اخبار داغ

استاد دانشگاه گلستان:

سکوت در برابر منکرات مخالف غیرت دینی است/ اشاعه ولنگاری در تضاد با فرهنگ اسلامی

سکوت در برابر منکرات مخالف غیرت دینی است/ اشاعه ولنگاری در تضاد با فرهنگ اسلامی
مصیب عباسی با اشاره به اینکه سکوت در برابر منکرات مخالف غیرت دینی است، گفت: با توجه به وضعیت امروز کشور و پایبندی مردم با ارزشهای دینی انتظار است، نسبت به منکرات در بازار، محیط های اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون تبیین سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مردم قم اظهار کرد: حرکت براساس ارزش‌های اسلامی یک انتظار عمومی و حاکمیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی گفت: غیرت دینی مفهومی است که کاربردهای متعددی دارد از جمله کمک به هم‌نوع حتی دفاع از مستضعفان و افراد محروم جامعه ناشی از فعالیت غیرت دینی در فرد و جامعه است.
,
این استاد دانشگاه ادامه داد: غیرت انسانی، غیرت دینی، غیرت ناموسی ازجمله گزاره‌هایی است که در باب غیرت دینی و واژه غیرت نزد محققان مطرح‌ شده است.
,
عباسی ادامه داد: عزت نفس و ترویج مروت و جوانمردی جزو کارکردهای اخلاقی، حفظ خانواده، ترویج عفاف و جلوگیری از بی بند و باری جزو کارکردهای اجتماعی، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ مبارزه با استکبار، ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی و یاریگیری مظلوم جزو کارکرد سیاسی محسوب می شود.
,
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت امروز کشور و پایبندی مردم با ارزش‌های دینی  انتظار است، نسبت به منکرات در بازار، محیط های اجتماعی  احساس مسئولیت داشته باشیم.
,
عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان افزود: مردم به منظومه فکری امام و رهبری و شهدا معتقدند و باید در عمل این باورها را عملیاتی کرد.
,
عباسی گفت: اگر همه مردم  طبق  مسئولیت مدنی و تکلیف دینی خود در بعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی  در محیط کار و زندگی عمل کنند شاهد ظهور غیرت دینی در جامعه هستیم.
,
این استاد دانشگاه ادامه داد: شایسته نیست در جامعه اعمال خلاف منافی عفت و ولنگاری اشاعه پیدا کند و جامعه پیرو اسلام ناب محمدی بی تفاوت باشد، همه ما موظیفم تخلف را به عنوان عمل زشت به مردم معرفی کنیم و این آموزه‌ها را به جامعه مخاطب خود بیاموزیم.
,
عباسی افزود: سردار و شهدای مدافعان حرم و تمام شهدا براساس ی غیرت دینی و تکلیف سیاسی اجتمای، باورهای عمیق اسلامی در صف مبارزه با دشمن در امدند.
,
وی ادامه داد: زمانی در مسیر پیشرفت قدم بر میداریم که رفتار خود را بر اساس قانون اسلامی تنظیم کنیم.
,
عباسی ادامه داد: اگر همه ما با قانون گریزی و پارتی بازی و باند گرایی فاصله بگیریم وآن را به عنوان منکر بدانیم بتدریج رفتار فردی مردم و مسدولین به سمت آموزه های مطلوب حرکت می‌کند.
,
وی بیان کرد: غیرت دینی ایجاب می‌کند در صراطی که امام و شهدا و رهبری حرکت کردند به جلو بریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم و به عزت برسیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه