اخبار داغ

مطالبه جدید تیم مدیریتی قبلی بر گردن سرخ‌ها؛

ردِ پای شومِ نزدیکان سلطانی‌فر در بدهی جدید باشگاه پرسپولیس/ انصاری‌فرد به شنا و واترپلو هم رحم نکرد!

ردِ پای شومِ نزدیکان سلطانی‌فر در بدهی جدید باشگاه پرسپولیس/ انصاری‌فرد به شنا و واترپلو هم رحم نکرد!
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در حالی که به عقد قراردادهای پرحاشیه و مسئله‌دار معروف شده، در عدم تعهد به رشته‌های پایه هم تبحر بسیاری داشت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ انتقادی که اهالی ورزش همیشه به مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشته‌اند، مبنی بر این بوده که چرا نماینده‌ای از این باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار در لیگ‌های کم‌برخوردارتر مانند ورزش‌های پایه، آبی، رزمی و راکتی حضور نداشته و تلاشی هم برای رفع این مشکل نیست.

, خبرگزاری دانا,
علت این مسئله با واکاوی‌ها زمانی مشخص می‌شود که معدود حضور نماینده‌های این باشگاه‌های پایتخت‌نشین در لیگ‌های رشته‌های غیرفوتبالی، با حواشی و تولید بحران‌های بسیاری مواجه شده که همه لاجرم عطای این حضور را به لقای آن ببخشند و ورزش‌های پایه با تشنج و تلاطم مالی دست‌وپنجه نرم کنند.
,
 
,
در زمان صدارت محمدحسن انصاری‌فرد بر مسند قدرت باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به طریقی در رقابت‌های لیگ برتر شنا و واترپلو حضور یافت اما گستره ناکارآمدی‌ها و کارشکنی‌های این اقدام حتی با گذشت ۲ سال از اتمام رقابت‌ها، هنوز هم تداوم یافته و هیچ خبری از اراده‌ای جدی برای ترمیم شکاف‌های موجود نیست.
,
 
,
از قرار معلوم باشگاه پرسپولیس برای شرکت در این مسابقات، با ۲۰ شناگر و ۱۵ واترپلوئیست قرارداد بست اما بدون پرداخت هزینه ورودی و تأییدیه‌های مرسوم و حتی بدون تسویه یک ریال از مطالبات ورزشکاران، به قهرمانی در هر دو لیگ شنا و واترپلوی کشور رسید و تمام توافقات اولیه را به هیچ انگاشت.
,
 
,
باشگاه سرخ‌پوش که صرفاً نام خود را روی یکی از تیم‌های لیگ برتری شنا و واترپلو گذاشت، می‌بایست مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای قرارداد، هزینه‌های جاری و رتق‌وفتق امور یک فصل تیم‌های خود پرداخت می‌کرد اما تیم مدیریتی محمدحسن انصاری‌فرد نه‌تنها تکالیف مالی‌اش در قبال فدراسیون را انجام نداده، بلکه حق و حقوق ورزشکاران و دست‌اندرکاران تیم تحت برند خود را هم پای‌مال کرده.
,
 
,
به‌طور مثال تیم شنای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر پیشین که از حضور مهرشاد افقری، پدیده شنای ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده چندین رکورد ملی بهره می‌برد، حتی قرارداد ۸ میلیون تومانی او برای یک فصل ورزشی را پرداخت نکرد. این موضوع در حالی‌‎ست که رقم قراردادها از مبلغ یک تا ۱۵ میلیون تومان به حد بالاتری تجاوز نکرده بود.
,
 
,
کاوه احمدی، مدیرکل اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و سرپرست پیشین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم در زمان عهده‌داری کرسی سرپرستی فدراسیون به این موضوع معترض بوده و مکاتباتی هم با مسئولین باشگاه پرسپولیس برای رفع این مشکل داشته اما چوب لای چرخ از جای دیگری گذاشته شده.
,
 
,
پی‌گیری‌های خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا نشان می‌دهد که محمدحسن انصاری‌فرد در زمان مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، بدون اخذ مصوبه و حتی اطلاع اعضای هیأت‌مدیره سرخ‌پوشان نسبت به حضور نماینده این باشگاه در لیگ‌های برتر شنا و واترپلو اقدام کرده و پس از استعفایش از این سمت، هیچ‌کس پاسخ‌گوی این اقدام خارج از دایره عرف و قانونی او نیست.
,
 
,
این رفتار از جایی مشکوک می‌شود که ردپای یکی از بستگان درجه یک وزیر پیشین ورزش و جوانان را به راحتی می‌توان در ماجرا یافت؛ عضوی از خانواده مسعود سلطانی‌فر که در نقش کارچاق‌کن به فدراسیون‌ها سرک می‌کشید و با استفاده از لابی‌ها و ارتباطات شخصی خود، بدون توجه به آینده باشگاه و ورزشکاران تنها به تأمین منافع شخصی خود و هم‌دستانش فکر می‌کرد.
,
 
,
نکته جالب توجه آن که پس از اعلام شکایت ورزشکاران متضرر در این ماجرا به مراجع قضایی، به علت پائین بودن میزان خسارات، دادگاه این شکایت‌ها را به شورای حل اختلاف ارجاع داده و این در حالی‌ست که محمدحسن انصاری‌فرد ضمن پرداخت نکردن قراردادهای درشت بازیکنان خارجی، در عدم پرداخت قراردادهای ریز و خرد هم اهتمام بسیاری داشت.
,
 
,
حالا و با پی‌گیری‌های چندین ماهه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، قرار شده تا باشگاه پرسپولیس در شرایط کنونی مبالغ مطرح شده را در قالب هزینه‌های جاری و یا تن‌خواه‌گردان به شناگران و واترپلوئیست‌ها بازگرداند؛ اتفاقی که درصورت پای‌بندی انصاری‌فرد به قوانین بدیهی و عدم ورود افراد معلوم‌الحال به پرونده، خیلی زودتر از این‌ها به سرانجام رسیده بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه