اخبار داغ

چانه زنی شهرداری و دفتر فنی استانداری برای بلند مرتبه‌سازی در مرکز خراسان شمالی

چانه زنی شهرداری و دفتر فنی استانداری برای بلند مرتبه‌سازی در مرکز خراسان شمالی
در جلسه شورای شهر بجنورد، چگونگی حل مسئله افزایش تراکم و بلندمرتبه سازی مرکز خراسان شمالی که تا به کنون بلاتکلیف باقیمانده است، مطرح و پیشنهادات برای اخذ مصوبه بابت حل آن ارائه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، جواد حمیدی، شهردار بجنورد در سالن جلسات شورای شهر بجنورد در حضور اعضای این شورا با تاکید بر لزوم بلند مرتبه سازی در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی شهر بجنورد دیگر اجازه توسعه شهر به صورت توسعه سطحی را نمی دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

حمیدی تصریح کرد: درصورتیکه این شهر بخواهد به صورت سطحی و پهنه ای توسعه پیدا کند، استان باید اعتبارات بسیار زیادی را نیز بابت آماده سازی خدمات آب، برق، گاز، مخابرات، راه، آسفالت و شبکه فاضلاب بپردازد.

,

وی تاکید کرد: در مرکز خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی باید بلندمرتبه سازی در دستور کار قرار بگیرد.

,

شهردار بجنورد افزود: این در حالی است که هنوز افزایش تراکم برای این شهر در کمیسیون ماده 5 استان مصوب نشده است.

,

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: مرکز خراسان شمالی با مرکز استان خراسان جنوبی چه فرقی دارد که خراسان جنوبی برای بلند مرتبه سازی و افزایش تراکم مصوبه دارد، اما کمیسیون ماده 5 خراسان شمالی هنوز نتوانسته است چنین مصوبه ای داشته باشد.

,

حمیدی خواستار شد: حل مسئله بلند مرتبه سازی و افزایش تراکم در مرکز استان بر اساس اختیاراتی که شورای عالی شهرسازی کشور به کمیسیون ماده 5 خراسان شمالی داده است، انجام شود که در این زمینه استان باید همگرایی داشته باشد.

,

در این جلسه، سید محسن موسوی از اعضای شورای شهر بجنورد در این باره اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی کشور طی ارسال نامه ای به استانداری خراسان شمالی اعلام کرد که اختیار درباره افزایش تراکم در مرکز خراسان شمالی به کمیسیون ماده 5 استان واگذار شده است.

,

موسوی گفت: حال سوال این است که چرا کمیسیون ماده 5 استان از این اختیار برای حل این مسئله استفاده نمی کند.

,

مصطفی وثوقی، مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در پاسخ به این مطالبه اظهار کرد: 10 سال قبل که طرح تفصیلی شهر بجنورد در حال تهیه بود به مشاور طرح پیشنهاد شد که افزایش تراکم برای برخی از مناطق شهر بجنورد را مد نظر قرار دهد اما مشاور طرح اعلام کرد که افزایش تراکم باید برای تمامی مناطق شهر مد نظر قرار گیرد که خلاف طرح جامع شهری نباشد.

,

وثوقی افزود: این دستورالعمل موجب شد تا موضوع افزایش تراکم برای مرکز استان به بن بست خورد.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: هرچند که شورای عالی شهرسازی کشور اختیار تصمیم گیری درباره افزایش تراکم را به کمیسیون ماده 5 خراسان شمالی واگذار کرده است، با این وجود، اختیار خود را در این زمینه سلب نکرده است.

,

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: شورای عالی شهرسازی کشور اعمال افزایش تراکم در مناطق شهری را با طرح جامع شهری تطابق می دهد و بر مصوبات کمیسیون های ماده 5 نیز اعمال نظر می کند.

,

وی تصریح کرد: حل این مسئله از طریق کمیسیون ماده 5 استان سخت است.

,

وثوقی پیشنهاد کرد: بهترین روش برای حل مسئله افزایش تراکم در مرکز خراسان شمالی این است که در حال حاضر طرح جامع و طرح تفصیلی شهر بجنورد در حال بازنگری است، حال می توان درخواست داد که در این طرح های در دست بازنگری، افزایش تراکم و بلند مرتبه سازی برای مرکز استان اعمال و مصوب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه