اخبار داغ

یک برادر شهید:

ولایتمداری از ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود

ولایتمداری از ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود
حاج مراد بساطی برادر شهید کیانوش بساطی گفت: برخی به اشتباه می خواهند شهید سلیمانی را بعنوان شخصیتی غیر سیاسی معرفی کننند در حالیکه ولایتمداری و ولایتپذیری از مهمترین مواضع سیاسی شهید سلیمانی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اسلام آباد خبر ، همه شهدا در پیشگاه خدا عزیز و با عظمت هستند اما بخاطر اخلاص و تقوای حاج قاسم سلیمانی و عشق وی نسبت به ولایت اکنون خیلی افراد و به ویژه خانواده معظم شهدا، مکتب شهید سلیمانی را بعنوان تراز سنجش رفتار و کردار خود و دیگران قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلام آباد خبر,

از هیئتی ها و نمازگزاران مسجد صاحب الزمان شهر شهیدان مرصاد شنیدیم که خلبان شهید کیانوش بساطی ارادت فراوانی به شهید"حاج قاسم سلیمانی" داشتند (البته کل خانواده به ولایتمداری زبانزد هستند) لذا به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها به دیدار برادر شهید (مراد بساطی) و مادر شهید بساطی در کنار مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسلام آبادغرب رفتیم، البته شهید حقمراد بساطی برادر بزرگتر (شهید کیانوش بساطی) در سال 1365 به مقام رفیع شهادت نائل گشته اند و خانواده این شهیدان آرامش هر روز خود در کنار مزار مطهر شهدای گلگون کفن اسلام آبادغرب می دانند.

,

حاج مراد بساطی از جامعه شریف معلمان و فرهنگیان با سابقه اسلام آبادغرب، برادر سرهنگ خلبان شهید کیانوش بساطی با اشاره به این کلام شهید سلیمانی؛ که تا کسی شهید نباشد به شهادت نمی رسد، در گفتگو با خبرنگار   اسلام آباد خبر ، اظهار کرد: بخش عمده ای از خصوصیات و ویژگی های شهید کیانوش بعد از شهادت " حاج قاسم" مشخص و عیان شد و بنده شاهد و ناظر بودم که بعد از شهادت سردار سلیمانی چه اشک های سوزناکی برای شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و شبیه این گریه ها را از شهید کیانوش در ایام تاسوعا و عاشورا و در روضه های سید الشهدا (ع) دیده بودیم با این تفاوت که در روضه ها پنهانی می گریست اما در عزای سردار دلها احساسات وی به نحوی غلیان نمود که هق هق گریه هایش آشکار شد.

, اسلام آباد خبر,

وی افزود: شهید کیانوش بشدت عاشق سردار سلیمانی بود، ایشان را دوست می داشت و به ایشان افتخار می کرد و بعد از شهادت سردار، بارها به صراحت آرزوی شهادت می کرد و به مقام والای شهید سلیمانی غبطه می خورد و برایش سوال بود که امثال ما چرا شهید نمی شویم، در واقع بدنبال این بود که ویژگیهای خاص شهید سلیمانی را در وجود خود پرورش بدهد تا به شهادت برسد.

,

این برادر شهید عنوان کرد: بعد از شهادت شهید کیانوش متوجه شدیم که بعد از فارغ التحصیلی از مقاطع آموزشی با درجه ستوان دومی، ایشان اولین نفری بوده که درخواست کتبی داده که آمادگی عملیات استشهادی بنا به صلاحدید ارتش در هر جایی را دارد و به گفته دوستان و همرزمانش از نظر خلاقیت های فنی و علمی سرآمد بود.

,

, ,

وی افزود: پاکی و خلوص "حاج قاسم" وی را سردار دلها کرد، ایمان و اعتقاد راسخ و خلل ناپذیر به ولایت و مکتب امام حسین(ع) باعث شد که خودش را نبیند و این ویژگی در وجود افرادی که به ایشان تأسی می کردند بنا به ظرفیت شان وجود داشت و شهید کیانوش از این نظر شخصیتی بسیار خاکی، متواضع و یک نظامی معتقد به رعایت اصول حفاظتی بود چون بسیاری از اتفاقات و حوادث دوران خدمت و ماموریت هایش را حتی خانواده اش هم اطلاع نداشتند، وی دلسوخته ولایت، عاشق امام خامنه ای و مدافع رهبری بودند، ارتشی بود و یک بسیجی به تمام معنا، بسیار کم حرف بود اما در جای خودش در برخی محافل نسبت به مسائل روز روشنگری و بصیرت افزایی می کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال جمع آوری کتاب خاطرات شهیدکیانوش بساطی هستند، بیان داشت: خاطره ای از یکی از دوستان و همرزمان شهید(سرهنگ خلبان محمدجعفر بابایی) به نقل از شهید نقل نمود که به نحوی میخواهم زندگی کنم که همیشه آماده باشم که اگر امام زمان(عج) آمدند و ما را فرا خواندند هیچ دلبستگی نداشته باشم.

,

مراد بساطی با تأکید بر اینکه برخی به اشتباه می خواهند شهید سلیمانی را بعنوان شخصیتی غیر سیاسی معرفی کنند در صورتیکه ایشان در مسائل کلان کشور ورود می کند و سه به بار قسم جلاله یاد می کند و می فرمایند؛ "والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد" و این ولایتمداری و ولایتپذیری از مهمترین مواضع سیاسی شهید سلیمانی بود.

,

وی ابراز امیدواری  کرد که خداوند بینش و بصیرتی به ما بدهد که راه را از بیراهه بشناسیم و گفت: بسیاری از شهدای ما افتخارشان این بود مدافع ولایت هستند، سیره و مکتب شهدا برگرفته از  مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب امام (ره)و مکتب عاشورا است.

,

وی با روایت خاطره ای از برادر شهیدش در سفر کربلا، عنوان کرد: در سفر کربلا شهید کیانوش با زبان انگلیسی از اهالی دیگر کشورها سوال می کرد و به ما می گفت: آنقدر امام خامنه ای در سطح بین الملل و جهان اسلام محبوب است که شاید چندین برابر در جامعه خودمان مظلوم است و به ما سفارش می کرد در دفاع از ولایت کوتاهی نکنید.

,

, ,

این برادر شهید با اشاره به تحریف دشمنان و حذف 13 میلیون پست با هشتک "HERO" (قهرمان) توسط پلتفرم اینستاگرام گفت: از دشمن جز دشمنی انتظاری نیست و اگر این را حذف نمی کردند جای تعجب داشت و از سوی دیگر نشان دهنده این است که فرهنگ جامعه برای ارزش ها و قهرمانان ملی فرهنگی پذیرا است و همچنان که در فضای واقعی با استکبار مبارزه می کنیم از فضای مجازی بعنوان یک سلاح کارآمد در میدان جنگ نرم و مبارزه با دشمنان استفاده کنیم.

,

 این معلم فرهنگی گفت: در واقع  دشمنان با حذف اسم قهرمان ملی کشور ما در شبکه های اجتماعی نیت پلید و دست های پشت پرده خود را نشان دادند اما ماجرای دردناک اینجاست که از داخل کشور افرادی با دشمنان همراهی کند و دردناکتر اینکه افرادی در راس مسئولیت ها بودند که بشدت مخالف ملی شدن فضای مجازی بودند. ما موافق محدودیت نیستیم اما بعنوان یک معلم معتقدم اینترنت باید هدفمند باشد و باید سطح دسترسی اطلاعات برای سنین مختلف با مقاطع تحصیلی و علمی مختلف تعریف شود و باید به تولید محتوای سازنده و مفید روی آورد و با مدیریت فضای مجازی در مقابل سیل جبهه شیطان مقابله کنیم تا به اسم آزادی جوانان ما را به بیراهه نکشانند.

,

صبح روزسه شنبه ۱۱ خرداد 1400، سرهنگ خلبان کیانوش بساطی و سروان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی ارتش در پایگاه دزفول هنگام آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر یک حادثه به شهادت رسیدند. شهید کیانوش بساطی متولد ۱۳۶۱ در شهرستان اسلام آبادغرب، سال ۱۳۸۱ در رشته خلبانی دانشگاه شهید ستاری پذیرفته شد که پس از فارغ التحصیلی مدتی در پایگاه هوایی اصفهان و پس از آن در پایگاه هوایی دزفول مشغول به خدمت شد. این شهید والامقام جانشینی گردان آموزشی اف ۵ و معلم خلبان هواپیمای اف ۵ را در کارنامه خدمتی خود داشت. با توجه به تواضع و فروتنی این شهید والامقام و پایبندی وی به اصول نظامی گری برخی از منش و مرام “شهیدگونه” این شهید والمقام در زندگی دنیوی از جمله کمک به ایتام و فقرا و … به دور از چشم های اطرافیان بوده و نهفته است لذا دوستان و خانواده در حال جمع آوری خاطراتی ازوی در قالب یک کتاب جهت ادای دین به مکتب شهدا هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه