اخبار داغ

در ارتباط تصویری استاندار آذربایجان شرقی با سفیر ایران در آذربایجان مطرح شد؛

ایجاد پرواز مستقیم تبریز-باکو/ مهندسان تبریزی آماده بازسازی قره‌باغ هستند

ایجاد پرواز مستقیم تبریز-باکو/ مهندسان تبریزی آماده بازسازی قره‌باغ هستند
عابدین خرم گفت: آزادسازی قره‌باغ فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌های توانمند جمهوری اسلامی از لحاظ فنی و مهندسی در این منطقه حاضر شده و در بازسازی آن ایفای نقش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، عابدین خرّم در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در باکو و سرکنسول ایران در نخجوان با تأکید بر ایجاد و گسترش منافع مشترک ایران و آذربایجان از طریق تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی، اظهار داشت: فعال شدن پایانه مرزی خداآفرین یکی از اقدامات ضروری در این زمینه است که زیرساخت‌های آن از طرف ایران آماده است و مشکلی برای بازگشایی این مرز نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: ارتباطات بسیار خوبی از گذشته با جمهوری آذربایجان داریم و این روابط در مقطع کنونی هم برای دو طرف مهم و قابل توجه است.

,

خرّم با اشاره به پیوندهای فرهنگی و دینی و ارتباط بسیار خوب هنرمندان، فرهیختگان و شعرای دو کشور گفت: همکاری‌های مشترک رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری از موضوعاتی است که باید به عنوان فرصت از آن بهره‌مند شویم و در عین حال از درگیری‌های کاذب رسانه‌ای که طراحی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، پرهیز کنیم.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه بخش‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، غذایی و کشاورزی، بر ضرورت تسهیل فرآیندهای گمرکی و ترخیص آسان کالا همچنین تکمیل شبکه آزادراهی و ریلی متصل به جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

,

وی همچنین بر احیای گردشگری سلامت، گسترش مبادلات و همکاری‌های علمی‌بین دانشگاه‌های تبریز و باکو، راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک جدید مبتنی بر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی نمایشگاه‌های مشترک و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور، رفع محدودیت برای صدور ویزای تجاری برای فعالان اقتصادی، حل مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول و برقراری پرواز مستقیم تبریز- باکو برای تسهیل در رفت‌ و آمد فعالان اقتصادی تأکید کرد.

,

خرّم با اشاره به اینکه چالش‌های موجود بین دو کشور قابل حل است، یادآور شد: آزادسازی قره‌باغ فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌های توانمند جمهوری اسلامی‌از لحاظ فنی و مهندسی در این منطقه حاضر شده و در بازسازی آن ایفای نقش کنند.

,

سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در باکو نیز در این ارتباط تصویری تصریح کرد: جمهوری اسلامی‌ایران و جمهوری آذربایجان همواره از مناسبات بسیار خوب، نزدیک و صمیمانه‌ای به عنوان دو همسایه برخوردار بوده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه است.

,

سیدعباس موسوی با تأکید بر اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی در اولویت ما قرار دارد، متذکر شد: براساس آمارهای دو طرف به‌رغم شیوع کرونا و فضاسازی دشمنان در ۱۰ ماهه امسال حدود ۹۰ میلیون دلار معادل ۲۲.۵ درصد به حجم تجاری دو کشور افزوده شده است.

,

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی و تبریز در جمهوری آذربایجان بسیار شناخته شده هستند و باید از این ظرفیت در راستای افزایش تعاملات و مراودات بین دو کشور بهره‌مند شد.

,

موسوی با اشاره به اینکه گشایش پایانه مرزی خداآفرین به صورت رسمی‌به دولت جمهوری آذربایجان اعلام شده، اذعان داشت: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با جمهوری آذربایجان در حال نهایی شدن است که در این صورت بحث صادرات ما به کشور آذربایجان تسهیل خواهد شد.

,

سیداحمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی‌ایران در نخجوان نیز با اشاره به اینکه تبریز شهری تاریخی و مهم بین مردم آذربایجان و نخجوان شناخته می‌شود، بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

,

مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی هم در این ارتباط تصویری، گزارشی از فرصت‌ها و زمینه‌های موجود برای همکاری‌های اقتصادی میان ایران و جمهوری آذربایجان ارائه کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه