اخبار داغ

رئیس سازمان توسعه تجارت:

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود
رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز تجارت آغاز میان ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا پیمان‌پاک در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده تجارت ایران و اوراسیا به شکل آزاد انجام خواهد شد و پیش بینی ما این است که با اجرای آن صادرات کشور حدودا ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گفته وی در حال حاضر صادرات ایران به اوراسیا حدودا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
,
 
,
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ظرفیت بالای استفاده از کارگروه‌های مشترک برای افزایش فعالیت‌های صادراتی بیان کرد: یکی از مسائلی که ما به شکل جدی دنبال می‌کنیم، بحث راه‌اندازی مراکز تجاری در کشورهای خارجی است. بحث ایجاد مرکز در قزاقستان در دستور کار است و همچنین دیدارهای اخیر با مقامات سوریه نیز ما را برای افزایش حضور در بازار این کشور امیدوار کرده است. در ماه‌های آینده نشست‌هایی مشابه با آن با کشورهایی چون ارمنستان و عمان نیز برگزار خواهد شد.
,
 
,
پیمان‌پاک ادامه داد: برای آسیب شناسی روند صادرات در کارگروه لجستیک آسیب‌شناسی بنادر و مقاصد صادراتی کشور انجام شده و حتی لایروبی آستارا برای افزایش صادرات از این محل نیز آغاز شده است. در حوزه تعرفه‌ها و توافق‌نامه‌ها نیز بحث اجرای توافقات ترجیحی با کشورهایی چون سوریه، پاکستان و افغانستان در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه مشترک ارزی توضیح داد: در این کارگروه با مشارکت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش شده سیاست‌های ارزی تجاری به شکلی هماهنگ اجرایی شود تا محدودیتی جدید برای صادرات کشور به وجود نیاید. ما امکان آن را داشتیم که از کاهش ارزش پول ملی برای افزایش صادرات استفاده کنیم اما متاسفانه این فرصت از دست رفت.
,
 
,
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که استفاده از ظرفیت رمزارزها نیز در حوزه تجارت خارجی بررسی می‌شود، تشریح کرد: قصد داریم راه‌حل‌های جایگزین ال سی را با استفاده از ظرفیت رمزارزها پیگیری کنیم. استفاده از بلاکچین به جای ال سی مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفته و می‌توان انتظار داشت که در این حوزه خبرهای جدیدی ارائه شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: سازمان توسعه تجارت بحث افزایش تعداد رایزن‌های بازرگانی ایران را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کنند؛ طی چهار ماه اخیر تعداد آنها افزایش قابل قبولی داشته است که سازمان در سال‌های آینده در این حوزه گام‌های تازه‌ای برخواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه