اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

جوسازی اروپا علیه مذاکرات برای هدایت افکار عمومی در ایران/ چه کسی مخالف اخبار مثبت از اتاق مذاکرات است؟

جوسازی اروپا علیه مذاکرات برای هدایت افکار عمومی در ایران/ چه کسی مخالف اخبار مثبت از اتاق مذاکرات است؟
در حالی که اخبار مثبت از روند مذاکرات وین به گوش می رسد اما برخی کشورهای اروپایی برای امتیازگیری بیشتر از ایران تلاش می کنند با جوسازی منفی در خصوص روند مذاکرات افکار عمومی ایران برای امتیازگیری بیشتر از تیم مذاکره کننده ایرانی، هدایت کنند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دور هشتم مذاکرات ایران و 1+4 در حالی در وین در حال انجام است که طی روزهای و هفته های اخیر اخبار امیدوار کننده و مثبتی از روند پیشرفت گفتگوها به گوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اخباری که اگرچه امیدواری برای حل اختلافات را افزایش داده است اما موجب نارضایتی برخی جریانات سیاسی و رسانه ای داخلی و خارجی شده است.

,

در این بین به نظر می رسد یک جریانی سیاسی - رسانه ای در خارج از ایران تلاش می کند با فضاسازی منفی نسبت به مذاکرات، شمارش معکوس، اولتیماتوم یا ضرب الاجل را دستمایه ای برای انحراف مذاکرات قرار داده و روند مثبتی که در اتاق مذاکرات ایجاد شده را کند نماید.

,

اگرچه روند رو به رشد مذاکرات طی روزهای اخیر به منزله دستیابی به توافق نیست و همچنان باید گفتگوهای بیشتر برای حل اختلافات ادامه داشته باشد، اما نشان می دهد که طرف های اروپایی آرام آرام در حال تن دادن به خواسته های ایران برای کاهش اختلافات هستند.

,

اما در این بین برخی کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات همچنان به دنبال ایجاد جو  رسانه ای برای امتیازگیری بیشتر از ایران هستند.

,

سناریو در حالی به اجرا در آمده است که با کارگردانی این کشورهای اروپایی هیچ خبر مثبتی از اتاق مذاکرات بیرون نیامده تا بتواند با بی اثر جلوه دادن روند گفتگوها ضمن اثر گذاری بر فضای افکار عمومی ایران، فشار بر دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده ایرانی را افزایش داده و از این مسیر امتیازات بیشتری از طرف های ایرانی دریافت کنند.

,

بدون شک اخبار مثبت مذاکرات در رسانه ها حکایت از پذیرش تدریجی خواسته های ایران دارد از این رو مذاکره کنندگان ایرانی از روند رو به رشد گفتگوها خبر می دهند.

,

در این شرایط به طوری طبیعی طرف های اروپایی تلاش می کنند روند مذاکرات را کند، بی نتیجه و درحال شکست نشاند داده تا بتوانند بهره برداری خود را از فضای داخلی ایران انجام دهند.

,

انتهای پیام/ک

,

فاطمه کرمانی

, فاطمه کرمانی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه