اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

لزوم تجهیز محیط زیست استان زنجان به تجهیزات مدرن و امکانات بروز/ فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین مردم استان زنجان نهادینه شود

لزوم تجهیز محیط زیست استان زنجان به تجهیزات مدرن و امکانات بروز/ فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین مردم استان زنجان نهادینه شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در بین مردم استان زنجان نهادینه شود، گفت: محیط زیست، ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد و حفاظت از آن ادامه زیست برای شرایط فعلی و نسل آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تغییرات مدیریتی مانند دو امدادی است، اظهار داشت: انتظار از مدیریت جدید این است که وضعیت فعلی محیط زیست استان را ارتقا داده و ماموریت‌ها را اعتلا ببخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تمام مخلوقات طبیعی خداوند، لازمه استمرار زندگی است، خاطرنشان کرد: این مخلوقات باید حفاظت شده و عامل بقای زمین با تمام اجزا و مشتقات آن باشد.

,

رفیعی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست کاملاً فطری، طبیعی و حیاتی است، افزود: در آموزه‌های دینی نیز به این موضوع توجه شده و به همین دلیل نه فقط مدیران و کارکنان بلکه همه مردم در این خصوص مسئولیت دارند و حفاظت از محیط زیست، همگانی است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تمام حکومت‌ها به عنوان بحث حاکمیتی به موضوع محیط زیست پرداخته و سیاست‌های کلانی در دنیا وجود دارد، گفت: حفاظت از محیط زیست در ایران نیز علاوه بر اینکه موضوع فطری، طبیعی، روایی و حق‌الناس است، حاکمیت نیز توجه جدی به این مساله داشته و سیاست‌های کلان محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

,

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست غیر از روحیه خودخواهی و منافع شخصی با هیچ چیز دیگری قابل تفسیر نیست، اظهار داشت: جلوی زیاده‌خواهی دیگران با استفاده از ابزار قانون باید گرفته شود که حقوق عمومی مردم را زیر پا می‌گذارند و باید از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری شود.

,

رفیعی تصریح کرد: در کنار سیاست‌های بالادستی و قوانین، دستگاه‌های بسیاری در حفاظت از محیط زیست، نقش دارند و تمام همّ و غم ما در استان نیز توجه جدی به موضوع محیط زیست است چرا که محیط زیست، ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد و ادامه زیست برای شرایط فعلی و نسل آینده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه اطلس و طرح جامع و بومی محیط زیست استان زنجان متناسب با آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها و با هدفگذاری و اولویت‌ها باید تهیه شود تا در چهارچوب آن بتوانیم حرکت کنیم، گفت: محوریت قانون و قانونمداری در پیگیری ماموریت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ مصلحتی غیر از توجه به حقوق عمومی در بستر قانون نداریم.

,

وی با بیان اینکه به حقوق خصوصی در برابر برخی اشخاص که به هر شکلی در پی تضییع آن هستند باید توجه شود، اظهار داشت: حمایت از مدیران و کارکنان متعهد و پاک‌دست که سال‌ها در این عرصه خدمت کرده‌اند، لازم است و باید فرهنگسازی و تقویت شود.

,

رفیعی، اقدام کارشناسی، متقن، علمی و قابل دفاع را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: محیط زیست استان زنجان با محدودترین و کمترین تجهیزات و امکانات توانسته‌اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند اما لازم است که به تجهیزات و امکانات مدرن، تقویت شود.

,

وی با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، افزود: افراد خیلی زیادی هستند که حتی دلسوزتر از برخی مدیران هستند و تلاش می‌کنند و دغدغه حفظ محیط زیست را دارند و همچنین تشکل‌ها و سمن‌ها غیر دولتی نیز به عنوان یک ظرفیت خوبی وجود دارند که می‌توان ساماندهی و از آن‌ها استفاده کرد.

,

این مسئول ادامه داد: سمن‌ها و افراد مذکور، دیده‌بان برای مجموعه‌ها هستند و می‌توانند کمک‌کار مدیران و ابزاری برای پیگیری مطالبات مردم باشند.

,

معاون استاندار زنجان در ادامه، ترویج فرهنگ عمومی برای حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم از همان دوران کودکی باید ترویج یابد.

,

*‌ تقویت نگرش عدم تقابل محیط زیست با توسعه، محور کاری‌ام خواهد بود

, *‌ تقویت نگرش عدم تقابل محیط زیست با توسعه، محور کاری‌ام خواهد بود,

محمدرضا یافتیان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مجموعه‌ای در مدیریت استان وجود دارد که نه به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ فکری و توسعه‌ای، یک‌دست هستند و استان زنجان مسیر ترقی و رشد را طی می‌کند.

,

وی با اشاره به محورهای کاری خود اظهار داشت: تقویت و تحقق نگرش عدم تقابل محیط زیست و توسعه، تلاش در راستای تصمیم‌گیری‌های سیستمی و جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای، پیگیری استفاده از تجهیزات مدرن در فعالیت‌ها و بالا بردن کیفیت کار همکاران، تلاش برای ایجاد تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی و صنعتی و کمک به آن‌ها در راستای توسعه تولید در کنار حفظ محیط زیست و استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای انجام پژوهش‌های مساله‌محور از جمله محورهای کاری برای تصدی این مسئولیت است.

,

یافتیان خاطرنشان کرد: همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دیگر، ایجاد آزمایشگاه‌های معتمد و برون‌سپاری مطابق قانون، اجرای نظام پیشنهادات از درون و بیرون سازمان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها نیز بخش دیگری از محورهای کاری است.

,

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه 2 وجه برای کار خودم می‌بینیم، گفت: وجه اول، وکیل‌مدافع بودن برای همکاران در چهارچوب قانون است که بار اصلی وظایف را بر عهده دارند که آموزش‌های عمومی و تخصصی در این زمینه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه وجه دوم کار، دادستان بودن است، افزود: کارمند و مجموعه، حقوقی در برابر یکدیگر دارند که هر 2 ابید باید به آن توجه داشته باشند.

,

حسین آبسالان، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به شهادت 2 محیط‌بان زنجانی توسط شکارچیان غیرمجاز گفت: آن روز هر کس دیگری به جای آن‌ها بود به دنبال شکارچی‌ها می‌رفت.

,

وی با بیان اینکه مجموعه محیط زیست به عنوان اقلیت برای حفاظت از محیط زیست، تلاش می‌کنند، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای و در هر زمانی، اقلیت باید جور اکثریت در تمام زمینه‌ها را بکشند که دفاع مقدس، محیط زیست و سایر زمینه‌ها نمونه‌ای از این مسائل است.

,

آبسالان با اشاره به درخواست مجوزهایی که صورت می‌پذیرفت، خاطرنشان کرد: کار غیرکارشناسی را طی این مدت به هیچ عنوان قبول نمی‌کردیم و پاسخ مستند و علمی می‌دادیم چون قرار نیست مجوزی صادر شود که آلودگی داشته باشد و بعد از چند سال، حکایت زنجان فعلی در موضوع پسماندهای روی، پیش آید.

,

وی با بیان اینکه کاری که منافع مردم را به خطر بیندازد را انجام نمی‌دهیم، افزود: اقدام دیگری که طی این مدت انجام شد، موضوع آلودگی‌ها بود.

,

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تمام استان برای موضوع پسماندها، تصفیه‌خانه‌ها و فاضلاب‌ها بسیج شدند، گفت: خیلی از این موضوعات در حال حل شدن است و هزینه‌های میلیاردی برای سر و سامان دادن به این مشکلات انجام شد که تاثیر آن امروز در بنی مردم مشاهده می‌شود.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان در تعداد پایش‌ها در سطح کشور، تک است، ابراز کرد: زنجان، اولین استانی بود که گواهینامه ISO17025 را در سطح کشور دریافت کرد.

,

در پایان این مراسم، محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان معارفه و حسین آبسالان (مدیرکل سابق) نیز به مقام بازنشستگی مفتخر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه