اخبار داغ

در نشست خبری امروز شهردار مهدیشهر مطرح شد؛

بدهی ۱۴ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر/ ۵ پروژه در دستور کار جدی شهرداری مهدیشهر

بدهی ۱۴ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر/ ۵ پروژه در دستور کار جدی شهرداری مهدیشهر
شهردارمهدیشهر با بیان اینکه شهرداری مهدیشهر بیش از ۱۴ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: این میزان بدهی از دوره های گذشته بوده که مربوط به پیمانکاران و اقداماتی بوده که طی سال های گذشته انجام گرفته و باید وصول شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، علیرضا شربتدار شهردار شهرستان مهدیشهر در نخسین نشست خبری خود که به میزبانی این نهاد برگزار شد، گفت: ۴۲ درصد بودجه بودجه شهرداری مهدیشهر در سال جاری یعنی  ۴۰ میلیارد تومان تاکنون محقق شده که از این میزان ۵۰ درصد آن صرف امور جاری و مابقی در امور عمرانی شهر استفاده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شربتدار تاکید کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده و با توجه به پیگیری های صورت گرفته می بایست بیش از ۷۰ درصد بودجه تا پایان سال محقق شود.

,

شهردارمهدیشهر با بیان اینکه شهرداری مهدیشهر بیش از ۱۴ میلیارد تومان بدهی دارد، تصریح کرد: این میزان بدهی از دوران گذشته بوده که مربوط به پیمانکاران و اقداماتی بوده که طی سال های گذشته انجام گرفته و باید وصول شود.

,

وی با اشاره به بروز رسانی حقوق کارمندان و پرسنل شهرداری، تشریح کرد: کارکان شهرداری تقریبا دوماه حقوق عقب مانده از این نهاد طلب داشته اند که این موضوع رفع و حقوق پرسنل بروزرسانی شده است.

,

شربتدار با بیان اینکه اعتبارات دولتی مناسبی برای مسیر دسترسی بیمارستان جدید مهدیشهر تخصیص داده نشده است، عنوان کرد: مجموع اعتبار تخصیص داده شده برای مسیر دسترسی بیمارستان دربند ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که لازم است در این موضوع اعتبارات بیشتری کسب شود.

,

شهردار مهدیشهر از کمبود املاک شهرداری خبر داد و، گفت: متاسفانه واحد ملکی شهرداری مهدیشهر کمتر از ۳ واحد است که این باعث می شود امور شهرداری با سرعت کمی پیش برود و نیاز هست در این زمینه اقدامات ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه ۵ پروژه اصلی در دستور کار فوری شهرداری قرار دارد، تشریح کرد: این پروژه ها مستقیما توسط شهرداری اجرا خواهد شد و قرارداد های لازم برای اجرای این پروژه نوشته شده و طرح های آن نیز در دست اقدام است.

,

شربتدار بازگشایی خیابان امام مهدیشهر را از برنامه های اصلی شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: بازگشایی خیابان امام در فاز های مختلف برنامه ریزی شده که فاز اول آن به زودی آغاز خواهد شد.

,

شهردار مهدیشهر با اشاره به پروژه های همچون تکمیل پارک آبشار مهدیشهر و تکمیل آرامستان جدید مهدیشهر، عنوان کرد: پروژهای از این قبیل در دستور کار شهرداری قرار گرفته  و برنامه ریزی های لازم برای تکمیل و افتتاح این پروژه ها جزء برنامه های اولیه شهرداری مهدیشهر است.

,

وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها با حمایت بخش خصوصی محقق خواهد شد، بیان کرد: با برخی از بخش های خصوصی مذاکراتی صورت گرفته و بعد از رسیدن به توافقات نهایی این پروژه ها نیز به سرعت عملیاتی خواهد شد.

,

شربتدار با اشاره به ایجاد شهرداری های محله ای در مهدیشهر ، تصریح کرد: برای تسهیل در روند امور و خدمات رسانی مناسب  به مناطق مختلف،  شهر را به ۸ منطقه تقسیم بندی کرده و برای هر منطقه شهرداری را منصوب کردیم تا بتوانیم مشکلات خرد منطقه را با سرعت بیشتری حل و فصل کنیم.

,

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه شهرداری توان به تملک در آوردن مسیر دسترسی بیمارستان مهدیشهر را ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در مسیر دسترسی به بیمارستان از دو سمت دانشگاه و گلخانه در مسیر قرار دارد برای بازگشایی نیازمند به تملک در آوردن این مسیر است که با وضعیت مالی کنونی شهرداری امکان به تملک در آوردن وجود ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مسیر با اداره راه و ترابری مذاکراتی صورت گرفته است، تشریح کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با اداره راه قرار بر این است که اگر شرایط وجود داشته باشد اداره راه املاک بالا دستی این مسیر که در تملک این سازمان است را در اختیار این ساکنان قرار دهد تا بتوانیم این مسیر را بازگشایی کنیم.

,

شربتدار از برنامه ریزی این شهرداری برای ایجاد فضای مناسب برای ایام نوروز خبرداد، و گفت: در شهرداری کارگروه برای این موضوع تشکیل شده و بنای کار ما بر این است با استفاده از ظرفیت های داخلی شهرداری المان های مناسبی را برای این ایام ساخته و درمناطق مختلف نصب کنیم.

,

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگاران در خصوص انتصابات اخیر شهرداری، بیان کرد: در این شکی وجود ندارد که نخبگان زیادی در شهر مهدیشهر وجود دارند اما با توجه به ضوابط موجود وعدم توانایی استخدام نیرو و نبود نیروی لازم در شهرداری مجبور به آوردن نیروی های شهرداری شهر دیگری برای مهدیشهر شده ایم.

,

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای استخدام نیرو برای شهرداری صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به کمبود نیرو در شهرداری و نداشتن مجوز لازم برای استخدام با پیگیری های صورت گرفته قرار شد تا آزمون استخدامی برای استخدام نیروی کار آمد برای شهرداری صورت بگیرد.

,

شربتدار با اشاره به دو نیروی جذبی اخیر شهرداری ، تشریح کرد: این دو نیرو هر کدام سابقه چندین سال مدیریت در زمینه های مربوطه را دارند و مدرک تحصیلی لازم برای کار در این پست ها را نیز داشته اند اما با توجه به اینکه ما مجوز استخدام نیروی جدید را برای شهرداری نداشته ایم مجبور به دعوت از این دوستان از شهرداری دیگری شده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه