اخبار داغ

هشدار پلیس فتا در خصوص نرم‌افزارهای جعلی؛

کاربران مراقب همراه بانک‌های جعلی باشند/ ضرورت بروزرسانی مستمر تلفن همراه به نرم افزارهای ضد بدافزار

کاربران مراقب همراه بانک‌های جعلی باشند/ ضرورت بروزرسانی مستمر تلفن همراه به نرم افزارهای ضد بدافزار
به دنبال گسترش خدمات غیرحضوری برخی افراد سودجو اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از افراد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، در روزهای اخیر کلاهبرداران روشهای جدیدی برای کلاهبرداری از مردم اجرا می کنند که از جمله این روشها می توان به ساخت نرم افزار همراه بانک جعلی اشاره کرد.

در این روش فرد قربانی اقدام به دانلود و نصب همراه بانک از بستر فضای مجازی می کند و با توجه به اینکه این همراه بانک ها ساخته دست کلاهبرداران بوده بلافاصله به حساب بانکی فرد قربانی ورود کرده و موجودی حساب آنها را برداشت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز مرصادنیوز,
,
,

, ,

در این راستا در گفت و گویی با پلیس فتا راهکارهای جلوگیری از این کلاهبرداری را جویا شدیم و پلیس فتا هشدارهای لازم در این زمینه را به شهروندان داده است.

,

 به هیچ وجه همراه بانک از منابع نامعتبر دانلود نشود

,  به هیچ وجه همراه بانک از منابع نامعتبر دانلود نشود,  به هیچ وجه همراه بانک از منابع نامعتبر دانلود نشود,

سرهنگ علی عباسی کسانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: با توجه به پیشرفت فناوری امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت حضوری و با استفاده از روش‌های گوناگون مانند اینترنت بانک و همراه بانک قابل دریافت است.

, مرصاد نیوز ,

رییس پلیس فتا کرمانشاه افزود: به دنبال گسترش خدمات غیر حضوری برخی افراد سودجو اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از افراد می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: افراد به هیچ وجه همراه بانک را از منابع نامعتبر دانلود نکنند که در غیر اینصورت حتما در دام کلاهبرداران گرفتار خواهند شد.

,

عباسی کسانی اظهار داشت: با اقدامات فنی انجام شده مشخص شده مجرمین سایبری با طراحی همراه بانک های جعلی که در واقع بدافزار هستند با قرار دادن این نرم افزار نامعتبر مبادرت به دسترسی غیر مجاز به گوشی های همراه، کارت و سرقت و برداشت از حساب شهروندان می کند.

,

, ,

بروزرسانی مستمر تلفن همراه به نرم افزارهای ضد بدافزار

, بروزرسانی مستمر تلفن همراه به نرم افزارهای ضد بدافزار, بروزرسانی مستمر تلفن همراه به نرم افزارهای ضد بدافزار,

وی بیان داشت: ضروری است شهروندان با اقداماتی از جمله مجهز نمودن تلفن همراه خود به نرم افزارهای ضد بد افزار معتبر  بروزرسانی مستمر آنها و سیستم عامل و مرورگرهای وب و سایر نرم افزارهای لازم بر روی گوشی همراه در نظر بگیرند.

,

رییس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: همچنین از ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و رمز دوم، کلمه عبور سامانه های بانکی، تاریخ انقضاء و cvv2 کارت بانکی بر روی گوشی های تلفن همراه خودداری کنید.

,

وی خاطر نشان کرد: کاربران باید اپلیکیشن های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وب سایتهای بانک های مورد نظر نصب کنند و به تبلیغات منتشر شده در منابع غیر رسمی توجه نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه