اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

کرمان؛ سرزمین گنج‌های پنهان گردشگری است/ لزوم توجه به ظرفیت های مغفول استان در این حوزه

کرمان؛ سرزمین گنج‌های پنهان گردشگری است/ لزوم توجه به ظرفیت های مغفول استان در این حوزه
حسین جلالی با تأکید بر اینکه استان کرمان، استانی با قدمت زیاد؛ سرچشمه هنر و گنج پنهان و ناشناخته در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری نقطه پایان پذیری ندارد و روز به روز علاقه و میل مردم، به مسائل بوم گردی، گردشگری، تفریح و سیر و سیاحت در حال افزایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه گردشگری یکی از موضوعات برای رشد جامعه است، گفت: ممکن است ما در بسیاری از امور اشباع شویم، به این معنی که به نقطه پایان برسیم؛ اما گردشگری نقطه پایان پذیری ندارد و روز به روز علاقه و میل مردم، به مسائل بوم گردی، گردشگری، تفریح و سیر و سیاحت در حال افزایش است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان کرمان، استانی با قدمت زیاد؛ سرچشمه هنر و گنج پنهان و ناشناخته در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: بسیاری از ظرفیت های گردشگری این استان همچون بازار کرمان، مجموعه گنجعلیخان، باغ شاهزاده ماهان، ارگ راین، ارگ بم، مجموعه خانه خشتی حاج علی آقا به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان و دیگر آثار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بسیاری از آثار و ظرفیت های گردشگری استان شناخته و معرفی نشده اند و یا هنوز به ثبت نرسیده اند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال دره راگه در رفسنجان وجود دارد که بنا به گفته بسیاری از گردشگران نمونه این دره تنها در آمریکا مشاهده شده است؛ بنابراین این ظرفیت گردشگری مفغول مانده است در حالی که می تواند جاذبه های بسیار خوبی را برای گردشگران ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی مانند قلعه بیاض و کارخانه پنبه بافی قدیم متأسفانه روز به روز در حال از بین رفتن است، ابراز کرد: در جلسه ای تصمیم بر این مهم گرفته شده که به منظور حفظ وضعیت موجود فنس کشی انجام و دری گذاشته شود تا حداقل این آثار از بین نرود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به منظور حفظ وضعیت موجود و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی باید اقدام کند، خاطر نشان کرد: در جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در رفسنجان تصمیمات خوبی گرفته شد که مصوبات آن به وزارت خانه های مربوطه تقدیم می شود و امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد شکوفایی ظرفیت گردشگری باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه