اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را افزایش می‌دهد

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را افزایش می‌دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با حذف ارز ترجیحی تورم به مراتب افزایش پیدا می‌کند و قدرت خرید مردم ضعیف‌تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید غنی نظری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: مجلس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت کرده و من هم به عنوان یکی از نمایندگان مخالف حذف ارز ترجیحی هستم. دولت با این تشکیلات عریض و طویل نظارتی خود باید راهکارهایی داشته باشد که بتواند برروند توزیع ارز ترجیحی نظارت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی گفت: این دولت است که باید اجازه ندهد با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقلام غیرضروری وارد کشور شود، نه برای اینکه خیال خود را آسوده کند، به کل مانع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شود. این شیوه مدیریت کردن نیست. از دولت سیزدهم انتظار می‌رود که نظارت‌ها را اصلاح و کارآمد سازد.
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حذف ارز ترجیحی تورم به مراتب افزایش پیدا می‌کند و قدرت خرید مردم ضعیف‌تر خواهد شد.
,
 
,
نظری با بیان این‌که وظیفه دولت حمایت از دهک‌های پایین جامعه است، گفت: دولت باید کاری کند تا هزینه تولید و هزینه توزیع کالاهای ضروری مردم کاهش پیدا کند، نه اینکه با حذف ارز ترجیحی این هزینه‌ها افزایش یابد. وقتی ارز ترجیحی حذف شود و به نهاده‌های دامی ارزی تعلق نگیرد معلوم است که هزینه تولید گوشت مصرفی مردم افزایش پیدا می‌کند.
,
 
,
وی در رابطه با سخنان یکی از مقامات دولتی که گفته بود با حذف ارز ترجیحی با وفور کالا مواجه خواهیم شد، گفت: من نمی‌دانم قرار است این وفور چگونه تحقق یابد یا مثلاً قرار است با حذف ارز ترجیحی چه معجزه‌ای شود که این‌گونه می‌گویند. اگر ضعف نظارت برطرف شود با وجود ارز ترجیحی هم وفور کالا را خواهیم داشت. اینها توجیهی است که مورد پذیرش نیست.
,
 
,
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که افزایش مبلغ یارانه‌ها در ازای حذف ارز ترجیحی هیچ اثر مثبتی بر زندگی مردم نخواهد گذاشت؛ چون هرچقدر دولت یارانه را هم افزایش دهد باز هم چون نظارت کافی و دقیق وجود ندارد، مردم از تورم عقب‌تر هستند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه