، تغییر دامنه نوسان یا تعیین کمترین قیمت و بیشترین قیمت، برای معامله سهام است. در این روش، سفارش‌های خرید و فروشی که در خارج از این محدوده قرار گیرند، ثبت نمی‌شوند و قیمت، تنها در محدوده خاصی تغییر می‌کند که باعث می‌شود، نوسان روزانه آن قابل کنترل باشد.
,
 
,
پیش‌تر، خواجه حق‌وردی معاون نظارت بازار فرابورس از حذف مشروط دامنه نوسان خبر داده بود. به گفته او، برای نماد‌هایی که بازارگردان دارند، با شرایط هیئت مدیره بورس‌ها می‌توان دامنه نوسان را افزایش داد و این افزایش هیچ سقفی ندارد و ضوابط آن در حال تدوین است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه