اخبار داغ

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شمال کشور؛

اجرای سند آمایش، گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل می‌کند/ نیازسنجی اصل مهم در توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر

اجرای سند آمایش، گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل می‌کند/ نیازسنجی اصل مهم در توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر
پنج هزار فرصت سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده؛ بیش از ۲ سال از بیان این موضوع از سوی "یونس رنجکش" مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، می گذرد؛ فرصت هایی که اگر تاکنون به شکوفایی رسیده بود بی شک گیلان را به قطب اقتصادی و تجاری کشور تبدیل می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، استان گیلان با برخورداری از ظرفیت‌های بی‌نظیر و بکری همچون دریا، جنگل، کوه، بنادر اقتصادی و مناطق آزاد تجاری محل مناسبی برای ورد سرمایه گذاران و توسعه در حوزه های مختلف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
برخورداری از مرز زمینی و آبی با کشورهای آسیای میانه، داشتن اراضی کشاورزی حاصلخیز، کوتاهی مسیر حمل و نقل از طریق این استان و وجود معادن معدنی  بستر لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار را دارد.
,
 
,
ظرفیت بالای گردشگری و کشاورزی گیلان در عرصه سرمایه گذاری
, ظرفیت بالای گردشگری و کشاورزی گیلان در عرصه سرمایه گذاری, ظرفیت بالای گردشگری و کشاورزی گیلان در عرصه سرمایه گذاری,
 
,
"یونس رنجکش" مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان دو سال پیش به پنج هزار فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان اشاره کرد که حدود 700 فرصت سرمایه‌گذاری معطوف به مرکز استان گیلان است و تصریح کرد: این فرصت‌ها در 32 محور و مربوط به بخش‌های گردشگری، کشاورزی، خدماتی و دامپروری شهرستان‌ رشت هستند.
,
 
,
فرصت هایی که اگر تاکنون به شکوفایی رسیده بود بی شک گیلان به قطب اقتصادی کشور تبدیل می شد.
,
 
,
ضرورت اتخاذ نگاه کلان در سرمایه‌گذاری/ ظرفیت‌های گیلان بالفعل نشده است
, ضرورت اتخاذ نگاه کلان در سرمایه‌گذاری/ ظرفیت‌های گیلان بالفعل نشده است, ضرورت اتخاذ نگاه کلان در سرمایه‌گذاری/ ظرفیت‌های گیلان بالفعل نشده است,
 
,
"نرجس زمانی" استاد اقتصاد دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه تمامی پروژه های استان گیلان باید منطبق با سند آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشد اظهار کرد: سرمایه گذاری موضوعی است که باید با دیدگاه کلان به آن نگاه شود و با برنامه ریزی زمینه ساز ورود سرمایه گذاران را به استان فراهم کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه استان ظرفیت صادرات کیوی به خارج از استان و کشور را دارد اما این ظرفیت هنوز بالفعل نشده است افزود: تحقق این هدف نیازمند برنامه ریزی چند ساله و تسهیل ورود سرمایه گذاران به گیلان است.
,
 
,
, ,
 
,
زمانی با بیان اینکه مسئولان استانی باید از مهارت، کمک و مشورت یک رایزن بازرگانی برای جذب مشتری استفاده کنند تصریح کرد: ابتدا باید دید که چه محصولی در کدام منطقه ظرفیت تولید و صادرات را دارد و سپس با در نظر گرفتن نیاز بازار هدف اقدام به کار کرد.
,
 
,
اثر منفی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل بر روند صادرات/ کارخانجات گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند
, اثر منفی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل بر روند صادرات/ کارخانجات گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند, اثر منفی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل بر روند صادرات/ کارخانجات گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند,
 
,
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه برخی کارخانجات گیلانی با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و برخی نیز تعطیل هستند ادامه داد: مشکلات و بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها باعث شده بسیاری از دستگاه های خریداری شده در واحدهای تولیدی خاک بخورند و کارخانجات به تعطیلی کشیده شوند لذا یکی از مهمترین اقدامات احیای این واحدها است.
,
 
,
زمانی بیان داشت: رفع مشکلات بانکی و دادن تسهیلات سرمایه در گردش یکی از راهکارهای موثر فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل شده است.
,
 
,
اجرای سند آمایش، گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل می‌کند
, اجرای سند آمایش، گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل می‌کند, اجرای سند آمایش، گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل می‌کند,
 
,
وی با بیان اینکه ظرفیت های گیلان در حوزه سرمایه گذاری و وجود فرصت هایی نظیر دریا، جنگل و کوه در برنامه آمایش استان دیده شده است، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی استان قابلیت اجرای این سند و سرمایه گذاری را دارند و اگر هدفهای سند آمایش به درستی بررسی شود می‌توان گیلان را به قطب تجاری کشور تبدیل کرد.
,
 
,
استاد اقتصاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه کشورهای حاشیه خزر مانند روسیه و آذربایجان بازار اصلی ما هستند که می‌توان با فعال کردن رایزنی اقتصادی مسیر صادرات را هموار کرد ادامه داد:  گیلان می‌تواند واسط با سایر کشورها و محل صادرات محصولات آنها به کشورهای همسایه خود نیز باشد.
,
 
,
, ,
 
,
وی ادامه داد: گیلان ظرفیت فرآوری محصولات خام سایر استان‌ها و کشورها و سپس صادرات آنها را دارد و در این صورت هزینه هایی نظیر حمل و نقل نیز کاهش می‌یابد.
,
 
,
نیازسنجی و مشتری یابی اصل مهم توسعه صادرات است
, نیازسنجی و مشتری یابی اصل مهم توسعه صادرات است, نیازسنجی و مشتری یابی اصل مهم توسعه صادرات است,
 
,
زمانی، نیازسنجی و مشتری یابی داخلی و خارجی را اصلی مهم در حوزه صادرات دانست و تاکید کرد: پس از طی این مراحل، باید به سمت تولید با کیفیت محصولات و دقت در پرورش آنها مانند جلوگیری از موارد مشابه سم پاشی که اخیرا رخ داد، رفت.
,
 
,
وی عدم هماهنگی بین سطوح مدیریتی را یکی از عوامل موثر در کاهش جذب سرمایه گذار دانست و بیان کرد: وجود یک رایزن اقتصادی و ارائه راهکار به مدیران استانی و هماهنگی بین مسئولان استان از جهاد کشاورزی گرفته تا صمت و استانداری در افزایش فرصت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار موثر است.
,
 
,
بروکراسی طولانی اداری تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند
, بروکراسی طولانی اداری تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند, بروکراسی طولانی اداری تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند,
 
,
استاد اقتصاد دانشگاه گیلان افزود: ابتدا باید موانع بر سر راه تولید برداشته شود یعنی مشکلات بانکی شرکت های تولیدی نیمه فعال و تعطیل برطرف گشته و تولید کننده ها از سوی مسئولین تشویق شوند.
,
 
,
وی با انتقاد از طولانی بودن مسیر بروکراسی اداری برای تاسیس یک واحد تولیدی و دلسردی تولید کننده ها و سرمایه گذاران عنوان کرد: گاها برخی سرمایه گذاران برای دریافت مجوز یک واحد تولیدی سالها پشت درهای ادارات معطل می‌شوند و حتی در برخی موارد نمی‌توانند مجوز بگیرند لذا تجمیع ادارات صادر کننده مجوز از دلسردی سرمایه گذاران جلوگیری می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه