اخبار داغ

داوری‌های جایزه جلال تمام شد/احتمال برگزاری اختتامیه در بهمن

داوری‌های جایزه جلال تمام شد/احتمال برگزاری اختتامیه در بهمن
دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد گفت: داوری‌های این دوره تمام شده و اختتامیه جایزه احتمالا اوایل بهمن برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جایزه جلال آل احمد که از سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده یکی از معتبرترین جوایز ادبی کشور است. این جایزه با هدف «ارتقای زبان و ادبیات ملی- دینی» از رهگذر بزرگداشت پدید آورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشرو هر سال آذرماه برپا شده و جوایز را در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به برگزیدگان اهدا می‌کند. آئین اختتامیه دوره پیشین این جایزه (سیزدهم) به دلیل شیوع کرونا دی ماه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

برگزاری چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد اما با تاخیر همراه بوده است. اعضای هیات علمی این دوره آبان ماه انتخاب شدند. غلامرضا طریقی، سرپرست دفتر توسعه شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرایی چهاردهمین جایزه جلال آل احمد درباره روند اجرایی این دوره گفت: به دلیل تغییر دولت در ابتدای آبان ماه گذشته اعضای هیات علمی دوره چهاردهمین انتخاب شده و آنها کار خود را از نیمه اول آبان آغاز کردند. در این دو ماه هفته‌ای سه جلسه داشتیم و برخی از داورها هم البته در شهرستان‌ها سکونت دارند. به هر حال مدام خواهش می‌کردیم که داوران عزیز کار را به پایان برسانند و البته ظرفیت کتابخوانی افراد هم حدی دارد.

,

طریقی ادامه داد: در هر صورت کار داوری‌ به اتمام رسید و احتمالا هفته آینده نشست خبری این دوره را برگزار کنیم و اگر خدا بخواهد و شرایط فراهم شود، نیمه اول بهمن جایزه را برگزار کنیم. برگزاری اختتامیه مستلزم هماهنگی‌های اجرایی است. از نظر شان اجرا هم آقای علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اصرار و تاکید دارند که در آیین اختتامیه هم شان و اعتبار جایزه رعایت شود.

,

دبیر اجرایی چهاردهمین جایزه جلال آل احمد در ادامه با اشاره به این نکته که طبیعی بود که جایزه جلال از تقویم خود عقب بیفتد، گفت: برای عقب نیفتادن از تقویم جایزه جلال باید کارهایی که آبان انجام شد، در تیرماه انجام می‌گرفت تا در نهایت در دوم آذر اختتامیه جایزه جلال برگزار شود. به هر حال اکنون دیگر وارد مراحل اجرایی شده‌ایم، چرا که داوری‌های ظرف دو ماه تمام شد و دوستان داور با سختی هرچه تمامتر کار را به اتمام رساندند و امید داریم که در اوایل بهمن اختتامیه را برگزار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه